Kods | DE0816 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Grafiskā dizaina tehnoloģijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Atis Kapenieks, Bruno Žuga, Inga Ropša | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss paredzēts maģistra un bakalaura studiju programmas studentiem, kuri Digitālo Grafisko Dizainu nav apguvuši bakalaura līmenī. Studiju kursā studenti iegūst pamatzināšanas par Krāsu mācību, Kompozīcijas pamatprincipus, tādus kā maketa kompozīcija (page layout) un objektu kompozīcija, burtveidolu teoriju digitālajā grafiskajā dizainā un gūst ieskatu grafiskajā Vizuālajā Identitātē kā Zīmolvedības un Grafiskā dizaina mācību sastāvdaļā. Studenti iegūst iemaņas veidot vienkāršus grafisko maketu salikumus, pielietojot Adobe InDesign, iepazīstas ar vektorgrafikas pamatiem, pielietojot Adobe Ilustrator un iegūst pamatprasmes vienkāršu attēlu vai dokumentu digitālā apstrādē Adobe PhotoShop programmatūras vidē. Studenti iepazīstas ar digitālo grafisko failu formātiem, to pielietojumu un atšķirībām, iepazīst burtveidolu stilus, harmoniskas krāsu paletes veidošanas principus, tā iepazīstot Vizuālās Identitātes pamatprincipus. Studiju kursa pamatā ir iebūvēta fundamentāla likumsakarība starp teoriju un praksi – apgūstot teoriju, vienlaicīgi studentiem tiek demonstrēts teorijas pielietojums praktiskā dizaina darbā. Studiju kursa gaitā studenti pielieto iegūtās teorētiskās zināšanas, reflektējot tās savos darbos, veidojot izpratni, ka digitālais grafiskais dizains ir sintēze starp studenta iegūtajām teorētiskajām zināšanām un tehnoloģiskajām prasmēm pielietot programmatūru. Studenti gūst pamatiemaņas darbam ar Adobe InDesign, Adobe Illustrator, Adobe Photoshop programmatūrām, kurās studenti sagatavo maketus, apstrādā attēlus, zīmē vienkāršas abstraktas vektorobjektu formas un, pielietojot iegūtās zināšanas kompozīcijā, krāsu mācībā, Burtveidolu mācībā, veido kursa mājasdarbus, noslēguma darbu un kursu pabeidz ar eksāmenu. Pēc kursa noslēguma studentam ir jāmāk veikt vienkārši maketēšanas darbi, ar pamatiemaņām tipogrāfijā drukājama Drukas .PDF faila formātā izveidē un online vidē pielietojama faila (datne) izveidē; jāprot izveidot nesarežģītu, harmonisku kompozīciju un krāsu paleti Vizuālās identitātes projektam, un jāmāk veikt vienkāršas, bāziskas manipulācijas gan ar pašveidotiem, gan iegādātiem Grafiskā dizaina formāta failiem (jpg, .tiff, .png, .ai, indd, .pdf). Studiju kurss paredzēts starpdisciplinārās profesionālās efektivitātes celšanai “ne-dizaina specialitātes” studentiem grafisko prezentācijas materiālu izstrādē, piem., konferences prezentācija, pētījuma prezentācija, darbs ar komerciāli pirktajiem bitmap attēliem un vektorattēliem (Shutterstock, Adobe Stock, iStock u.c.), promocijas un profesionālajā darbā. Studiju kurss īpaši ieteicams topošajiem tulkiem, mediatēku darbiniekiem, stratēģiskās komunikācijas speciālistiem, programmētājiem prezentācijas materiālu noformēšanā strauji mainīgajā profesionālajā darba arēnā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt zināšanu un prasmju apguvi kvalitatīva digitālā grafiskā dizaina materiāla izveidei. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt pamatinformāciju par Digitālā Grafiskā Dizaina Tehnoloģiju pamatprincipiem - kompozīciju, krāsu, burtveidoliem un to vizuālās izteiksmes līdzekļiem un pielietojumu Vizuālās identitātes grafisko materiālu izveidošanā ar Adobe InDesign, Adobe Illustrator un Adobe Photoshop programmatūru palīdzību. 