DE0795 Informācijas tehnoloģijas pakalpojumu uzturēšana

Kods DE0795
Nosaukums Informācijas tehnoloģijas pakalpojumu uzturēšana
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Datorika
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Jans Šlihte, Jānis Grabis, Mārtiņš Bonders
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Attīstoties uzņēmumam un palielinoties tā veicamo uzdevumu apmēram, pieaug informācijas tehnoloģijas infrastruktūras apmērs un tā sarežģītība. Informācijas tehnoloģijas infrastruktūra parasti sevī ietver datorus, tīklu, lietojumus, uzņēmuma stratēģisko informāciju, dažāda veida pakalpojumu nodrošināšanu sadarbības partneriem un klientiem. Līdz ar to ir svarīgi efektīvi pārvaldīt informācijas tehnoloģijas resursus, realizēt to atbilstoši vispārpieņemtajiem standartiem. Efektīva un pareiza pārvaldība ir pamatā veiksmīgai uzņēmuma darbībai un attīstībai. Informācijas tehnoloģijas pakalpojumu uzturēšana ir viena no informācijas tehnoloģijas pārvaldības pamatnodaļām. Kursā tiks apskatīti dažādu informācijas tehnoloģiju servisu procesi, aktivitātes un to pārvaldība, informācijas tehnoloģiju standarti, dažāda veida tehnoloģiju, tīkla un aparatūras pārvaldība, jaunu tehnoloģiju ieviešanas plānošana un pārvaldība, kā arī informācijas tehnoloģiju risku noteikšana. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
IT pakalpojumu uzturēšanas pamatprincipi (pakalpojumu servisi un ITIL standarti) 8 0 0 0
IT pakalpojumu uzturēšanas procesi (notikumu, kļūdu, pieprasījumu un pieejas kontroles pārvaldība) 8 0 0 0
IT pakalpojumu uzturēšanas galvenās aktivitātes (serveri, darbstacijas, tīkli, datubāzes) 8 0 0 0
IT pakalpojumu darbības nodrošināšana (lomas, lietojumi, IT operāciju pārvaldība) 8 0 0 0
Kopā: 32 0 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir sniegt pārskatu par informācijas tehnoloģijas pakalpojumu uzturēšanu, uzturēšanas standartiem un procesiem, apgūt efektīvu informācijas tehnoloģijas pakalpojumu pārvaldību, pielietojot specializētu programmatūru.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj izvērtēt informācijas tehnoloģijas pakalpojumu uzturēšanas pamatprincipus - Ieskaite un patstāvīgais darbs
Spēj identificēt pakalpojumu uzturēšanas procesus - Laboratorijas darbi informācijas tehnoloģiju pakalpojumu procesu uzturēšanā
Spēj pielietot informācijas tehnoloģiju pakalpojumu uzturēšanas rīkus - Laboratorijas darbi par pakalpojumu uzturēšanas aktivitātēm (serveru, darbstaciju, tīkla, datubāzes, disku masīviem), virtualizācijas pielietojums uzņēmumā
Spēj izveidot pilnvērtīgu risinājumu informācijas tehnoloģiju pakalpojumu darbības nodrošināšanai - Laboratorijas darbi par lietotāju lomām un to noteikšanu, uzņēmumu lietojumu pārvaldību, IT operāciju pārvaldību
Priekšzināšanas Priekšzināšanas informācijas sistēmu pārvladībā
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 0.0 16.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]