Kods | DE0814 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Audio un video datu apstrāde | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Atis Kapenieks, Bruno Žuga | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa gaitā studenti iepazīsies ar videofilmas veidošanas procesu no ieceres līdz publicēšanai, kā arī paši plānos, uzņems un montēs savus videomateriālus. Studenti apgūs filmēšanas plānošanas pamatus, iegūs prasmes darbā ar portatīvo audio un video aprīkojumu, iemācīsies novērtēt kadra kompozīciju, izvēlēties atbilstošu apgaismojumu un nofilmēt materiālu. Pēcapstrādes posmā studenti apgūs video montāžas pamatus, mācīsies pievienot grafisko materiālu, kā arī sagatavos savus video publicēšanai tīmeklī. Teicamas kvalitātes video materiālu sagatavošanai, studiju kurss sniegs pārskatu arī par jaunākajiem video producēšanas, attēla un skaņas apstrādes rīkiem un efektīvām to pielietošanas metodēm.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt zināšanu un prasmju apguvi kvalitatīva video materiāla izveidei. Studiju kursa uzdevumi: 1. sniegt pamatinformāciju par scenāriju rakstīšanu un vizuālās izteiksmes līdzekļiem; 2. iemācīt plānot un izstrādāt video materiāla izgatavošanas plānu; 3. iepazīstināt ar filmēšanas darbu organizēšanas labāko praksi; 4. sniegt informāciju un iemācīt izvēlēties nepieciešamo aprīkojumu, videokameras, apgaismes un skaņas aparatūru, videomateriāla pēcapstrādes rīkus videoprojekta izstrādei; 5. attīstīt prasmes veikt video filmēšanu dabā un telpās, pie dabīga un mākslīga apgaismojuma; 6. attīstīt prasmes kvalitatīvi ierakstīt, apstrādāt un miksēt skaņu; 7. attīstīt prasmes veikt videomateriāla montāžu, pēcapstrādi un publicēšanu internetā. 8. attīstīt prasmes plānot un organizēt video tiešraides. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot video producēšanas procesu un tā galvenos posmus. - Piedalīšanās atbilstošajās praktiskajās darbnīcās, mājas darbu sagatavošana un iesniegšana un Testu izpilde. Visu šo aktivitāšu vidējais rādītājs tiks aprēķināts pēc 10 baļļu vērtēšanas skalas un veidos 0,4 svērto ieguldījumu gala vērtējumā. Spēj plānot video izstrādes procesu. - Video producēšanas plāna izveide novērtēta ar 10 baļļu vērtēšanas skalu un veidos 0,3 svērto ieguldījumu gala vērtējumā. Spēj plānot un organizēt video tiešraides notikumu. - Individuāla video tiešraides notikuma izstrāde vērtēta ar 10 baļļu vērtēšanas skalu – viens no mājas darbiem. Spēj veikt video producēšanu un pēcapstrādi, izveidot kvalitatīvu video. - Individuālo video projektu izvērtēšana trīs apakškategorijās - atbilstība formālajām prasībām, producēšanas kvalitāte un pēcapstrādes kvalitāte. Rezultātā iegūtais 10 baļļu vērtējums veidos 0,3 svērto ieguldījumu gala vērtējumā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Piedalās praktiskajās darbnīcās, izstrādā un iesniedz mājas darbus, izpilda testus - 40%
Sagatavo un iesniedz video producēšanas plānu - 30% Iesniedz video, kas izstrādāts saskaņā ar producēšanas plānu - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatprasmes darbā ar datoru, multimediju un internetu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|