Kods | DE0818 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kultūras, valodas un tehnoloģiju mijiedarbības izpēte Latvijā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Tatjana Smirnova, Marina Platonova, Ilze Gudro, Alīda Zigmunde | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa galvenais akcents tiek likts uz kultūras, valodas un tehnoloģiju mijiedarbību Latvijā vēsturiskā aspektā un mūsdienās. Studiju kurss iepazīstina ar tēlniecību, glezniecību, literatūru Latvijas teritorijā kā vēstures procesu sinerģijas rezultātu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem teorētiskās zināšanas un attīstīt viņu praktiskās iemaņas par kultūras, valodas un tehnoloģiju mijiedarbību Latvijas teritorijā gadsimtu gaitā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veidot studentu izpratni par kultūrā, valodā un tehnoloģiju mijiedarbībā lietotiem terminiem un metodēm. 2. Attīstīt studentu prezentācijas prasmes, izmantojot digitālās tehnoloģijas, kuras pielietojamas praktiski sabiedrības informēšanai. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot literatūras vēsturisko attīstību Latvijā un nozīmi pasaules kontekstā. - Prezentācija par kādu mūsdienu literātu, eksāmens. Izprot tēlniecības vēsturisko attīstību Latvijā un nozīmi pasaules kontekstā. - Prezentācija par vides objektiem, eksāmens. Izprot glezniecības vēsturisko attīstību Latvijā un nozīmi pasaules kontekstā. - Prezentācija par kādu mūsdienu gleznotāju, eksāmens. Izprot RP / RPI / RTU vēsturisko attīstību Latvijā un nozīmi pasaules kontekstā inženierzinātnēs un tehnoloģijās. RTU Vēstures muzeja materiālu digitalizēšana. - Eksāmens: kursa darbs. Spēj analizēt esošos notikumus, izstādes, pasākumus Latvijas teritorijā mūsdienās. - Muzeju apmeklējums un recenziju rakstīšana. Spēj patstāvīgi izveidot digitālu stāstu par kādu no studiju kursā izsniegtajiem uzdevumiem (literatūras, glezniecības, tēlniecības, RP / RPI / RTU vēstures kontekstā). - Eksāmens: kursa darbs. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Prezentācijas - 20%
Recenzijas - 10% Eksāmens - 30% Eksāmens: kursa darbs - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Latvijas vēstures pamati, darbs ar datoru, fotoaparātu, videokameru. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|