IV0638 Korporatīvā sociālā atbildība un biznesa ētika

Kods IV0638
Nosaukums Korporatīvā sociālā atbildība un biznesa ētika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Inga Lapiņa, Elīna Gaile-Sarkane, Angelina Roša
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kurss veidots tā, lai parādītu Korporatīvās sociālās atbildības (KSA) attīstību un nozīmi Latvijā un pasaulē un pētītu sabiedrības uzskatus par uzņēmumu sociālo atbildību, analizējot morālo konfliktu situācijas. Parādītu biznesa ētiku kā starpdisciplināru akadēmisku jomu, sniegtu ieskatu ar biznesu saistītās ētikas problēmās un iepazīstinātu ar mūsdienīgu pieeju biznesa attiecībām raksturīgo problēmu risināšanā. .
Kurss ietver teorētiskās zināšanas biznesa ētikā, vērtību orientācijā, KSA klasifikācijā un novērtēšanā, ieinteresēto grupu teorijā un attīsta atbilstošās praktiskās iemaņas ētisko problēmu risināšanā un KSA stratēģijas ieviešanā uzņēmumā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievads: biznesa ētika kā starpdisciplināra akadēmiska joma 2 0 1 2
Ētikas jēdziens, teorijas, ētiskie principi un ētisku lēmumu pieņemšanas modeļi 6 8 2 10
Organizāciju sociālā atbildība vietējā un globālā vidē. Iesaistītās puses (Stakeholders) 4 2 2 6
Sociālās atbildības vērtēšana, elementi un iniciatīvas 4 2 2 8
Ilgtspēja, aprites ekonomika un vides aizsardzība 8 8 3 12
Biznesa ētika un sociālās atbildības stratēģija organizācijā. Reputācijas un zīmola vadība 8 4 4 6
Grupas projektu rezultātu prezentācija 8 16 6 16
Kopā: 40 40 20 60
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kurss mērķi un uzdevumi: - veidot izpratni par ētikas jēdzienu, teorijām, ētiskajiem principiem un to nozīmi biznesa vidē; - attīstīt ētiskas profesionālās komunikācijas un sociālās prasmes; - veidot praktiskās iemaņas morāles problēmu risināšanai biznesā, izprotot šo problēmu sociālo un vispārējo izcelsmes vidi; - attīstīt spēju izzināt specifiskus biznesa vides morāles jautājumus un izmantot dažādus risinājumus tipiskās biznesa sfēras problēmsituācijās; - iegūt zināšanas par korporatīvo sociālo atbildību, tās lomu uzņēmējdarbībā un sabiedrībā; - iegūt prasmi novērtēt un analizēt uzņēmuma KSA programmu, sniegt priekšlikumus tās pilnveidošanai.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj kritiski novērtēt biznesa ētikas teorijas un principus, prot izmantot iegūtās zināšanas morālu lēmumu pieņemšanā un dažādu risinājumu izstrādē tipiskās biznesa vides problēmsituācijās - Situācijas analīze: ētiska vai neētiska rīcība un morāles konflikti biznesa vidē. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās. Eksāmena darbs. Grupu projekts.
Spēj izprast kompromisus, ar kādiem uzņēmumam būs jāsastopas, lai kombinētu un vienlaicīgi īstenotu savu „pilsonisko” (sociālo) lomu un tiešo komerciālo darbību un pārveidot šos kompromisus par iespējām gan uzņēmumam, gan sabiedrībai - Grupas projekts: reālas (pēdējo trīs gadu) biznesa situācijas analīze. Rezultātu prezentācija. Eksāmena darbs
Spēj pamatot pieņemtos lēmumus un izprast KSA stratēģijas īstenošanas ieguvumus un prot izmantot iegūtās zināšanas un prasmes ar uzņēmējdarbību saistītu lēmumu pieņemšanā - Situācijas analīze: KSA uzņēmuma darbībā. Rezultātu prezentācija un dalība diskusijās. Eksāmena darbs. Grupu projekts.
Prot lietot galvenās pieejas un instrumentus, lai veidotu savstarpējās uzticēšanās un cieņas vidi uzņēmumā, īstenotu sociāli atbildīgu uzņēmuma darbības stratēģiju un informētu par to sabiedrību - Grupas projekts: Latvijā strādājoša uzņēmuma iekšējās vides un KSA stratēģijas analīze un novērtējums. Rezultātu prezentācija. Eksāmena darbs.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Situācijas analīze: Neētiska rīcība un morāles konflikti biznesa vidē. Rezultātu prezentācija un dalība grupas diskusijās - 15%
Situācijas analīze: KSA uzņēmuma darbībā. Rezultātu prezentācija un dalība grupas diskusijās - 15%
Grupas projekts: Reālas (pēdējo trīs gadu) biznesa situācijas analīze un Latvijā strādājoša uzņēmuma SA stratēģijas analīze un novērtējums. Rezultātu prezentācija - 40%
Eksāmena darbs: eseja un klases eksāmens - 30%
 
Priekšzināšanas Priekšzināšanas uzņēmējdarbībā, uzņēmuma darbības stratēģijās un ekonomikā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]