DA5216 Biotehonomikas veidošana un analīze

Kods DA5216
Nosaukums Biotehonomikas veidošana un analīze
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Vides inženierzinātnes un pārvaldība
Struktūrvienība Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte
Mācībspēks Aiga Barisa, Lauma Žihare, Anna Kubule
Kredītpunkti 6.0
Daļas 2
Anotācija Studiju kursa ietvaros tiek padziļināti apskatīta biotehonomikas koncepcija, to ietekmējošie faktori (vides, klimata, ekonomiskie, socioekonomiskie, tehnoloģiskie) un instrumenti (politiskie, ekonomiskie, u.c.). Tiek apgūtas biotehonomikas analīzes metodes un dažādu alternatīvu bioresursu izmantošanas iespēju izvērtēšanu, savstarpējā salīdzināšana un optimālākā risinājuma noteikšana. Teorētiskās zināšanas tiek pārnestas uz praktiskiem piemēriem, analizējot biotehonomiku dažādos līmeņos – starptautiskā, nacionālā, reģionālā, nozares un lokālā, un izstrādājot rekomendācijas uzlabojumiem..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievads studiju kursā. Biotehonomikas koncepcija 4 7 0 0
Transdisciplināra biotehonomikas izpratne 4 7 0 0
Biotehonomikas veidošanas pamatprincipi 4 7 0 0
Biotehonomikas līmeņi, to savstarpējā saistība un novērtējums 4 7 0 0
Biotehonomikas ilgtspēja un tās novērtējuma iespējas 4 7 0 0
Biotehonomikas analīzes metodes 4 7 0 0
Biotehonomikas tehnoloģisko aspektu analīze 8 8 0 0
Biotehonomikas vides un klimata aspektu analīze 8 8 0 0
Biotehonomikas ekonomisko aspektu analīze 4 7 0 0
Biotehonomikas politisko aspektu analīze 4 7 0 0
Biotehonomikas socioekonomisko aspektu analīze 4 7 0 0
Miotehonomikas modelēšana, scenāriju analīze 4 7 0 0
Lietišķā spēle 4 10 0 0
Kursa darbu prezentācijas 4 0 0 0
Kopā: 64 96 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Apgūt zināšanas par biotehonomikas pamatprincipiem, to ietekmējošajiem faktoriem un analīzes metodēm. Iegūt izpratni par bioresursu ilgtspējīgu izmantošanu atbilstoši biotehonomikas kontekstam, dažādu alternatīvu savstarpējo salīdzinājumu un optimālā risinājuma meklēšanu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Piedalīšanās lietišķajā spēlē, ar kuras palīdzību tiek veicināta izpratne par biotehonomiku, bioresursu izmantošanu produktu ar augstu pievienoto vērtību ražošanai un dažādu bioresursu alternatīvu izmantošanas veidu salīdzināšanu. - Pārbaudes veidi: dalība lietišķajā spēlē. Kritēriji: Spēj izpildīt spēlē izvirzītos noteikumus, argumentēti pamatot savu viedokli, analizēt situāciju un izdarīt ilgtspējīgas, uz biotehonomikas principiem balstītas, rekomendācijas.
Izprot un pārzin biotehonomikas pamatprincipus, to ietekmējošos faktorus un analīzes metodes. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi nodarbību laikā un diskusijas. Kritēriji: teorētiskās zināšanas par biotehonomikas pamatprincipiem spēj pielietot izvirzot priekšlikumus un tos argumentēti pamatot.
Spēj analizēt biotehonomikas ieviešanas dažādus scenārijus konkrētām situācijām, meklēts optimālākos risinājums un izvirzīt rekomendācijas. - Pārbaudes veidi: kursa darbs un prezentācija. Kritēriji: spēj izpildīt kursa darba prasības, analizēt biotehonomikas ieviešanas dažādus scenārijus konkrētai situācijai, meklēts optimālākos risinājums un izvirzīt rekomendācijas.
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas specifiskas priekšzināšanas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *
2 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]