Kods | DE0819 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Digitālā valodas mācīšanās paradigma | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Tatjana Kelebeka, Antra Roskoša, Tatjana Smirnova, Alla Krasulia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss izglītības valodu tehnoloģijās ir vērsts uz padziļinātas kompetences attīstīšanu augsta līmeņa integrētu profesionāli orientētu speciālā lietojuma valodas (SLV, piem. angļu) prasmju apguvei izvēlētajā profesionālās un akadēmiskās darbības jomā, izmantojot visu pieejamo digitālo rīku klāstu valodas apguvei, valodas lietošanai un komunikatīvo resursu plānošanai. Studiju kurss paredzēts RTU maģistra studiju programmas studentiem neatkarīgi no viņu specializācijas. Studiju kurss ir veidots kā profesionāli orientētu semināru, darbsemināru, lietišķo spēļu un praktisku nodarbību cikls, izmantojot dažādas digitālās platformas. Studiju kurss tiek īstenots, izmantojot jaunākos izglītības digitālos rīkus, ar mērķi sagatavot studentus veiksmīgai karjerai starptautiskajā digitālajā, virtuālajā un reālajā darba vidē, pārliecinoties, ka viņu valodas, komunikatīvās un saskarsmes kompetences atbilst visaugstākajām darba tirgus prasībām.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt studentu prasmes un kompetences izmantot progresīvas izglītības valodu tehnoloģijas, lai viņi būtu konkurētspējīgi starptautiskajā digitālajā, virtuālajā un reālajā darba vidē. Studiju kursa uzdevumi: • pilnveidot studējošo uztveres un interpretācijas prasmes darbā ar oriģinālu literatūru specialitātē atbilstoši studiju programmai; • pilnveidot studējošo produktīvās prasmes, viņu spēju radīt, prezentēt, novērtēt un pašnovērtēt akadēmisko un profesionālo saturu (digitālie naratīvi, digitālais stāstījums, efektīvas digitālās identitātes veidošana); • pilnveidot studējošo savstarpējo attiecību veidošanas, komunikatīvās un kognitīvās prasmes, lai nodrošinātu, ka viņi kļūst par prasmīgiem komunikatoriem dažādos profesionālos kontekstos. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj efektīvi izmantot izglītības valodu tehnoloģijas valodas apguvei, valodas lietošanai un komunikatīvo resursu plānošanai. - Pārbaudes darbi, eksāmens. Spēj apstrādāt un izprast sarežģītu informāciju SLV, izmantojot pieejamos teksta apstrādes rīkus; spēj sniegt pamatotu viedokli par profesionālu jautājumu, apstrādājot informāciju, kas iegūta no profesionāliem tekstiem. - Pārbaudes darbi, eksāmens. Spēj strukturēt informāciju, izmantojot dažādus digitālos rīkus: teksta loģiskās shēmas veidošanu, denotatīvo grafiku sastādīšanu un informācijas kartēšanu. - Rakstisko uzdevumu portfelis, pārbaudes darbi, eksāmens. Spēj veidot augstas kvalitātes saturu speciālā lietojuma angļu valodā, kas pielāgots paredzētās mērķauditorijas vajadzībām, pārliecinoši un efektīvi plānot un izmantot atbilstošus valodas resursus. - Rakstisko uzdevumu portfelis, pārbaudes darbi, eksāmens. Spēj prasmīgi izmantot pārrunu, argumentācijas un pārliecināšanas stratēģijas SLV, lai veiksmīgi sasniegtu akadēmiskos, pētniecības un profesionālos mērķus. - Pārbaudes darbi, semināri, darbsemināri, lietišķās spēles, prezentācijas, eksāmens. Spēj demonstrēt padziļinātas lingvistiskās, komunikatīvās un savstarpējās saskarsmes kompetences dažādos SLV kontekstos. - Semināri, darbsemināri, lietišķās spēles, prezentācijas. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darbs nodarbībās, semināri, darbsemināri, lietišķās spēles - 5%
Pārbaudes darbi - 20% Prezentācijas - 15% Rakstisko uzdevumu portfelis - 20% Eksāmens - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Angļu valodas zināšanas B2 līmenī saskaņā ar Eiropas kopējām pamatnostādnēm valodu apguvē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|