Kods | DE0801 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Zinātniskā modelēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Atis Kapenieks, Jānis Kapenieks | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss paredzēts E-studiju tehnoloģiju un humanitāro zinātņu fakultātes maģistra studiju programmas studentiem, kuri inženierzinātnes nav apguvuši bakalaura līmenī. Studiju kursā studenti izlases veidā iegūs zināšanas par fundamentālajiem dabas procesiem, kuri atklāj holistiskas dabas likumu pamatsakarības caur vides zinātni, fiziku un bioloģiju no makrokosmosa līdz mikrokosmosam, ietverot cilvēka izpratni kā tā daļu, un procesu digitālas modelēšanas veidiem un rīkiem - procesu grafiskajiem modeļiem, diagrammām, shēmām, multimediju modeļiem un video ilustrācijām. Studenti gūs iemaņas praktiskā modeļu veidošanā, kā arī prasmi novērtēt modeļu efektivitāti zināšanu apguvē atbilstoši labas pedagoģijas principiem un sistematizēt modeļus.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt izpratni par izglītībā izmantojamo dabaszinātņu modeļu veidošanu un iemācīt to praktisku veidošanu un izmantošanu atbilstoši dažādām pedagoģiskajām pieejām, balstoties tiešsaistē pieejamajos resursos. Studiju kursa uzdevumi ir: 1) sniegt teorētiskās zināšanas un izpratni par šekojošām tēmām: - digitālo tehnoloģiju risinājumi holistiskai dabas procesu izpratnes veidošanai; - digitālie dabas procesu modelēšanas risinājumi, atbilstoši ilgtspējīgas pedagoģijas atziņām; - kritiska izpratne par digitālo tehnoloģiju lietošanas veidiem; - dabas procesu modeļu vedi, sistematizācija, standarti un pielietojuma veidi; 2) attīstīt sekojošas prasmes: - sagatavot un īstenot izglītības procesu mūsdienīgās e-vidēs, atbilstoši pedagoģijas un psiholoģijas jaunākajām atziņām zināšanu sabiedrībā; - izvēlēties piemērotāko dabas procesu modelēšanas veidu un rīku un izveidot digitālu mācību materiālu; 3) iemācīt kompetences veidot izglītojošus un holistiskus digitāla satura mācību materiālus ar izpratni par dabas procesu norisi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot dažādus multimediju modeļu veidus, kas palīdz izprast dabaszinātņu procesus un sakarības. - Dalība kursa diskusiju forumos. Ieraksts/komentārs jāatstāj vismaz 60% no kursa moduļu oficiālajām diskusijām. Eksāmens.
8 testi virtuālā vidē. Katrā testā studentam jāiegūst vismaz 6 punktus no 10, bet kopā - vismaz 80 % no maksimālā punktu skaita. Zina izglītojošu grafisko un multimediālo modeļu efektivitātes faktoriem. - Dalība kursa diskusiju forumos. Ieraksts/komentārs jāatstāj vismaz 60% no kursa moduļu oficiālajām diskusijām. Eksāmens. Prot izmantot tiešsaistē pieejamos dabaszinību modeļus un veidot multimediālus modeļus dabaszinātņu sakarību un procesu izpratnes uzlabošanai un novērtēt to efektivitāti. - Izveidots un prezentēts multimediju modelis. Novērtējumā jāiegūst vismaz 6 punktus no 10. Novērtēti vismaz 2 kursabiedru multimediju darbi atbilstoši vērtēšanas kritērijiem. Prot izmantot sagatavotos multimediju modeļus integrēt izglītības procesā atbilstoši izvēlētajai pedagoģiskai pieejai. - Prezentēta sagatavotā multimediju modeļa integrēšana mācību kursā atbilstoši izvēlētajai pedagoģiskai pieejai. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Uzdevumi un testi - 40%
Aktivitāte diskusijās - 10% Izveidots un prezentēts multimediju modelis - 20% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatprasmes darbā ar datoru internetā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|