Kods | DE0802 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads digitālajās humanitārajās zinātnēs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Marina Platonova, Atis Kapenieks, Tatjana Smirnova | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz ievadu digitālo humanitāro zinātņu jomā, kur humanitārās zinātnes tiek pētītas kopā ar digitālām tehnoloģijām. Studiju kursa ietvaros tiks studēta novatoriska studiju joma, tiks apskatītas šīs jomas darbības, platformas, rīki, projekti un kritiskās attīstības perspektīvas, kas nosaka šīs jomas šī brīža galveno praksi. Studiju kurss apskatīs tādus konceptuālus jautājumus, kā digitālā kartēšana, teksta analīze, informācijas vizualizācija, interfeiss un metadati un tīkla analīze. Noklausoties studiju kursu, studējošie iepazīsies ar galvenajiem konceptiem un dažādiem digitālajiem rīkiem, kurus var pielietot pētījumu veikšanai šajā jomā. Dalībai diskusijās un semināros nav nepieciešamas iepriekšējas zināšanas šajā jomā vai tehniskās vai lingvistiskās un/vai sociālās zināšanas.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt studējošos ar digitālo humanitāro zinātņu galvenajiem terminiem un konceptiem. Studiju kursa uzdevumi: • attīstīt studējošo spēju domāt starpdisciplināri; • attīstīt studējošo kompetenci iegūt digitālo, vizuālo un multimodālo informāciju; • sniegt studējošajiem informāciju par galvenajiem rīkiem, kurus pielieto jomas ietvaros; • iepazīstināt studējošos ar digitāla projekta izstrādes etapiem; • izmantojot digitālās metodes, attīstīt studējošo spēju domāt kritiski, formulējot uzdevumus, kuru pamatā ir humanitāro zinātņu jautājumi; • sniegt studējošajiem praktisku pieredzi digitālo zinātnisko projektu veidošanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj integrēt digitālos pētījuma mērķus un metodes humanitārās zinātnes nozares problēmjautājumu risināšanai. Spēj veikt salīdzināmo kulturālo un sociālo analīzi, pētīt konteksta lomu, izmantot arhīvfonda materiālus, kopā ar statistikas analīzi un datu vizuālo atveidi. - Semināri un diskusijas, praktiskie uzdevumi, eksāmens. Spēj saprast, analizēt un izmantot datus. - Semināri un diskusijas, praktiskie uzdevumi, eksāmens. Spēj sintezēt datus no dažādiem avotiem un izmantojot multimodālās un multimediju tehnoloģijas sniegt digitālos argumentus. - Patstāvīgais darbs. Spēj attīstīt kritiskās domāšanas un atjautības iemaņas avotu un datu analīzei. - Semināri un diskusijas, praktiskie uzdevumi, eksāmens. Spēj kritiski izmantot dizainu. - Semināri un diskusijas, patstāvīgais darbs. Spēj kritiski izvērtēt informāciju un informāciju tehnoloģijas. - Semināri un diskusijas, praktiskie uzdevumi, eksāmens. Spēj strādāt individuāli un grupā. - Individuālā vai kolektīvā patstāvīgā darba izstrāde. IPD - 10 lpp - tīmekļa dienasgrāmatas/platformas izveide. KPD - 20 lpp - patstāvīgais darbs par pētījuma rīkiem, teorijas jautājumiem, gatavā publikācija. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Semināri un diskusijas - 10%
Praktiskie uzdevumi - 20% Patstāvīgais darbs - 30% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Diskusijās un semināros nav paredzētas priekšzināšanas par šo jomu vai iepriekš esošās tehniskās vai lingvistiskās un/vai sociālās kompetences. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|