Kods | DE0809 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Digitālā tekstveide: starpdisciplinārā pieeja | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Larisa Iļinska, Marina Platonova, Tatjana Kelebeka, Tatjana Smirnova, Viktorija Tataurova | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss paredzēts studentiem ar vidēji augstām lingvistikas, leksikoloģijas, stilistikas un diskursa analīzes zināšanām, lai veidotu stabilu kompetenču kopumu darbam ar tekstiem un tekstuālo informāciju digitālajā vidē, kā arī attīstītu prasmes radīt kvalitatīvu saturu, izmantojot dažādus pragmatiskus, stilistiskus un digitālus resursus. Studiju kurss iepazīstina ar pamatjēdzieniem par efektīvu tekstu radīšanu un apstrādi digitālajā vidē. Tas ļauj studentiem izzināt tekstualitātes un intertekstualitātes likumsakarības, modeļus un līmeņus. Studiju kurss attīsta studentu padziļinātas radošās teksta radīšanas prasmes, sniedzot vispusīgu pārskatu par radošā satura radīšanas žanriem, paņēmieniem un resursiem. Padziļinātas satura radīšanas prasmes ir galvenais priekšnoteikums veiksmīgai karjerai satura pārvaldības un izstrādes, informācijas apstrādes un attēlošanas, tīmekļa vietņu un lietotāja saskarnes dizaina un pārvaldības jomā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķi: • palīdzēt studējošajiem apgūt stabilas zināšanas par digitālo tekstualitāti; • attīstīt studējošo radošā satura radīšanas prasmes digitālajā vidē. Studiju kursa uzdevumi: • attīstīt studējošo prasmes analizēt dažādus valodas stilistiskās izteiksmes līdzekļus un apzināt papildu stilistisko informāciju, kas raksturīga starpdisciplināriem un multimodāliem tekstiem; • attīstīt studējošo prasmi apgūt teksta radīšanas konvencijas, kas attiecas uz dažādiem digitālajiem žanriem; • attīstīt studējošo individuālās rakstīšanas un mācīšanas stratēģijas (metakognitīvās prasmes). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj atpazīt un ievērot mūsdienu digitālās tekstualitātes likumsakarības, modeļus un normas. - Semināri, eksāmens. Spēj atšķirt žanrus un demonstrēt reģistra izpratni efektīvai saziņai. Spēj mērķtiecīgi un prasmīgi izmantot plašu valodas līdzekļu klāstu digitālajā vidē. - Semināri, kursa portfelis, eksāmens. Spēj teorētiski iztirzāt kursa laikā iegūtās zināšanas par radoša darba rakstīšanas principiem, metodēm un tehnikām un praktiski izmantot tās attiecīgo iemaņu attīstīšanā. - Semināri, kursa portfelis, eksāmens. Spēj analizēt zinātnisko, tehnisko un uzziņu literatūru, periodiku, interneta katalogus u.c. un praktiski izmantot iegūtās prasmes. - Kursa portfelis, eksāmens. Spēj demonstrēt rakstveida izpausmju stilistisko daudzveidību (tēli, apraksts, sižeta attīstība). - Kursa portfelis. Spēj prasmīgi izmantot manipulācijas stratēģijas pārliecinošā satura radīšanā. - Kursa portfelis. Spēj izveidot, noformēt un prezentēt personālo emuāru / tīmekļa vietni / lietotāja saskarni ar kvalitatīvu un strukturētu saturu. - Kursa portfelis. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darbs nodarbībās - 10%
Semināri - 20% Kursa portfelis - 30% Eksāmens - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Angļu valodas zināšanas B2 līmenī saskaņā ar Eiropas kopējām pamatnostādnēm valodu apguvē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|