Kods | DE0812 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vizuālās kultūras valodnieciskā analīze | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Marina Platonova, Alīna Vagele-Kricina, Zane Seņko, Tatjana Smirnova | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir paredzēts inženierzinātņu vai humanitāro zinātņu studiju programmu maģistra līmeņa studentiem, un tā mērķis ir pētīt dažādas vizuālās kultūras vēsturiskās un mūsdienu dimensijas lingvistiskajā perspektīvā, izpētot to no estētiskiem, kritiskiem, literāriem un pieredzes skatu punktiem. Sagaidāms, ka studējošie iegūs lielu labumu no intelektuālas studiju vides, kas ir paredzēta, lai veicinātu starpdisciplināro domāšanu un izpētītu jaunus kultūras un valodas izpratnes līmeņus. Pētot vizuālās kultūras aspektus, caur valodu analīzes prizmu, studējošie attīstīs labāku vizuālo rakstpratību, sapratīs saikni starp valodu un vizuālās kultūras formām, iepazīsies ar dažādām vizuālās kultūras izpausmēm, analizēs šos jautājumus daudzvalodu un multikulturālā vidē, apgūs intermedialitātes jēdzienu un tā nozīmi sabiedrības aktivitāšu uztverē. Līdzsvars starp teorētiskām un praktiskām nodarbībām tiek panākts apspriežot dažādas tēmas, tostarp: mūsdienu vizuālā kultūra, vizuālās kultūras disciplīnu analīze, avangarda vizuālās kultūras aktivitātes, t.i., komiksi un video spēles, digitālie instrumenti to analīzei, vizualitāte un iztēle plašsaziņas līdzekļos un reklāmās, dažādu vizuālās kultūras piemēru lingvistiskā analīze, vizuālās metaforas, dažādas vizuālās mākslas izpausmes.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt studējošos ar dažādām nerimstošām debatēm par vizuālās kultūras pētniecību un tās lomu mūsdienu sabiedrībā. Studiju kursu uzdevumi: 1) iepazīstināt studējošos ar teorētisko bāzi anglosakšu un vācu akadēmisko tradīciju griezumā, salīdzinot vizuālās kultūras un tēla zinātnes jēdzienus; 2) attīstīt studējošo prasmes empīriski analizēt dažādus gadījumu pētījumus, kas pēta saikni starp vizualizāciju un valodu; 3) attīstīt studējošo konceptuālo ietvaru, kurā viņiem būtu jāspēj novērtēt dažādu vizuālās kultūras piemēru izpausmes dažādās valodnieciskajās formās un to kopējo lomu mūsdienu sabiedrības veidošanā; 4) sniegt studējošajiem informāciju kā dažādas vizuālās kultūras formas rada un veido nozīmes un kā šīs nozīmes tiek tālāk veidotas, izteiktas, analizētas, izprastas, pārnestas ar lingvistisko instrumentu palīdzību. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj praktiski pielietot teorētiskās zināšanas par mūsdienu pieejām vizuālās kultūras izpētei. - Semināri un diskusijas. Eksāmens. Spēj izteikt precīzi argumentētu viedokli par vairākām pašlaik pielietotajām praksēm, datorizēto vizuālās kultūras valodniecisko analīzi, vizuālās kultūras izpausmēm un to struktūrām un organizāciju, vizuālās kultūras nozares. vēsturisko attīstību - Referāts par izvēlēto tēmu. Kontroldarbs. Eksāmens. Spēj praktiski pielietot pašreizējās valodnieciskās metodes un izstrādātās vizualizēšanas stratēģijas un aktivitātes. - Semināri un diskusijas. Eksāmens. Spēj kritiski izvērtēt vizuālās kultūras valodnieciskās analīzes izaicinājumus. - Praktiskie uzdevumi. Eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Semināri un diskusijas - 10%
Praktiskie uzdevumi - 30% Kontroldarbs - 15% Referāts par izvēlēto tēmu - 15% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Angļu valoda B2 līmenī saskaņā ar Eiropas kopējām vadlīnijām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|