PA0120 Zīmolvedība un reputācijas menedžments radošajās industrijās

Kods PA0120
Nosaukums Zīmolvedība un reputācijas menedžments radošajās industrijās
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Deniss Ščeulovs
Kredītpunkti 6.0
Daļas 3
Anotācija Atbildīgais mācībspēks LKA: Mg. sc. soc. Lolita Ozoliņa..
Studiju kurss sniegs zināšanas un praktiskas iemaņas par zīmolvedību kā stratēģiski vadītu organizācijas komunikācijas un reputācijas veidošanas ilgtermiņa procesu. Studiju kursa sākumā studenti iepazīsies ar būtiskākajiem zīmolvedības attīstības vēstures aspektiem, zīmolu tipoloģiju un zīmolu kā sava laika ideoloģijas un mākslas stila mantojumu. Studiju kurss sniegs zināšanas par zīmolvedības un mākslas dauzdpusīgo sinerģiju - mākslas semiotikas nozīmi un interpretāciju zīmolvedībā, mākslas kā zīmolvedības saturu un formu, kā arī ieskatu radošas personības zīmolvedības specifikā. Zīmolvedības teorijas apskate ir saistīta ar praktisku zīmolu komunikācijas stratēģijas izstrādes procesa apguvi, kurā studenti reflektēs savu pieredzi radošo industriju uzņēmumu zīmolu atpazīstamības, reputācijas, tēla un citu problēmsituāciju risināšanā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Zīmolvedības vēstures apskate. Zīmolvedības tipoloģija (uztveres, sociālā, emocionālā un kultūras zīmolvedība), mākslas kā satura un formas izmantošanas iespējas zīmolvedībā. 6 18 0 0
Zīmola stratēģijas saturs, mērķi un uzdevumi. Zīmola identitātes saturs – zīmola vērtības, izcelsme, personība, komunikācijas tonis, stāsts, mērķauditorija, vīzija, misija, esence. 12 18 0 0
Zīmola pozicionējums, tā loma veiksmīgas uzņēmējdarbības kontekstā. Zīmola identitātes un pozicionējuma atšķirības. Zīmola pozicionējuma izstrādes metodes. Zīmola vērtības komunikācija. 6 20 0 0
Zīmolu grafiskās identitātes saturs, pielietošanas un komunikācijas vadlīnijas. Zīmolu grafiskās identitātes un satura integrēšana. Zīmola vizuālās identitātes izstrādes attīstība, 3 9 0 0
Zīmola ieviešana. Komunikācijas stratēģija un taktiskā plānošana. 3 9 0 0
Zīmolu reputācijas kā uzticēšanās veidošanas instrumentu, sasaisti ar publisko telpu tās funkcionēšanā.Zīmolvedības ētiskie aspekti. Provokācijas un aizliegumi zīmolu komunikācija. ... 6 10 0 0
Zīmola komunikācijas audits un novērtēšana. Zīmola vērtības noteikšanas metodes un vērtēšanas nozīme. Zīmoli kā kultūras un mākslas mantojums. 3 9 0 0
Ieskats personības un vietas zīmolvedības procesos. Radošas personības zīmolvedības specifika (mākslinieks, rakstnieks, mūziķis, aktieris utt.). 6 9 0 0
Zīmolvedības un zīmolu komunikācijas izaicinājumi mūsdienās. Ilgtspējīga zīmolu stratēģija, izmantojot sabiedrības un dažādu subkultūru raksturojumu un tendences. Metodes un formas mērķauditorijas. 3 10 0 0
Kopā: 48 112 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sniegt teorijā balstītas zināšanas, attīstīt nepieciešamās kompetences un patstāvīgi virzīt studentu profesionālo izaugsmi zīmolvedības kā stratēģiska komunikācijas un reputācijas procesa apguvē. Vienlaikus attīstīt un sekmēt izpratni par mūsdienīgas zīmolvedības lomu radošo industriju jomā. Studiju kursa uzdevumi: – veidot izpratni par zīmolu komunikācijas attīstību, ņemot vērā mākslas resursu, komunikācijas kanālu, tehnoloģiju attīstību un sabiedrības uzvedības, paradumu un vērtību maiņu; – veidot izpratni par ilgtspējīgu zīmolvedības stratēģiju, izmantojot sabiedrības un dažādu subkultūru dzīvesstila raksturojumu un tendences; – veidot prasmes izmantot zīmolu komunikācijas teorētiskās zināšanas, praktiski veikt zīmolu komunikācijas stratēģijas analīzi, izstrādāt priekšlikumus problēmsituāciju risināšanas scenārijiem; – sniegt zināšanas zīmolu komunikācijas stratēģijas izstrādē un zīmola komunikācijas efektivitātes novērtēšanā; – veidot izpratni par zīmola stratēģijas izstrādes posmiem, praktiski pielietot zināšanas zīmola pamatu un komunikācijas izstrādē; – attīstīt iemaņas un prasmes radoši pielietot zīmolu komunikācijas teorijas atsauces profesionālajā darbībā; – attīstīt spēju profesionālā līmeni izmantot studiju kursā apgūtās zināšanas, kompetences un prasmes, lai vadītu zīmola izstrādes procesu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Izprot zīmola kā stratēģiska mārketinga, komunikācijas un reputācijas instrumenta nozīmi, prot izvērtēt un noteikt zīmola veiksmīgu komunikācijas stratēģiju, identificē zīmola komunikācijas galvenās priekšrocības radošajās industrijās un spēj izstrādāt priekšlikumus zīmola stratēģijas uzlabošanai. - Līdzdalība nodarbību ietvaros organizētajos semināros un diskusijās. Mutisks eksāmens.
Spēj analizēt zīmola stratēģijas efektivitāti, zīmola vērtības, tās lomu ilgtermiņa komunikācijas stratēģijā un reputācijas veidošanā. Prot identificēt zīmola stratēģijas stiprās un vājās puses, izstrādāt zīmola attīstības scenārijus. - Līdzdalība nodarbību ietvaros organizētajos semināros un diskusijās. Patstāvīga gadījumu izpēte.
Prot novērtēt un analizēt zīmola vizuālo identitāti un tās komunikācijas efektivitāti. Spēj analizēt un lietot zīmola attīstībai nepieciešamos rīkus un metodes, lai nodrošinātu veiksmīgu zīmola komunikāciju. - Līdzdalība nodarbību ietvaros organizētajos semināros un diskusijās. Patstāvīga gadījumu izpēte un prezentācija.
Balstoties zīmola stratēģijā, prot izstrādāt zīmola pozicionējumu, noteikt mērķauditorijas iesaistes risinājumus zīmola komunikācijas kopradē. - Līdzdalība nodarbību ietvaros organizētajos semināros un diskusijās. Patstāvīga gadījumu izpēte un prezentācija.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgs darbs - 40%
Grupu darbs, ietverot prezentācijas - 30%
Radošais darbs/ projekts mērķauditorijas iesaistes platformas izstrāde - 30%
 
Priekšzināšanas Bakalaura izglītība.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 64.0 64.0 0.0 *
2 1.5 32.0 32.0 0.0 *
3 1.5 48.0 16.0 0.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]