Kods | AD0188 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Arhitektūras morfoloģija digitālajās humanitārajās zinātnēs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Arhitektūra un pilsētu plānošana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Uģis Bratuškins | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss orientēts uz telpiskās vides struktūras un tās veidojošo elementu kopsakarību apguvi. Tiek apskatīti reģionālās, nacionālās un internacionālās ietekmes, telpiskie, ekonomiskie un sociālie faktori un iesaistītās grupas ilgtspējīgas vides veidošanā. Studiju kursa ietvaros studējošie iepazīst vides veidošanas mākslas filozofiskos un pētnieciskos aspektus; morfoloģiskās analīzes pamatprincipus; sociālo procesu un funkcijas lomu formveidē, ekoloģiskā un kontekstuālā pieeju, kā arī zinātniski pētnieciskās darbības publiskās interpretācijas rīkus un metodes.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt studējošajiem izpratni par vides veidošanas mākslas lomu sabiedrības dzīvestelpas veidošanā mūsdienu informācijas tehnoloģiju laikmetā. Studiju kursa uzdevumi ir: - pilnveidot izpratni par telpiskās vides veidošanas starpdisciplināro raksturu; - attīstīt spēju izvērtēt funkcionālo, estētisko, politisko, ekonomisko un sociālo procesu ietekmi uz konkrētiem vides attīstības faktoriem; - izkopt prasmi izvēlēties risināmajai problēmai adekvātus un mērķtiecīgus līdzekļus un metodes. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Orientējas vides veidošanas mākslas ietekmju un izpausmju daudzveidībā kultūrvidē. - Studiju darbs, tēmas aktualitātes argumentācija. Spēj izskaidrot sabiedrībā vērojamo telpiskās vides veidošanas aktualitāšu cēloņus un prognozēt procesu attīstības gaitu. - Seminārs. Spēj uztvert un kritiski apstrādāt informāciju, izvērtēt tās avotu uzticamību un atbilstības pakāpi uzstādītā mērķa sasniegšanai (uzdevuma izpildei). - Studiju darbs, darba plāna raksturojums. Prot loģiski strukturēt domu, izvēlēties adekvātu argumentāciju, iesaistīties diskusijā, oponēt. - Seminārs. Spēj argumentēt konkrētajā vides attīstības iecerē vai zinātniskajā pētījumā iesaistāmo resursu un izmantojamo metožu mērķtiecīgumu un to atbilstību uzstādītajam mērķim (uzdevumam). - Studiju darbs, darba mērķa, uzdevumu un metožu izvēles pamatojums. Prot noformēt darba rezultātus, izvēloties mērķtiecīgākos verbālās un vizuālās izteiksmes līdzekļus. - Studiju darbs, sagaidāmo rezultātu argumentācija. Prot prezentēt darba rezultātus un akadēmiskā diskusijā tos argumentēti aizstāvēt. - Noslēguma seminārs. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Semestra darba rezultātu prezentēšanas prasme - noslēguma seminārs - 40%
Studiju darba (pētījuma projekta) sagatavošanas prasme - seminārs - 25% Studiju darba (pētījuma projekta) novērtēšanas prasme - seminārs - 25% Studenta aktivitāte un iesaiste nozares teorijas un prakses norisēs - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bakalaura grāds. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|