| Kods | DE0815 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Pētījuma izstrāde un īstenošana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Atis Kapenieks | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kurss paredzēts E-studiju tehnoloģiju un humanitāro zinātņu fakultātes maģistra studiju programmas studentiem. Studiju kursa ietvaros apskatīti šādi temati: pētniecības organizācija modernajās valstīs; starpdisciplināri un transdisciplināri pētījumi; pētījumi un informācijas sistēmu attīstība; pētniecības attīstības tendences modernajās valstīs digitālajā laikmetā, kā arī pētījumu mērķi, plānošana un ziņojumu sagatavošana par pētījumu rezultātiem.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt studējošo zināšanas par pētniecības metodēm: pētniecības paradigmām, pētniecības attīstības vēsturi, pētniecības politiku, pētniecību industriālajā un digitālajā laikmetā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Attīstīt studējošo prasmi raksturot ieteicamos pētījumu veidus industriāla laikmeta situācijās; raksturot ieteicamos pētījumu veidus zināšanu sabiedrības situācijās; 2. Attīstīt studējošo kompetenci ieteikt pētījumu plānu pētniecības jomās, kurās ir atzīta teorija; ieteikt pētījumu plānu pētniecības jomās, kurās nav atzīta teorija; sagatavot pētījumu plānu starpdisciplināriem pētījumiem; 3.Attīstīt studējošo prasmi sagatavot pētījumu plānu transdisciplināriem pētījumiem un noteikt pētniecības nepilnību attīstības projektos. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj raksturot pētījumu metodes izvēlētā zinātniskā publikācijā. - Pārskats par pētījumu metodēm. Vērtējums 10 ballu skalā. Spēj sagatavot pētījumu plānu zinātniskam projektam par izvēlētu tematiku. - Izstrādāts pētījuma plāns. Vērtējums 10 ballu skalā. Spēj analizēt pazīstama attīstības projekta rezultātus un noteikt nepilnības/trūkumus projekta pētniecības/attīstības aktivitātēs. - Pārskats par noteikta projekta rezultātiem un trūkumiem. Vērtējums 10 ballu skalā. Spēj izveidot pētniecības projekta pieteikumu. - Izstrādāts projekta pieteikums. Vērtējums 10 ballu skalā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pārskats par pētījumu metodēm - 10%
Pētījuma plāns - 20% Pārskats par projekta rezultātiem - 20% Izstrādāts projekta pieteikums - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Bakalaura līmeņa izglītība. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||