Kods | IV0661 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Latvijas tautsaimniecības vēsture un aktualitātes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ilze Judrupa, Aleksandrs Fedotovs, Normunds Balabka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Saimnieciskās dzīves sākotnējās formas Latvijas teritorijā. Feodālās saimniecības izveidošanas un specifika Latvijā. Rūpniecības un lauksaimniecības attīstības virzieni Latvijā līdz pirmajam Pasaules karam. Latvijas brīvvalsts saimniecības raksturojums. Latvijas saimniecība okupācijas periodā. Latvijas saimniecības pāreja uz tirgus ekonomiku. Latvijas saimniecības problēmas globalizācijas periodā: tautsaimniecības struktūrmaiņas, darba tirgus aktualitātes, konkurentspējas paaugstināšana.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Iegūt izpratni par Latvijas tautsaimniecības attīstības pamatposmiem un iezīmēm. Izprast tautsaimniecības struktūru veidojošo faktoru nozīmi konkrētā laika periodā. Izprast musdienu globālās ekonomikas attīstības tendences un to ietekmi uz nacionālo ekonomiku. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students pārzina galvenos Latvijas tautsaimniecības attīstības pamatposmus - Apgūto zināšanu, problēmu un to risinājumu izpratne tiek novērtēta kā mājas darba pārbaude un novērtējums, ko veic pasniedzējs. Spēj klasificēt un raksturot Latvijas tautsaimniecības pamatposmus - Studenta parādītās zināšanas par konkrēto jautājumu semināros vērtē pasniedzējs. Spēj identificēt dotā perioda attīstības galvenos faktorus - Referāta prezentācija un aizstāvēšana, ko vērtē pasniedzējs un darba recenzents. Spēj identificēt tautsaimniecības galvenās problēmas, formulēt galvenos virzienus un to risināšanu - Papildus jautājumi par kursu ieskaites veidā. Gala vērtējums eksāmena veidā. - Eksāmens |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lekciju un semināru apmeklēšana - 25%
Esejas sagatavošana un tās aizstāvēšana - 25% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Makroekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|