Kods | IV0677 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Stratēģijas un integrētā talantu vadība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inga Lapiņa, Deniss Ščeulovs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 9.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek pielietotas akadēmiskās zināšanas un esošā pieredze praktisku situāciju risināšanā, pieņemot lēmumus par organizācijas stratēģisko vadīšanu un integrēto talantu vadību.. Studiju kursā ir iekļauti būtiskākie stratēģiskie, kā arī integrētās talantu vadības un attīstības aspekti: talantu vadība kā darbinieku attīstības un integrācijas process, organizācijas vērtības un kultūra, iekļaujoša darba kultūra un dažādības vadība, dizaina domāšana, darba dzīves cikls, personības attīstība un karjeras veidošana, darba snieguma vadība, darba vides un darbinieku labbūtība un stresa vadība, darba vides ietekme uz procesu un resursu pārvaldību.. Studenti mācās pielietot dažādas metodes un instrumentus, lai novērtētu darbinieku iesaisti un apmierinātību, veiktu darba snieguma mērījumus, kā arī efektīvi izmantotu datu analītiku lēmumu pieņemšanā, resursu plānošanā un personāla snieguma vadībā organizācijas mērķu sasniegšanai. . Studiju kurss ir organizēts vadoties no uzņēmuma vadītāja skatu punkta. Studiju kursa ietvaros tiek aplūkoti tie būtiskie jautājumi, kuri ir jārisina ikdienā organizācijas vadītājam. Vidējā un zemākā līmeņa vadītāju loma stratēģijas un talantu vadība pēdējo gadu laikā ir ļoti būtiski pieaugusi it īpaši radošā un kultūras sektorā. Līdz ar to šis studiju kurss ir ļoti svarīgs vidējā un zemākā līmeņa vadītājiem, lai tie efektīvi varētu piedalīties, izprastu un dotu savu ieguldījumu organizācijas vadīšanas procesos. Studiju kursa uzmanības centrā ir situāciju analīze un lēmumu pieņemšana, ņemot vērā daudzus un dažādus ietekmējošus faktorus. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par stratēģiju un talantu vadības teoriju un praksi, galvenajām funkcijām un metodēm, kā arī jomu aktualitātēm, vienlaikus attīstot studenta vadības prasmes un kompetenci snieguma un karjeras vadībā un iekļaujošas darba vides veidošanā. Studiju kursa uzdevumi: - veicināt veidot organizācijā drošu, atbalstošu darba vidi, kas sekmē savstarpēju uzticēšanos, cieņu un darbinieku iesaisti; - attīstīt studējošo izpratni par būtiskākajiem talantu vadības elementiem, pieejam un metodēm, attīstīt spēju analizēt efektīvas talantu vadības priekšrocības un identificēt galvenos izaicinājumus; - veicināt nepieciešamo pārmaiņu organizēšanu savā organizācijā un priekšlikumu izstrādi integrētai talantu vadībai, pamatojot ieguvumus un sasniedzamos rezultātus; - veicināt izpratni par integrētas talantu vadības ietekmi uz darba efektivitāti un izstrādāt atbilstošu talantu vadības plānu; - attīstīt studējošo izpratni par kandidāta/darbinieka darba dzīves pieredzes galvenos elementus un rādītājus, attīstīt prasmes novērtēt darbinieka potenciālu un kompetences; - pilnveidot prasmes definēt snieguma rādītājus, kas palīdzētu novērtēt organizācijas integrētas talantu vadības plāna ieviešanas rezultātus; - sekmēt organizācijas ārējās un iekšējās vides faktoru izvērtēšanu, to savstarpējo saistību; - attīstīt prasmes analizēt organizācijas konkurētspējīgo priekšrocību; - veicināt stratēģiju veidu pārzināšanu un sniegt priekšstatu par to ietekmi uz organizācijas attīstību; - attīstīt studējošo prasmes izvērtēt iespējamās stratēģijas ieviešanai organizācijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina būtiskākos talantu vadības elementus, pieejas un metodes, riskus un to mazināšanas metodes. Spēj izstrādāt efektīvu talantu vadības plānu. - Grupu darbs - situācijas analīze, rezultātu prezentācija. Spēj apzināt nepieciešamās pārmaiņas savā organizācijā un izstrādāt priekšlikumus to īstenošanai, pamatojot ieguvumus un sasniedzamos rezultātus. - Individuālais darbs - situācijas analīze, eseja. Prot veidot organizācijā drošu, atbalstošu darba vidi, kas veicina savstarpēju uzticēšanos un cieņu, talantu attīstību, darbinieku iesaisti un efektīvu komunikāciju. - Grupu darbs - situācijas analīze. Spēj analizēt, izprast un novērtēt kandidāta/darbinieka darba dzīves pieredzes galvenos elementus, potenciālu, prasmes un kompetences. - Individuālais darbs (profilēšana). Izprot stratēģiskās vadīšanas procesu, tā uzbūvi un elementus. Spēj novērtēt misijas, vīzijas definējumu, spēj kritiski izvērtēt esošos uzņēmuma mērķus un nepieciešamības gadījumā definēt jaunus mērķus. Prot izvērtēt nepieciešamas izmaiņas korporatīvā līmeņa stratēģijā. - Individuālais darbs – situācijas analīze, rezultātu prezentācija. Pārzina lēmumu pieņemšanas veidus, prot izvēlēties un pielietot dažādus pārmainu vadīšanas veidus atbilstoši organizācijas darbības specifikai. - Individuālais vai grupu darbs. Prot noteikt, kādā dzīves ciklā ir nozare, kurā darbojas organizācija. Spēj izvērtēt, kāda biznesa līmeņa stratēģija ir atbilstoša dotajai situācija nozarē. Prot analizēt, kādas klientu grupas atrodas nozarē. - Grupu darbs, rezultātu prezentācija. Spēj paredzēt kultūras ietekmi uz plānotājām izmaiņām stratēģijā. Prot analizēt augstākās vadības komandas personības tipu konfigurāciju un noteikt izmaiņu nepieciešamību. - Grupu darbs, diskusija, rezultātu prezentācija. Spēj demonstrēt studiju kursa laikā apgūtas zināšanas un prasmes. - Eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Grupu darbi - 30%
Individuālie darbi - 40% Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas cilvēkresursu vadīšanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|