DE0809 Digitālā tekstveide: starpdisciplinārā pieeja

Kods DE0809
Nosaukums Digitālā tekstveide: starpdisciplinārā pieeja
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Valodas
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Larisa Iļinska, Marina Platonova, Tatjana Kelebeka, Tatjana Smirnova, Viktorija Tataurova
Kredītpunkti 6.0
Daļas 2
Anotācija Studiju kurss paredzēts studentiem ar vidēji augstām lingvistikas, leksikoloģijas, stilistikas un diskursa analīzes zināšanām, lai veidotu stabilu kompetenču kopumu darbam ar tekstiem un tekstuālo informāciju digitālajā vidē, kā arī attīstītu prasmes radīt kvalitatīvu saturu, izmantojot dažādus pragmatiskus, stilistiskus un digitālus resursus. Studiju kurss iepazīstina ar pamatjēdzieniem par efektīvu tekstu radīšanu un apstrādi digitālajā vidē. Tas ļauj studentiem izzināt tekstualitātes un intertekstualitātes likumsakarības, modeļus un līmeņus. Studiju kurss attīsta studentu padziļinātas radošās teksta radīšanas prasmes, sniedzot vispusīgu pārskatu par radošā satura radīšanas žanriem, paņēmieniem un resursiem. Padziļinātas satura radīšanas prasmes ir galvenais priekšnoteikums veiksmīgai karjerai satura pārvaldības un izstrādes, informācijas apstrādes un attēlošanas, tīmekļa vietņu un lietotāja saskarnes dizaina un pārvaldības jomā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Vārdu krājuma semasioloģija un semantiskā klasifikācija. Nozīmju veidi. 4 6 0 0
Nozīme un problēmas, kas saistītas ar nozīmes dekodēšanu: polisēmija un homonīmija. Lingvistiskais un ārpuslingvistiskais konteksts. 4 6 0 0
Semantiskās attiecības un ontoloģijas veidošana. 4 6 0 0
Suprasegmentālās valodas vienības: brīvās un saistītās vārdu grupas un frazeoloģiskās vienības. Idiomātika kā izaicinājums teksta digitālajai apstrādei. 4 6 0 0
Lingvistiskās analīzes pieejas, metodes un instrumenti. 4 6 0 0
Stilistika digitālajā laikmetā: no konvencijām līdz inovācijām. 4 6 0 0
Mūsdienu vārdnīcas stratas. Reģistra izpratne. 4 6 0 0
Stilistisko izteiksmes līdzekļu un valodas izteiksmes līdzekļu klāsts. 4 4 0 0
Rakstīšanas (informatīvie teksti) žanri: naratīvs, skaidrojošs, pārliecinošs, tehnisks. 2 4 0 0
Radošā satura radīšanas un pārvaldības jēdziens. 4 6 0 0
Personiskās digitālās identitātes veidošana: stāstījuma raksturs, selektīva pieeja datu reprezentācijai. Memuāri, dienasgrāmata, emuārs/blogs. 4 4 0 0
Vēsturiskā rakstīšana: populārā, akadēmiskā, oficiālā, cilvēku vēsture. 2 4 0 0
Filozofiskā rakstīšana: reliģiskā, filozofiskā, kulta. 2 4 0 0
Kritika: retoriski, tekstuāli, vēsturiski, psiholoģiski kritikas aspekti. 2 4 0 0
Radoša satura radīšana digitālajiem plašsaziņas līdzekļiem. 2 6 0 0
Pārliecinošā un motivācijas rakstīšana: ideoloģija, propaganda, reklāma. 4 4 0 0
Instrukciju rakstīšana: rokasgrāmatas, nolikumi, vadlīnijas. 2 4 0 0
Tīmekļa vietnes struktūra un satura pārvaldīšana. 4 6 0 0
Pārbaudes darbi. Portfeļu prezentēšana. 4 4 0 0
Kopā: 64 96 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķi: • palīdzēt studējošajiem apgūt stabilas zināšanas par digitālo tekstualitāti; • attīstīt studējošo radošā satura radīšanas prasmes digitālajā vidē. Studiju kursa uzdevumi: • attīstīt studējošo prasmes analizēt dažādus valodas stilistiskās izteiksmes līdzekļus un apzināt papildu stilistisko informāciju, kas raksturīga starpdisciplināriem un multimodāliem tekstiem; • attīstīt studējošo prasmi apgūt teksta radīšanas konvencijas, kas attiecas uz dažādiem digitālajiem žanriem; • attīstīt studējošo individuālās rakstīšanas un mācīšanas stratēģijas (metakognitīvās prasmes).
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj atpazīt un ievērot mūsdienu digitālās tekstualitātes likumsakarības, modeļus un normas. - Semināri, eksāmens.
Spēj atšķirt žanrus un demonstrēt reģistra izpratni efektīvai saziņai. Spēj mērķtiecīgi un prasmīgi izmantot plašu valodas līdzekļu klāstu digitālajā vidē. - Semināri, kursa portfelis, eksāmens.
Spēj teorētiski iztirzāt kursa laikā iegūtās zināšanas par radoša darba rakstīšanas principiem, metodēm un tehnikām un praktiski izmantot tās attiecīgo iemaņu attīstīšanā. - Semināri, kursa portfelis, eksāmens.
Spēj analizēt zinātnisko, tehnisko un uzziņu literatūru, periodiku, interneta katalogus u.c. un praktiski izmantot iegūtās prasmes. - Kursa portfelis, eksāmens.
Spēj demonstrēt rakstveida izpausmju stilistisko daudzveidību (tēli, apraksts, sižeta attīstība). - Kursa portfelis.
Spēj prasmīgi izmantot manipulācijas stratēģijas pārliecinošā satura radīšanā. - Kursa portfelis.
Spēj izveidot, noformēt un prezentēt personālo emuāru / tīmekļa vietni / lietotāja saskarni ar kvalitatīvu un strukturētu saturu. - Kursa portfelis.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Darbs nodarbībās - 10%
Semināri - 20%
Kursa portfelis - 30%
Eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas Angļu valodas zināšanas B2 līmenī saskaņā ar Eiropas kopējām pamatnostādnēm valodu apguvē.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi Pārbaudījumi (brīvai izvēlei)
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 * *
2 3.0 16.0 16.0 0.0 * *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]