Kods | DE0811 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Retorikas stratēģijas un prasmes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Larisa Iļinska, Marina Platonova, Tatjana Smirnova, Tatjana Kelebeka, Alīna Nidagundi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Tradicionālā retorika ir attīstījusies kā noteikumu, pieeju, stratēģiju un metožu kopums, ko izmanto, lai sasniegtu noteiktu komunikācijas mērķi. Retorikas pamatjēdzieni ir izgudrojums, stils, struktūra, prezentēšana un atmiņa. Modernus, multimodālus, profesionālus tekstus raksturo gan klasisko retorisko stratēģiju, ko lieto, lai strukturētu saturu, gan retorisko stratēģiju, kas raksturīgas citiem žanriem, pielietojums, lai zināšanu apmaiņas procesu padarītu pārliecinošāku un ekspresīvāku. . Studiju kurss attīsta komunikatīvās kompetences, lai studenti varētu kļūt par veiksmīgiem komunikatoriem, vidutājiem un kvalitatīva satura radītājiem. Augsta līmeņa zināšanas par retoriku ir priekšnosacījums veiksmīgām sabiedriskajām, politiskajām, akadēmiskajām un pedagoģiskajām aktivitātēm.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt studējošo retorikas prasmes, tādējādi nodrošinot viņu spēju uzturēt un vadīt diskusiju, paskaidrot un pamatot savu viedokli, pierādīt hipotēzi, izvēloties būtiskus datus, meistarīgi un pārliecinoši izmantot plašu valodas resursu klāstu. Studiju kursa uzdevumi: 1. pilnveidot studējošo prasmes argumentēti pierādīt savu viedokli; 2. paplašināt studējošo mutvārdu un rakstveida zinātniskā un tehniskā diskursā lietoto valodas resursu klāstu; 3. veicināt studējošo analītiskās un kritiskās domāšanas spējas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj demonstrēt visaptverošas zināšanas par retorikas pamatjēdzieniem, retoriskajām funkcijām un metodēm. - Eksāmens/gala pārbaude. Spēj lietot valodu argumentēti un pārliecinoši, pielietot valodas retoriskos resursus, lai panāktu konkrētu komunikācijas mērķi. - Prezentācija par starpdisciplināro pētījumu studenta specializācijas jomā. Spēj strukturēt prezentācijas tekstu, izvēloties būtiskus faktus un argumentus, lai pārliecinātu auditoriju. - Prezentācija par starpdisciplināro pētījumu studenta specializācijas jomā. Spēj organizēt rakstisku diskursu pēc žanra un stila nosacījumiem, izvirzīt un pierādīt hipotēzi un organizēt zināšanas pēc paredzamās auditorijas prasībām. - Argumentēta eseja, kas pierāda hipotēzi un/vai izskata argumentus par un pret. Spēj piedalīties diskusijās un debatēs, būt pašapzinīgam, pārliecinātam un spējīgam izveidot saikni ar auditorija. - Eksāmens/gala pārbaude. Prezentācija par starpdisciplināro pētījumu studenta specializācijas jomā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Obligātais/Obligātais izvēles: - 100%
Darbs nodarbībās - 10% Esejas - 20% Prezentācijas - 20% Eksāmens - 50% Brīvās izvēles: - 100% Darbs nodarbībās - 10% Esejas - 20% Prezentācijas - 20% Gala pārbaude - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Angļu valodas zināšanas B2 līmenī saskaņā ar Eiropas kopējām pamatnostādnēm valodu apguvē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|