Kods | DE0795 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Informācijas tehnoloģijas pakalpojumu uzturēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jans Šlihte, Jānis Grabis, Mārtiņš Bonders | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Attīstoties uzņēmumam un palielinoties tā veicamo uzdevumu apmēram, pieaug informācijas tehnoloģijas infrastruktūras apmērs un tā sarežģītība. Informācijas tehnoloģijas infrastruktūra parasti sevī ietver datorus, tīklu, lietojumus, uzņēmuma stratēģisko informāciju, dažāda veida pakalpojumu nodrošināšanu sadarbības partneriem un klientiem. Līdz ar to ir svarīgi efektīvi pārvaldīt informācijas tehnoloģijas resursus, realizēt to atbilstoši vispārpieņemtajiem standartiem. Efektīva un pareiza pārvaldība ir pamatā veiksmīgai uzņēmuma darbībai un attīstībai. Informācijas tehnoloģijas pakalpojumu uzturēšana ir viena no informācijas tehnoloģijas pārvaldības pamatnodaļām. Kursā tiks apskatīti dažādu informācijas tehnoloģiju servisu procesi, aktivitātes un to pārvaldība, informācijas tehnoloģiju standarti, dažāda veida tehnoloģiju, tīkla un aparatūras pārvaldība, jaunu tehnoloģiju ieviešanas plānošana un pārvaldība, kā arī informācijas tehnoloģiju risku noteikšana. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir sniegt pārskatu par informācijas tehnoloģijas pakalpojumu uzturēšanu, uzturēšanas standartiem un procesiem, apgūt efektīvu informācijas tehnoloģijas pakalpojumu pārvaldību, pielietojot specializētu programmatūru. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izvērtēt informācijas tehnoloģijas pakalpojumu uzturēšanas pamatprincipus - Ieskaite un patstāvīgais darbs Spēj identificēt pakalpojumu uzturēšanas procesus - Laboratorijas darbi informācijas tehnoloģiju pakalpojumu procesu uzturēšanā Spēj pielietot informācijas tehnoloģiju pakalpojumu uzturēšanas rīkus - Laboratorijas darbi par pakalpojumu uzturēšanas aktivitātēm (serveru, darbstaciju, tīkla, datubāzes, disku masīviem), virtualizācijas pielietojums uzņēmumā Spēj izveidot pilnvērtīgu risinājumu informācijas tehnoloģiju pakalpojumu darbības nodrošināšanai - Laboratorijas darbi par lietotāju lomām un to noteikšanu, uzņēmumu lietojumu pārvaldību, IT operāciju pārvaldību |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas informācijas sistēmu pārvladībā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|