Kods | PA0119 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Radošo industriju attīstība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Deniss Ščeulovs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Atbildīgais mācībspēks LKA: Dr. sc. soc. Ilona Kunda.. Studiju kurss palīdzēs saprast radošo industriju kompleksos un daudzveidīgos procesus, to virzītājspēkus. Šīs zināšanas palīdzēs studējošajiem veiksmīgāk veidot savu profesionālo darbību, izprotot tās politiskos, tehnoloģijas un sociālos aspektus. Vienlaikus, šis studiju kurss sniegs rīkus studējošo patstāvīgajai pētniecībai, maģistra darba izstrādei.. Studiju kursa sākumā apkoposim esošās zināšanas par radošā sektora īpatnībām un pieejām to analīzei. Turpmākajam studiju kursa saturam ir četras daļas. Pirmajā padziļināti skatīsim radošo industriju sociālos un telpiskos aspektus: radošās uzņēmējdarbības, darba, sociālo attiecību īpašās iezīmes un attiecības ar vietu, teritoriju. Otrā daļa piedāvās dziļāk iepazīt medijus kā konteksta faktoru dažādu radošo industriju darbībai, analizējot mediju formas, funkcijas, sistēmas regulējumu un plašākās attīstības tendences. Trešā daļa pievērsīsies būtiskākajām tendencēm radošajā sektorā: tehnoloģiju virzītai kultūras nozaru saplūšanai (konverģencei), ar to saistītajai patērētāja, lietotāja un produkta radītāja lomu izmaiņām, kultūras auditoriju transformācijai. Studiju kursa noslēgumā skatīsim autorības un intelektuālo tiesību jautājumus, un integrēsim studiju kursa saturu, skatot radošās industrijas kā ekosistēmu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt ar radošo industriju būtiskākajām tendencēm un to analīzei izmantojamiem jēdzieniem un teorētiskajiem modeļiem. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veicināt izpratni par kultūras un radošā sektora būtiskākajiem procesiem kā kompleksu, dinamisku kopumu. 2. Veidot spēju starpdisciplināri pielietot humanitāro un sociālo zinātņu skatījumus, veicot analīzi par sektora kultūras, sociālajiem, tehnoloģiju un citiem aspektiem. 3. Sekmēt teorētisko zināšanu par kultūras un radošā sektora procesiem sasaisti ar analīzi par studējošo profesionālās jomas attīstības vajadzībām un iespējām, profesionālo izaugsmi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina galvenos jēdzienus un teorētiskos modeļus, kas ļauj saprast kultūras un radošā sektora būtiskākos procesus kā kompleksu, savstarpēji saistītu kopumu. - Nodarbību apmeklējums, dalība semināros (gadījumi, zinātniskie raksti). Spēj starpdisciplināri pielietot humanitāro un sociālo zinātņu skatījumus, veicot analīzi par sektora kultūras, sociālajiem, tehnoloģiju un citiem aspektiem. - Nozares jaunumu analītiska moninoringa pārskats, noslēguma darbs. Spēj sasaistīt apgūtās teorētiskās zināšanas ar savas nozares attīstības vajadzību un iespēju analīzi. - Semināri, noslēguma darbs. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lekciju, semināru apmeklējums - 20%
Nozares jaunumu analītiska monitoringa pārskats - 30% Nozares gadījuma analīze - noslēguma darbs - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Izpratne par kultūras un radošo industriju pamatjēdzieniem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|