DE0822 Ievads programmēšanā, e-studiju materiālu izstrāde un izglītības tehnoloģijas

Kods DE0822
Nosaukums Ievads programmēšanā, e-studiju materiālu izstrāde un izglītības tehnoloģijas
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Datorika
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Atis Kapenieks, Bruno Žuga
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa gaitā studējošie tiks iepazīstināti ar interaktīva e-studiju materiāla izstrādes tehnoloģijām izglītībā un tālmācībā, kā arī nepieciešamajām pamata prasmēm programmēšanā. .
Studiju kursa saturu var iedalīt divās daļās..
Pirmajā daļā studenti apgūs programmēšanas pamatprasmes, veidojot datorspēli un izmantojot objektorientētas programmēšanas principus. Studējošie apgūs fizikālo procesu atspoguļošanu un izmēru integrēšanu spēles programmatūrā. Studiju kurss sniegs priekšstatu par to kā izmantot programmēšanas valodu savas idejas realizācijai tā, lai studenti ar vai bez programmēšanas priekšzināšanām var sākt strādāt ar dažādiem digitālo tehnoloģiju aspektiem..
Otrajā daļā studenti iepazīsies ar sakarībām starp pedagoģiju, tehnoloģiju, kognitīvajam zinātnēm, grafisko dizainu, cilvēka un mašīnas saskarni e-studiju materiāla izstrādei. Studiju kursā tiks apskatīta labākā prakse tehnoloģiju lietojumiem izglītībā. Studējošie apgūs e-studiju materiālu veidošanas procesu – no plānošanas līdz gatavam e-mācību modulim..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievads Python. Instalācija un darba vide. 2 1 2 1
Resursu un vides sagatavošana spēles programmēšanai, izmantojot Python. 4 3 2 5
Objektu mijiedarbības un kustības programmēšana. 6 8 3 11
Spēles robežu un šķēršļu definēšana. 6 2 2 6
Grafisko un multimediju elementu pievienošana spēlei. 6 4 3 7
Spēles rezultātu un sasniegumu sistēmas plānošana un programmēšana. 2 8 1 9
Multimediju e-mācību objektu izstrādes plānošana, izstrāde un vērtēšana. 6 8 3 11
Izglītības tehnoloģiju pamati. Jaunākās tendences – iespējas un riski. Tehnoloģiju inovācijas apmācības procesa atbalstam. 2 2 1 3
Efektīva tehnoloģiju integrācija izglītībā. Mācīšanās teorijas, kuras izmanto e-mācību materiālu un e-kursu pasniegšanas uzlabošanai. 2 4 1 5
Mācību procesa organizēšanas principi. Mācību vajadzību izpēte, prasību definēšana, mācību modeļi un apmācāmā individuālās īpašības. 2 2 1 3
Informācijas komunikāciju tehnoloģijas tālmācībā. Tehnoloģiju atbalsts klātienes apmācībai un kombinētajām mācībām. 1 2 1 2
Kursa organizēšana un studiju atbalsts. Sinhronie un asinhronie atbalsta rīki. 1 5 1 5
Vērtēšanas aktivitātes studiju progresa noteikšanai. 2 2 1 3
E-mācību moduļa izstrādes plānošana, t.sk. multimediju, aktivitāšu, resursu, atbalsta procedūru, utml. 4 4 2 6
Zināšanu un prasmju apguve e-studiju materiāla izstrādē, praktiski darbojoties ar aparatūru un programmatūru. 5 8 2 11
Dažādu veidu mediju resursu izstrāde (piem. tekstu, attēlu, audio, video, multimediju prezentāciju) un to integrācija vienotā mācību vidē. 5 8 2 11
Integrēta e-studiju moduļa izstrāde par izvēlēto tēmu. 4 9 2 11
Vērtēšana un lietojamības testēšana. 2 8 1 9
E-studiju moduļa uzlabošana saskaņā ar vērtēšanas un lietojamības testēšanas rezultātiem. 2 8 1 9
Kopā: 64 96 32 128
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir veidot izpratni par programmēšanu, tehnoloģiju izmantošanu izglītībā un tālmācībā, kā arī attīstīt prasmes e-studiju materiālu izstrādē, kas turpmāk ļaus veidot lietotājam saprotamus un ērti lietojamus e-studiju materiālus izvirzīto studiju mērķu sasniegšanai. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. attīstīt prasmes Python programmēšanā; 2. pilnveidot studentu izpratni par fizikālo procesu atspoguļošanu programmatūrā; 3. attīstīt prasmes objektorientētu programmēšanas valodu interaktīvas spēles izveidei; 4. iemācīt plānot, strukturēt un izstrādāt multimediju e-studiju objektus. 5. iemācīt identificēt un novērtēt esošās un nākotnes tehnoloģijas lietojumiem izglītībā; 6. veicināt prasmes atrast un pielietot lietot efektīvas stratēģijas un tehnoloģiju rīkus mācīšanās atbalstam; 7. iemācīt ieplānot un izstrādāt vērtējuma aktivitātes, kas ļaus vērtēt studējošo progresu; 8. veicināt lietot multimediju interaktīvu mācību materiālu izstrādei; 9. sekmēt mācību pārvaldības sistēmu lietošanu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj izstrādāt interaktīvus multimediju e-mācību objektus. - Izstrādāti interaktīvi multimediju e-mācību objekti. Izstrādāto objektu vidējais rādītājs tiks aprēķināts pēc 10 baļļu vērtēšanas skalas un veidos 0,2 svērto ieguldījumu gala vērtējumā.
Pārzina Python programmēšanas valodas pamatus. Spēj izstrādāt spēli. - Izstrādāta Python spēle, kas novērtēta ar 10 baļļu vērtēšanas skalu un veidos 0,1 svērto ieguldījumu gala vērtējumā.
Prot izveidot e-studiju moduļus, var izveidot integrētu e-apmācības moduli izvēlētajai tēmai. - Izveidots integrēts e-studiju modulis izvēlētajai tēmai, kas novērtēts ar 10 baļļu vērtēšanas skalu un veidos 0,3 svērto ieguldījumu gala vērtējumā.
Zina un prot veikt izvērtēšanu un lietojamības testēšanu, kā arī ieviest uzlabojumus atbilstoši izvērtēšanas un testēšanas rezultātiem. - Veikta izvērtēšana un lietojamības testēšana, kā arī ieviesti uzlabojumi atbilstoši vērtēšanas un testēšanas rezultātiem. Lietojamības testēšanas pārskats un veiktie uzlabojumi, vērtēti ar 10 baļļu skalu un veidos 0,2 svērto ieguldījumu gala vērtējumā.
Prot plānot, strukturēt un izstrādāt kvalitatīvu interaktīvu multimediju mācību materiālu. - Dalība visās atbilstošās darbnīcās, sagatavoti un iesniegti mājasdarbi, izpildīti testi. Vidējais rādītājs tiks aprēķināts pēc 10 baļļu vērtēšanas skalas un veidos 0,2 svērto ieguldījumu gala vērtējumā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Izstrādāti interaktīvi multimediju e-mācību objekti - 20%
Izstrādāta Python spēle - 10%
Izveidots integrēts e-studiju modulis izvēlētajai tēmai - 30%
Veikta izvērtēšana un lietojamības testēšana, kā arī ieviesti uzlabojumi atbilstoši vērtēšanas un testēšanas rezultātiem - 20%
Dalība visās atbilstošās darbnīcās, sagatavoti un iesniegti mājasdarbi, izpildīti testi - 20%
 
Priekšzināšanas Zināšanas bakalaura izglītības apjomā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 64.0 0.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]