Kods | IV0659 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Makroekonomikas analīze | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Maija Šenfelde, Ilze Judrupa, Aleksandrs Fedotovs, Regina Veckalne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Ekonomikas līdzsvars un tā mūsdienu koncepcijas. Ekonomiskā izaugsme un attīstība. Izaugsmes modeļi. Valsts loma izaugsmes nodrošināšanā. Ekonomiskie šoki. IS-LM modelis. Atvērtās ekonomikas modelis. Mazā atvērtā ekonomika un Mandella-Fleminga modelis. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Izprast makroekonomikas likumsakarības kā pamatu ekonomiskās politikas veidošanai; Noteikt ekonomiskās politikas galvenos mērķus un virzienus; Apgūt tautsaimniecības makroekonomiskās regulēšanas instrumentus; Mācēt novērtēt pieņemto lēmumu sociāli ekonomiskās sekas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Studiju priekšmeta apgūšanas rezultātā studenti izprot kopējā līdzsvara veidošanās likumsakarības ekonomikā,kā arī ražošanas faktoru, preču un finanšu tirgu savstarpējo sakarību un mijiedarbību, ekonomiskās izaugsmes nozīmi. Spēj saskatīt atšķirības starp slēgtas un atvērtas ekonomikas modeļiem. - Patstāvīgo darbu un gala eksāmena darba vērtēšana. Spēj saskatīt makroekonomikas likumsakarības kā pamatu valsts ekonomiskās politikas veidošanai un noteikt ekonomiskās politikas galvenos mērķus un virzienus. - Patstāvīgo darbu un gala eksāmena darba vērtēšana. Izprot un spēj novērtēt ekonomiskajā politikā pieņemto lēmumu sociāli ekonomiskās sekas - Patstāvīgo darbu un gala eksāmena darba vērtēšana. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1.mājas darbs - 10%
1.kontroldarbs - 15% 2.mājas darbs - 10% 2.kontroldarbs - 15% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas ekonomikas teorijas pamatkursā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|