2. Iemācīt plānot un izstrādāt Digitālā Grafiskā Dizaina maketu (pielietojot Adobe InDesign) ar bitmap attēliem, vectorattēliem, burtveidoliem, pielietojot Adobe InDesign, Illustrator, Photoshop programmatūru tehnoloģijas. 3. Iepazīstināt ar grafiskā dizaina maketu izveides darbu labāko praksi. 4. Sniegt informāciju un iemācīt pielieto kompozīcijas un krāsu mācības teorijā apgūtās prasmes projekta izstrādē. 5. Attīstīt prasmes veidot harmoniskas krāsu paletes, meklēt maketu kompozicionālos risinājumus, risinājumus objektu mijiedarbībai un novietošanai plaknē. 6. Attīstīt prasmes kvalitatīvi maketēt nelielus drukas un online darbus, pamatprasmes apstrādāt bitmap attēlus un vektorattēlus, zīmēt vienkāršus abstraktus objektus un kompozīcijas iekļaušanai maketā. 7. Attīstīt prasmes analizēt savu darbu no pielietotās kompozīcijas, krāsu, stila un burtveidolu skatu punkta. 8. Attīstīt prasmes ģenerēt idejas, plānot un izveidot nelielu Zīmolgrāmatu kā Vizuālās identitātes grāmatu (Adobe InDesign faila formātā) un veikt manipulācijas ar iegādātajiem failiem vizuālās prezentācijas materiālu izveidei. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot digitālā grafiskā dizaina veidošanas procesu un darba galvenos posmus. - Piedalīšanās atbilstošajās praktiskajās darbnīcās, mājasdarbu sagatavošana un iesniegšana un testu izpilde. Visu šo aktivitāšu vidējais rādītājs tiks aprēķināts pēc 10 baļļu vērtēšanas skalas un veidos 0,4 svērto ieguldījumu gala vērtējumā. Eksāmens. Spēj ģenerēt ideju un plānot grafiskā darba izstrādes procesu. - Projekta izveide novērtēta ar 10 baļļu vērtēšanas skalu un veidos 0,3 svērto ieguldījumu gala vērtējumā. Eksāmens. Spēj plānot un uzveidot stilistiski vienotu darba veselumu ar dažādiem objektiem un attēliem. - Individuāla zīmola (Visual identity) vienkārša izstrāde vērtēta ar 10 baļļu vērtēšanas skalu – viens no mājasdarbiem. Spēj izveidot bitmap un vektorfailu. Prot uzzīmēt vienkāršu ģeometrisku formu Adobe Illustrator vidē. Izprot RGB un CMYK failu pielietojumu (Illustrator, InDesign, PhotoShop). Saprot failu eksportu drukai (prepress) un online, attēla pamatapstrādi PhotoShop, vienlapas maketa izveidi Adobe Indesign. - Individuālo projektu izvērtēšana trīs apakškategorijās - atbilstība formālajām prasībām, darba izpildes tehniskā kvalitāte un teorētisko zināšanu apguves un to ieviešanas darbā kvalitāte. Rezultātā iegūtais 10 baļļu vērtējums veidos 0,3 svērto ieguldījumu gala vērtējumā. Eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Piedalās praktiskajās nodarbībās, izstrādā un iesniedz mājasdarbus, izpilda testus - 30%
Sagatavo un iesniedz mini Zīmolgrāmatas (Visual Identity) konceptu, kurš ir noslēguma darba pamatā. Sagatavo pašu Zīmolgrāmatu - 30% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vēlamas pamatzināšanas par kompozīciju, formu un krāsu, zīmolvedību vai vizuālo mārketingu. Vēlama ieinteresētība par grafiskā dizaina stiliem un tendencēm, grafiskā dizaina pielietojumu, par kultūrslāņu mijiedarbību, veidošanos starp grafiskā dizaina tehnoloģijām un citām akadēmiskajām disciplīnām. Vēlamas pamatprasmes darbā ar datoru, ar datorpeli, internetu. Vēlama ieinteresētība par daudzdisciplinārām zināšanām, sapratne par kopradīšanu un inovācijām kā par nākotnes perspektīvu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|