Kods | DA0257 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Atjaunojamie energoresursi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Vladimirs Kirsanovs, Ieva Pakere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Atjaunojamo energoresursu plūsmas, saules, vēja, hidroenerģijas, okeāna viļņu, paisuma-bēguma, ģeotermālās un biokurināmā enerģijas sistēmas. Enerģijas akumulēšana un pārvadīšana. Atjaunojamos energoresursus izmantojošo avotu integrēšana energoapgādes sistēmās. Energoapgādes attīstības scenāriju plānošana atjaunojamo energoresursu īpatsvara palielināšanai.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Iemācīt analizēt atjaunojamo energoresursu izmantošanas iespējas un novērtēt uz atjaunojamiem energoresursiem balstītu tehnoloģiju tehniskos un vides aspektus. Dot prasmi atjaunojamo energoresursu raksturošanā, savstarpējā salīdzināšanā un salīdzināšanā ar izsīkstošajiem energoresursiem, vadoties no tādiem rādītājiem, kā to energointensitāte, lokalizācija, pastāvība laikā, drošība, ekoloģiskie aspekti. Iemācīt veikt aprēķinus, kas saistīti ar aplūkoto atjaunojamo energoresursu pārveidošanu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot analizēt atjaunojamo energoresursu izmantošanas iespējas, izmantojot vispārējus teorētiskos principus un sakarības, kas piemērojamas neatkarīgi no konkrēta tehnoloģiskā risinājuma. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, kursa darbs
Kritēriji: praktisko darbu Nr.1.-9. izpilde, kursa darba sekmīga izpilde un aizstāvēšana.
Spēj raksturot atjaunojamos energoresursus un salīdzināt tos ar izsīkstošajiem energoresursiem, vadoties no tādiem raksturojošiem rādītājiem kā energointensitāte, lokalizācija, pastāvība laikā. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, kursa darbs Kritēriji: praktisko darbu Nr.1.-9. izpilde, kursa darba sekmīga izpilde un aizstāvēšana. Prot izvērtēt un salīdzināt dažādu atjaunojamo energoresursu izmantojošu tehnoloģisku risinājumu tehniskos un vides aspektus. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, kursa darbs Kritēriji: praktisko darbu Nr.1.-9. izpilde, kursa darba sekmīga izpilde un aizstāvēšana. Spēj veikt atjaunojamo energoresursu enerģijas pārveides procesu aprēķinus. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, kursa darbs Kritēriji: praktisko darbu Nr.1.-9. izpilde, kursa darba sekmīga izpilde un aizstāvēšana. Spēj veikt aprēķinus, kas saistīti ar dažādu atjaunojamo energoresursu avotu integrēšanu energoapgādes sistēmās, tos apvienojot ar citām energoapgādes tehnoloģijām. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi. Kritēriji: praktisko darbu Nr.10.-12. izpilde. Prot analizēt energoapgādes sistēmu attīstības scenārijus ar atšķirīgu atjaunojamo energoresursu īpatsvaru un tehnoloģisko risinājumu. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, kursa darbs Kritēriji: praktisko darbu Nr.12. izpilde, kursa darba sekmīga izpilde un aizstāvēšana. Kursā aplūkoto tēmu apguves pakāpe tiks vērtēta gala eksāmenā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 40%
Kursa darbs - 30% Praktiskie darbi - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|