Kods | DE0837 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Eiropas klasiskā filozofija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vēsture un filozofija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gunārs Ozolzīle, Laila Girsova, Silvija Rēvele | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Eiropas filozofiskās domas aizsākumi meklējami Senajās Grieķijā. Natūrfilozofija kā jaunās ( filozofiskās) apziņas agrīnākā forma jau 7/6 gs. p. Kr. iezīmē abstraktu, no jutekliski priekšmetiskās pasaules distancētu, galveno domāšanas tēmu, proti, problēmu par esamību. Šis domāšanas veids kulminē Atēnu filozofiskajās skolās 5/4 gs. p. Kr. ( sokrātiskais apvērsums). Eiropas metafizika ( kā mācība par esamību) un racionālisms ( kā esamības apzināšanas galvenā metode) sasniedz savu pilnbriedu, attīstot jaunlaiku filozofijā tēmas par substanci, izziņu un patiesības objektivitātes kritērijiem, kā arī par to noskaidrošanas metodēm zinātniskajā procesā. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Apzināt un iemācīties prasmīgi un sistemātiski kopt filozofisko apziņu kā būtisku katra indivīda garīgu vajadzību, bez kuras nav iespējama personības tapšana. Iepazīt un izvērtēt Eiropas garīgās kultūras intelektuālos avotus, pievēršoties tās filozofiskās domas neizsmeļamajām krātuvēm. Iemācīties izmantot šo studiju procesā iegūtās domāšanas iemaņas savas pilsoniskās stājas veidošanā un praktiski profesionālajā darbībā. Apgūt Latvijas filozofisko ideju mantojumu kā mūsu tautas intelektuālās dzīves būtiskāko sastāvdaļu, kā arī izprast tās devumu Eiropas garīgajā dzīvē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzināt Eiropas klasiskās filozofijas pamatnostādnes un prast argumentēti izteikt savu viedokli par filozofiju, tās vēsturi un lomu Eiropas kopējā kultūras procesā - Sekmīgs darbs semināru programmā. Nokārtota ieskaite. Spēt uzskaitīt un raksturot Eiropas filozofijas attīstības galvenos posmus, vērtējot tos veseluma kontekstā - Izvēlētā teksta analīze. Prast aprakstīt un ilustrēt ar būtiskiem piemēriem filozofiskā racionālisma un atsevišķo zinātņu konstruktīvu mijiedarbību metodiski metodoloģiskā aspektā - Sekmīgs darbs semināru programmā. Spēt konsekventi pamatot un aizstāvēt savu pasaules uzskatu radošās diskusijās ar atšķirīgu viedokļu paudējiem - Pārspriedumi un diskusijas semināros. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1) Lekciju un semināru apmeklējums - 5%
2) Aktivitāte semināru diskusijās - 10% 3) Vingrinājumu un uzdevumu izpilde - 10% 4) Diagnosticējošo kontroldarbu sekmīga izpilde - 20% 5) Gala pārbaudījuma (testa) sekmīga nokārtošana - 55% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Mācību priekšmetu pamati humanitārajās zinātnēs. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|