Kods | DA5216 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Biotehonomikas veidošana un analīze | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aiga Barisa, Lauma Žihare, Anna Kubule | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiek padziļināti apskatīta biotehonomikas koncepcija, to ietekmējošie faktori (vides, klimata, ekonomiskie, socioekonomiskie, tehnoloģiskie) un instrumenti (politiskie, ekonomiskie, u.c.). Tiek apgūtas biotehonomikas analīzes metodes un dažādu alternatīvu bioresursu izmantošanas iespēju izvērtēšanu, savstarpējā salīdzināšana un optimālākā risinājuma noteikšana. Teorētiskās zināšanas tiek pārnestas uz praktiskiem piemēriem, analizējot biotehonomiku dažādos līmeņos – starptautiskā, nacionālā, reģionālā, nozares un lokālā, un izstrādājot rekomendācijas uzlabojumiem.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Apgūt zināšanas par biotehonomikas pamatprincipiem, to ietekmējošajiem faktoriem un analīzes metodēm. Iegūt izpratni par bioresursu ilgtspējīgu izmantošanu atbilstoši biotehonomikas kontekstam, dažādu alternatīvu savstarpējo salīdzinājumu un optimālā risinājuma meklēšanu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Piedalīšanās lietišķajā spēlē, ar kuras palīdzību tiek veicināta izpratne par biotehonomiku, bioresursu izmantošanu produktu ar augstu pievienoto vērtību ražošanai un dažādu bioresursu alternatīvu izmantošanas veidu salīdzināšanu. - Pārbaudes veidi: dalība lietišķajā spēlē.
Kritēriji: Spēj izpildīt spēlē izvirzītos noteikumus, argumentēti pamatot savu viedokli, analizēt situāciju un izdarīt ilgtspējīgas, uz biotehonomikas principiem balstītas, rekomendācijas. Izprot un pārzin biotehonomikas pamatprincipus, to ietekmējošos faktorus un analīzes metodes. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi nodarbību laikā un diskusijas. Kritēriji: teorētiskās zināšanas par biotehonomikas pamatprincipiem spēj pielietot izvirzot priekšlikumus un tos argumentēti pamatot. Spēj analizēt biotehonomikas ieviešanas dažādus scenārijus konkrētām situācijām, meklēts optimālākos risinājums un izvirzīt rekomendācijas. - Pārbaudes veidi: kursa darbs un prezentācija. Kritēriji: spēj izpildīt kursa darba prasības, analizēt biotehonomikas ieviešanas dažādus scenārijus konkrētai situācijai, meklēts optimālākos risinājums un izvirzīt rekomendācijas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas specifiskas priekšzināšanas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|