Kods | IV0654 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Zinātniskie semināri | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ilze Judrupa, Regina Veckalne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Privatizācija un denacionalizācija. Lauksaimniecības un rūpniecības attīstības problēmas. Cilvēkfaktora loma mūsdienu attīstībā.Transports un sakari. Tirdzniecība. Finanses un kredīts. Struktūrizmaiņu nepieciešamība un galvenie virzieni. Valsts loma ekonomikā: iespējas un ierobežojumi. Latvija Eiropas Savienībā. Globalizācijas ietekme uz attīstību.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Apspriest aktuālās ekonomikas izaugsmes problēmas, akcentējot uz Latvijas tautsaimniecības problēmām un iespējamiem risinājumiem. Uzdevumi: - Zināt ekonomikas izaugsmes faktorus, to nozīmi, ierobežojumus un problēmas; spēt noteikt Latvijas tautsaimniecības stiprās un vājās puses; spēt novērtēt atsevišķu Latvijas tautsaimniecības sektoru attīstības perspektīvas; spēt izvērtēt dažādu autoru priekšlikumus, atsevišķu nozaru, kā arī tautsaimniecības nacionālās attīstības programmas; uzrakstīt referātu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj identificēt galvenās globālās ekonomikas attīstības tendences un problēmas. - Apgūto zināšanu, problēmu un to risinājumu izpratne tiek novērtēta kā mājas darba pārbaude un novērtējums, ko veic pasniedzējs.
Spēj noteikt galvenos attīstību veicinošos faktorus ekonomikas attīstībā konkrētā laika periodā. - Referāta prezentācija un aizstāvēšana, ko vērtē pasniedzējs un darba recenzents. Spēj formulēt galvenos risinājumu virzienus Latvijā. - Papildus jautājumi par kursu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
PREZENTĀCIJA - Jēdzienu skaidrojums - 10%
PREZENTĀCIJA - Resursu raksturojums Latvijā - 15% PREZENTĀCIJA - Viena konkurētspējas vai attīstības līmeņa novērtēšanas indeksa analīze - 15% REFERĀTS - Kādas Latvijas tautsaimniecības nozares vēsturiskā attīstība un priekšnoteikumi un problēmas tās attīstībai mūsdienās - 30% PREZENTĀCIJA - ES vai nacionālās attīstības programmas analīze - 15% DISKUSIJAS LEKCIJU LAIKĀ - 15% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšmets balstās uz zināšanām, kas iegūtas bakalaura programmā Ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|