IV0652 Produktu dizains un attīstība

Kods IV0652
Nosaukums Produktu dizains un attīstība
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Inovācijas
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Elīna Gaile-Sarkane, Deniss Ščeulovs
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Galvenā vērība kursā tiks pievērsta mārketinga, projektēšanas un ražošanas funkciju saistībai radot jaunu produktu/pakalpojumu. Kursā studenti apgūs metodes un instrumentus, kas tiek pielietoti jaunu produktu radīšanas procesā. Kursa laikā studentiem jāizstrādā reāls jauna produkta vai pakalpojuma prototips..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Kursa ievads. Ievads ražojumu izstrādes procesā. 2 0 0 0
Projekta priekšlikuma prezentācija. Projektu grupu izveidošana. Projektu vadīšana. 2 0 0 0
Produkta patērētāju vajadzību identificēšana. Izstrādājumu specifikācija. 4 0 0 0
Koncepcijas radīšana. 3 0 0 0
Produktu plānošana. Koncepcijas izvēle. 3 0 0 0
Pakalpojumu izstrādāšana, procesu plānošana. Procesu kartes un to veidošana pakalpojumu izstrādāšanā. 2 0 0 0
Jauna produkta koncepcijas izstrāde un koncepcijas testēšana. 4 0 0 0
Izstrādājuma arhitektūra (struktūra), industriālais dizains. 2 0 0 0
Izstrāde ražošanai. Paraugu izstrāde. Ražojuma aptuvenā izstrāde. Ražojumu izstrādes ekonomika, produkta mārketings. 8 0 0 0
Izstrādātā jaunā produkta un procesu (projekta) prezentācija 2 0 0 0
Kopā: 32 0 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Priekšmeta mērķis ir sistematizēt un padziļināt zināšanas jaunu produktu un tā dizaina izstrādāšanas jautājumos, lai studējošie spētu izmantot iegūtās zināšanas, prasmes un metodoloģiskās spējas darba situācijās, un profesionālajā attīstībā. Priekšmeta uzdevumi: Attīstīt studējošo kompetences jaunu produktu plānošanā un izstrādāšanā, un pielietot tās praksē. Veicināt vispārējo jaunrades un plānošanas prasmju attīstību, veicināt prasmi prezentēt individuālās idejas.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj projektēt, plānot un izstrādāt jaunus produktus, integrējot un kombinējot teorētiskās un praktiskās zināšanas. - Individuālie vai grupas projekti. Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā.
Spēj integrēt, kombinēt, apvienot dažādus risinājumus jaunu produktu izstrādāšanā. Balstoties uz grupas darba un diskusiju rezultātiem, prot sintezēt jaunas idejas. - Praktiskie darbi nodarbībās.
Spēj noteikt patērētāju vajadzības, spēja analizēt un diskutēt par dažādām jaunu produktu radīšanas problēmsituācijām. Izvēlēties atbilstošākos un pielietot tos praksē - Individuālie vai grupas projekti. Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā.
Spēj analizēt uzņēmuma ražošanas procesus, tos integrēt un optimizēt. - Individuālie vai grupas projekti. Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā. Praktiskie darbi nodarbībās.
Var atšķirt, attiecināt un izskaidrot dažādus ekonomiskos un tehniskos rādītājus un indikatorus, izvēlēties no tiem situācijas risināšanai atbalstošākos. - Individuālie vai grupas projekti. Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā.
Spēj prezentēt izstrādnes, izskaidrot tās. - Grupu prezentācijas.
Priekšzināšanas Mācību priekšmetam ir integrējoša loma, jo tas apvieno zināšanas, kas iegūtas ekonomikā, uzņēmējdarbības vadīšanā uzņēmējdarbības plānošanā, u.c.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi Pārbaudījumi (brīvai izvēlei)
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]