Kods | IV0660 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ekonomiskās domas vēsture | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Kaspars Plotka, Aleksandrs Fedotovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Ekonomiskās domas pirmās liecības. Antīkā ekonomiskā doma. Merkantilisma doktrīna un prakse. Klasiskā ekonomiskā doma: fiziokrātu skola, angļu klasiskā skola. Klasiskā perioda ekonomiskā doma: komentāri un kritika. Neoklasiskā ekonomiskā doma: neoklasikas pionieri, Vīnes skola, matemātiskā skola, angļu-amerikāņu neoklasiskā skola. Vācu vēsturiskā skola: metode, strīds par metodi. Institucionālā skola ASV: institūciju tīkls, industriālā sabiedrība. Dž. M. Keinsa ekonomiskā mācība: nodarbinātības, naudas un procenta vispārējā teorija. Postkeinsisms, jaunais keinsisms, monetārisms.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: iegūt pamatzināšanas ekonomiskās domas vēsturē. Uzdevumi: jāprot raksturot ekonomiskās domas vēsturisko attīstību Eiropā un ASV laikā no 18. gadsimta līdz mūsdienām. Jāspēj salīdzināt un novērtēt ekonomiskās domas skolas un virzienus un zinātnieku devumu ekonomikas teorijai un praksei | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Iegūtas pamatzināšanas ekonomiskās domas vēsturē: par tās struktūru un dinamiku, skolām un virzieniem, par zinātnieku devumu ekonomikas teorijai un praksei - Apgūto zināšanu, problēmu un to risinājumu izpratne tiek novērtēta kā mājas darba pārbaude un novērtējums, ko veic pasniedzējs.
Spēj nosaukt un raksturot ekonomiskās domas virzienus, skolas un personas - Studenta parādītās zināšanas par konkrēto jautājumu semināros vērtē pasniedzējs. Spēj novērtēt personu ieguldījumu ekonomikas teorijā. - Referāta prezentācija un aizstāvēšana, ko vērtē pasniedzējs un darba recenzents. Spēj saskatīt kopējo un atšķirīgo uzskatos par tirgu un tautsaimniecību un spēj izteikt savu viedokli. - Studenta parādītās zināšanas par konkrēto jautājumu semināros vērtē pasniedzējs. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbs - 35%
Apmeklējumi un darbs auditorijā - 15% Gala eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšmets balstās uz zināšanām, kas iegūtas bakalaura programmā Ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|