DE0819 Digitālā valodas mācīšanās paradigma

Kods DE0819
Nosaukums Digitālā valodas mācīšanās paradigma
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Valodas
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Tatjana Kelebeka, Antra Roskoša, Tatjana Smirnova, Alla Krasulia
Kredītpunkti 6.0
Daļas 2
Anotācija Studiju kurss izglītības valodu tehnoloģijās ir vērsts uz padziļinātas kompetences attīstīšanu augsta līmeņa integrētu profesionāli orientētu speciālā lietojuma valodas (SLV, piem. angļu) prasmju apguvei izvēlētajā profesionālās un akadēmiskās darbības jomā, izmantojot visu pieejamo digitālo rīku klāstu valodas apguvei, valodas lietošanai un komunikatīvo resursu plānošanai. Studiju kurss paredzēts RTU maģistra studiju programmas studentiem neatkarīgi no viņu specializācijas. Studiju kurss ir veidots kā profesionāli orientētu semināru, darbsemināru, lietišķo spēļu un praktisku nodarbību cikls, izmantojot dažādas digitālās platformas. Studiju kurss tiek īstenots, izmantojot jaunākos izglītības digitālos rīkus, ar mērķi sagatavot studentus veiksmīgai karjerai starptautiskajā digitālajā, virtuālajā un reālajā darba vidē, pārliecinoties, ka viņu valodas, komunikatīvās un saskarsmes kompetences atbilst visaugstākajām darba tirgus prasībām..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Vajadzību analīze. Studējošo vēlamo mācīšanās stilu, veidu un dominējošo uztveres kanālu analīze. Ievads SLV, kontrolētas vārdnīcas jēdziens. 4 4 0 0
Izglītības valodu tehnoloģijas: iespējas un ierobežojumi (piemēram, Duolingo, Rosetta Stone). 4 6 0 0
Darbs ar profesionālu tekstu. Faktu faila veidošana. Digitālie rīki informācijas strukturēšanai, prioritāšu noteikšanai, ieguvei un attēlošanai (piemēram, Word Cloud, Bubble). 6 12 0 0
Darbs ar profesionālu tekstu: profesionālas vārdnīcas veidošana, terminu lietošana profesionālos un vispārējos kontekstos. Ontoloģijas veidošanas programmatūra (piemēram, Word Net, Semantic Web). 4 12 0 0
Teksta loģiskās shēmas veidošanas rīki. Denotatīvie grafiki. Informācijas kartēšana. 4 6 0 0
Modalitāte un informācijas uzticamības pakāpe. Pārrunu, argumentācijas un pārliecināšanas stratēģijas. 4 8 0 0
Profesionālās tikšanās un konteksti: pragmatiskās izpratnes veidošana digitālajā vidē. Situācijas analīze un lietišķās spēles. 6 8 0 0
Informācijas meklēšana, ticamības pārbaude, kopsavilkums. Teksta ģenerēšanas rīku (ChatGPT u. c.) rezultātu izmantošana un analīze. Rezultātu prezentācija, pašnovērtējums un salīdzinošais novērtējums. 6 6 0 0
Motivējoša un pārliecinoša publiskā uzstāšanās: prezentāciju veidošana, ziņojuma prezentēšana, piedalīšanās noslēguma darbu aizstāvēšanā. Efektīvas retorikas stratēģijas. Efektīvas digitālās identitātes veidošana. 6 8 0 0
Informācijas apstrāde un augstākās domāšanas prasmes (HOTS). Digitālie naratīvi un digitālais stāstījums. 4 6 0 0
Darbsemināri par komerciālo izpratni, finanšu un juridisko pratību: SLV nodarbinātības iespēju uzlabošanai. 6 6 0 0
Satura izstrāde un pasniegšana. Tehniskās un pētnieciskās rakstīšanas SLV aspekti. 4 8 0 0
Pārbaudes darbi. 6 6 0 0
Kopā: 64 96 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir attīstīt studentu prasmes un kompetences izmantot progresīvas izglītības valodu tehnoloģijas, lai viņi būtu konkurētspējīgi starptautiskajā digitālajā, virtuālajā un reālajā darba vidē. Studiju kursa uzdevumi: • pilnveidot studējošo uztveres un interpretācijas prasmes darbā ar oriģinālu literatūru specialitātē atbilstoši studiju programmai; • pilnveidot studējošo produktīvās prasmes, viņu spēju radīt, prezentēt, novērtēt un pašnovērtēt akadēmisko un profesionālo saturu (digitālie naratīvi, digitālais stāstījums, efektīvas digitālās identitātes veidošana); • pilnveidot studējošo savstarpējo attiecību veidošanas, komunikatīvās un kognitīvās prasmes, lai nodrošinātu, ka viņi kļūst par prasmīgiem komunikatoriem dažādos profesionālos kontekstos.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj efektīvi izmantot izglītības valodu tehnoloģijas valodas apguvei, valodas lietošanai un komunikatīvo resursu plānošanai. - Pārbaudes darbi, eksāmens.
Spēj apstrādāt un izprast sarežģītu informāciju SLV, izmantojot pieejamos teksta apstrādes rīkus; spēj sniegt pamatotu viedokli par profesionālu jautājumu, apstrādājot informāciju, kas iegūta no profesionāliem tekstiem. - Pārbaudes darbi, eksāmens.
Spēj strukturēt informāciju, izmantojot dažādus digitālos rīkus: teksta loģiskās shēmas veidošanu, denotatīvo grafiku sastādīšanu un informācijas kartēšanu. - Rakstisko uzdevumu portfelis, pārbaudes darbi, eksāmens.
Spēj veidot augstas kvalitātes saturu speciālā lietojuma angļu valodā, kas pielāgots paredzētās mērķauditorijas vajadzībām, pārliecinoši un efektīvi plānot un izmantot atbilstošus valodas resursus. - Rakstisko uzdevumu portfelis, pārbaudes darbi, eksāmens.
Spēj prasmīgi izmantot pārrunu, argumentācijas un pārliecināšanas stratēģijas SLV, lai veiksmīgi sasniegtu akadēmiskos, pētniecības un profesionālos mērķus. - Pārbaudes darbi, semināri, darbsemināri, lietišķās spēles, prezentācijas, eksāmens.
Spēj demonstrēt padziļinātas lingvistiskās, komunikatīvās un savstarpējās saskarsmes kompetences dažādos SLV kontekstos. - Semināri, darbsemināri, lietišķās spēles, prezentācijas.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Darbs nodarbībās, semināri, darbsemināri, lietišķās spēles - 5%
Pārbaudes darbi - 20%
Prezentācijas - 15%
Rakstisko uzdevumu portfelis - 20%
Eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas Angļu valodas zināšanas B2 līmenī saskaņā ar Eiropas kopējām pamatnostādnēm valodu apguvē.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi Pārbaudījumi (brīvai izvēlei)
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 0.0 32.0 0.0 * *
2 3.0 0.0 32.0 0.0 * *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]