Kods | DE0796 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociotehnisku sistēmu modelēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Egils Ginters | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju priekšmetā tiek apskatīti sistēmu modelēšanas un imitāciju modelēšanas pamatprincipi,. balstoties uz tehnisku un sociālu sistēmu analīzi. Raksturojot imitāciju modelēšanas jēdzienus,. tiek apskatītas galvenās tehnoloģijas un to pielietošanas nosacījumi. Īpaša uzmanība tiek pievērsta. informācijas tehnoloģijas modeļa projektējuma izstrādei, kas ietver ideju un datu apkopošanu,. verifikāciju, validāciju, konceptuāla modeļa izveidošanu, kā arī kritisko kontūru kvantitatīvu. modelēšanu. Tiek aplūkota sociālā faktora loma sistēmas darbībā, kā arī informācijas piemērotas. vizualizācijas tehnikas pielietojums.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Sniegt pamata zināšanas imitāciju modelēšanā, respektējot tehnisko un sociālo sistēmu īpatnības. Nodrošināt pamata prasmes ideju apkopošanā un vadības/pārvaldības mērķu noteikšanā, kā arī prasmes īstenot problēmas konceptualizāciju un izvēlēties piemērotas metodoloģijas, un rīkus iespējamo scenāriju modelēšanai. Sniegt pamata zināšanas datu ticamības novērtēšanai un vizualizācijas nodrošināšanai. Pilnveidot studējošā kompetences sistēmu analīzē. Veicināt zināšanu vispārināšanu un starpdisciplināru pārnesi, saistot to ar ieviešanu tautsaimniecībā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj definēt, interpretēt un lietot profesionālu terminoloģiju sistēmu modelēšanas jomā. - Praktisko darbu aizstāvēšanas un individuālā projektējuma sagatavošanas laikā ir parādītas prasmes, izmantojot profesionālu terminoloģiju, raksturot problēmu un piedāvāt piemērotu risinājumu. Spēj analizēt konkrētas situācijas un izdarīt patstāvīgus secinājumus par sociotehnisku sistēmu modelēšanas metodoloģiju izmantošanu tautsaimniecības problēmu risinājumos. - Individuālā pētnieciskā darba izstādes gaitā ir parādītas spējas veikt sistēmu problēmu analīzi un izstrādāt turpmāk konkretizējamu risinājuma konceptuālu modeli. Spēj izvērtēt izstrādātā modeļa izmantošanas scenārija ierobežojumus un piedāvāt izmaiņu iespējas. - Praktisko darbu izpildes laikā students iepazīstas ar imitāciju modelēšanas pamata tehnoloģijām un identificē to pielietojuma ierobežojumus. Var argumentēti diskutēt par modelēšanas pielietojumu institūcijas/uzņēmuma problēmu risināšanā, kā arī prot strādāt internacionālās darba grupās un prezentēt sasniegtos darba rezultātus. - Individuālais pētnieciskais darbs ir saistīts ar studējošā domāto darbības jomu, kas nodrošina jauno zināšanu un prasmju pielietojumu. Praktiskās nodarbības tiek veiktas internacionālās darba grupās, vērtējot studējošā spējas adaptēties un mērķtiecīgi strādāt mentāli un sociāli atšķirīgos kolektīvos Spēj izskaidrot modelēšanas metodoloģiju pielietojuma būtību, iespējas un nozīmi institūcijas/uzņēmuma darbības pilnveidošanai. - Eksāmena laikā ir demonstrēta spēja atbildēt uz teorētiskiem kontroljautājumiem un risināt problēmu situācijas dažādās tautsaimniecības nozarēs. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Automatizēts eksāmens - 80%
Individuāls projektējuma uzdevums - 10% Individuāli testi lekciju laikā - 5% Praktisko darbu izpilde un aizstāvēšana - 5% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamata zināšanas informācijas tehnoloģijā un pielietojuma nozarē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|