Kods | PA0121 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mākslas konceptualizācijas stratēģijas un konteksti | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Deniss Ščeulovs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 9.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Atbildīgais mācībspēks LKA: Dr. art Z. Šiliņa.. Šī kursa mērķis ir sekmēt studentu zināšanas par nozīmīgiem mākslas procesiem, artefaktiem, personībām un mākslas iniciētajām pārmaiņām dažādās jomās, tai skaitā sabiedriskajos un vides procesos. Studiju kursa saturs veidots divos blokos - vienā no tiem tiek analizēti priekšstati par to, kas ir mākslu procesi un fenomeni un kādas funkcijas un loma tiek piedēvēta mākslai dažādās sociokultūras sistēmās; otrā blokā tiek padziļināti analizēts tas, kā mākslas fenomeni tiek radīti un pieredzēti atkarībā no konteksta, proti, no sociokultūras sistēmas vērtībām, zināšanām, tehnoloģiskajām iespējām, no ekonomiskās un politiskās situācijas u.tml., piemērus ņemot galvenokārt no 20.gs. un 21. gs. mākslām.. Studiju kursa ietvaros tiks aplūkoti literatūras, skatuves mākslas un audiovizuālās mākslas procesi, artefakti un personības, kas rosinājušas globālas pārmaiņas un tiks iezīmēta mākslas definēšanas problemātika, raksturots mākslas fenomens un analizēts tās saturs. Tiks padziļināti analizēti atsevišķi koncepti, tādi kā metafora, estētika, stils, forma, nozīme, reprezentācija, sinkrētisms, kā arī iezīmēta mākslas sasaiste ar varu, politiku, reliģiju, izgudrojumiem u.c. Studējošie izpratīs konkrētu autoru un viņu radīto mākslas darbu lomu.. Studiju kurss, galvenokārt, liek domāt par mākslas nozīmi un izšķirošo lomu pārmaiņu radīšanā, analizējot un kritiski izvērtējot svarīgākās estētiskās un idejiskās iezīmes.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas un attīstīt prasmi orientēties, salīdzināt un argumentēti analizēt mākslas izpausmju dažādību globālā kontekstā, izvērtēt avotus, definēt un kritiski analizēt mākslas konceptu un tā nozīmi pārmaiņu radīšanā. Studiju kursa uzdevumi ir: – sekmēt mākslas izpratni un mākslas nozīmi pārmaiņu radīšanā; – saprast un kritiski analizēt mākslas procesus un mākslas darbus, kas bijuši un ir nozīmīgi pagrieziena punkti gan mākslas, gan sabiedriskajos procesos; – sekmēt spēju kritiski analizēt mākslas procesus un mākslas darbus, analizējot formas, stila, estētikas kategorijas un vēstījumu, analizēt estētiskās un idejiskās iezīmes, kā arī autoru māksliniecisko rokrakstu; – nodrošināt spēju starpdisciplināri integrēt mākslas un sociālo zinātņu perspektīvas, lai sniegtu ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanai. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj starpdisciplināri integrēt sociālo, biznesa un humanitāro zinātņu perspektīvas, lai sniegtu ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā. - Līdzdalība nodarbību ietvaros organizētajos semināros un diskusijās vai seminārus un diskusijas aizvietojoši rakstu darbi. Pēc kursa apguves, studējošie spēj izprast mākslas fenomenu, atsevišķu autoru daiļradi un nozīmīgākajiem darbiem un ietekmi uz globālajām pārmaiņām. - Formatīvā vērtēšana: darbs ar literāro vai audiovizuālo tekstu, diskusija. Spēj kritiski analizēt mākslas procesus un mākslas darbus, analizējot formas, stila, estētikas kategorijas un vēstījumu, analizēt estētiskās un idejiskās iezīmes, kā arī autora māksliniecisko rokrakstu. - Formatīvā vērtēšana: darbs ar literāro vai audiovizuālo tekstu, diskusija. Izprot likumsakarības un novatoriskos aspektus mākslās. - Līdzdalība nodarbību ietvaros organizētajos semināros un diskusijās vai seminārus un diskusijas aizvietojoši rakstu darbi. Spēj reflektēt par mākslas saikni ar plašākām sociālo procesu tendencēm. - Formatīvā vērtēšana: darbs ar literāro vai audiovizuālo tekstu, diskusija. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lekciju, semināru apmeklējums - 20%
Iesaiste semināru (teksti un filmas) diskusijās - 30% Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|