Kods | DE0823 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Digitālais diskurss | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Marina Platonova, Larisa Iļinska, Atis Kapenieks, Jānis Kapenieks, Tatjana Smirnova, Tatjana Menise | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir paredzēts, lai sniegtu starpdisciplināru skatījumu uz valodas būtību digitālajā laikmetā. Šī studiju kursa ietvaros jaunas plašsaziņas līdzekļu tehnoloģijas, tostarp tūlītēja ziņapmaiņa, īsziņu sūtīšana, blogošana, mobilie telefoni, spēļu un sociālo tīklu vietnes un video koplietošana tiek apskatīti kā līdzekļi multimodālas informācijas kodēšanai, kas spēj nodot informāciju gan vienā, gan daudzās valodās. Tiek uzsvērta komunikatīvā konteksta loma, kā arī apskatīti tās veidi (žurnālistika, tūrisms, atpūta, izrādes, publiskas debates, u.c.), komunikācijas dalībnieki (profesionāļi un amatieri, jaunieši un pieaugušie, indivīdi un grupas) un komunikācijas valodas. Studiju kurss aptver dažādus tematus, tai skaitā žanrus, stilus, stāju, valodu ideoloģiju un multimodalitāti. Praktiskais darbs ar tekstiem digitālajā vidē veido nozīmīgu studiju kursa daļu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt studējošos ar vairākām teorijām par diskursu, attīstot viņu praktiskas analītiskās prasmes un iepazīstinot viņus ar metodēm, lai analizētu dažāda žanra runātus, rakstītus un vizuālus tekstus. Studiju kursa uzdevumi: • iepazīstināt studējošos ar dažādajām pieejām diskursa analīzei; • attīstīt studējošo izpratni par dažādu gan runātu, gan rakstītu multimodālu un multimediālu tekstu veidu struktūru un organizāciju; • attīstīt studējošo spēju veikt dažāda veida tekstuālās analīzes dažādos līmeņos, ieskaitot retorisko, leksiski-semantisko, gramatisko un pragmatisko; • attīstīt studējošo spēju identificēt diskursa analīzes teoriju pielietojumu mūsdienu komunikācijā; • veicināt studējošo kompetenci analizēt nozīmes veidošanas gadījumus multimodalajā akadēmiskajā, profesionālajā vidē dažādu kontekstu ietvaros; • attīstīt studējošo spēju strādāt ar digitālajiem teksta apstrādes rīkiem (Python, sentimentu analīzes programatūra, utt.). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj parādīt kritisku izpratni par to, kā valodas mijiedarbojas dažādos komunikatīvajos kontekstos. - Praktiskie darbi, eksāmens. Spēj parādīt padziļinātu izpratni par diskursa jomu un it īpaši par digitālo diskursu. - Praktiskie darbi, eksāmens. Spēj salīdzināt un novērtēt dažādas teorētiskās un analītiskās pieejas diskursam, izveidot diskursa analītisko modeli – teorētiskā analīze un saraustīta/diskusīva materiāla analīze. - Praktiskie darbi, eksāmens. Spēj sacerēt/sastādīt informāciju vairākos veidos ar paredzētiem retoriskiem efektiem (paskaidrot, kā tika iegūti šie efekti) un skaidri formulēt dažādām mērķauditorijām nozīmes radīšanas spējas tekstuālajam, grafiskajam, auditorijas/dzirdes un video paņēmienam. - Praktiskie darbi, eksāmens. Spēj izmantot digitālos teksta apstrādes rīkus (Python, sentimentu analīze, utt.) tekstu analīzē. - Praktiskie darbi, eksāmens. Spēj analizēt dažādus teksta veidus, izmantojot piemērotus lingvistiskos un sociolingvistiskos rīkus, pielietojot digitālās tehnoloģijas. - Darbu portfelis. Studentiem ir jāizvēlas un jāanalizē dažādu žanru teksti; pārliecinoši un konstruktīvi jāprezentē analīze auditorijā ar paša kritisku izskaidrojumu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darbs nodarbībās, semināros - 10%
Praktiskie darbi - 20% Darbu portfelis - 20% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|