Kods | DA0251 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pielāgošanās klimata pārmaiņām | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Francesco Romagnoli, Maksims Feofilovs, Jeļena Pubule | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiek sniegtas zināšanas par klimata pārmaiņām, to samazināšanas stratēģijām un pielāgošanās stratēģijām. Studiju kursa mērķis ir veidot pamatus, kritērijus, procesus un vērtības, kas palīdzēs tikt galā ar katastrofu risku vadību un uzlabot izturētspēju. Studiju kursa uzmanība tiek vērsta uz infrastruktūru izturētspēju. Studiju kurss dod pamata zināšanas katastrofu risku notikšanā un mazināšanā, adoptēšanās klimata pārmaiņām veicināšanā un sabiedrības un kritisko infrastruktūru izturētspējas uzlabošanā. Pirmā studiju kursa daļa ir paredzēta pamata terminu apgūšanai : risks, stihija, ievainojamība un katastrofa, ieskaitot dabas katastrofas un tehnogēnas. Šī daļa skaidro terminu stihijas kopā ar ievainojamību un radot saikni starp stihijas cēloni un radītajām sekām sabiedrībai un kritiskajām infrastruktūrām. Otrā daļa ir veltīta kritisko infrastruktūru izturētspējai. Tā skaidro kritiskās infrastruktūras darbību un kā darbības traucējumi rada kaskādes kritumu dažādās infrastruktūrās un dažādos mērogos. Stratēģijas, kas paredz izturētspējas veidošanu pret dabas stihijām un klimata pārmaiņām. Studiju kurss piedāvā studentiem tikt galā ar riska novērtējumiem un izturētspējas aprēķiniem, izmantojot kvalitatīvas un kvantitatīvas metodes. Piedāvāto terminu izpratne tiks uzlabota speciālos pētījumos par tīklveida infrastruktūras sistēmām. Abas daļas ir veidotas tā, lai iedrošinātu iegūto zināšanu pielietošanu praktiskos pētījumos, kas tiks veikti studiju kursa laikā. Studiju kurss piedāvā iegūt zināšanas uzreiz vairākos specializētos pētījumu virzienos, kas iekļauj izturētspējas uzlabošanas stratēģijas, samazinot ievainojamību un palielinot adoptācijas spējas. Šajā kontekstā didaktiskās aktivitātes paredz starpdisciplināru perspektīvu, lai radītu rīku zinātniekiem un profesionāļiem, kas nodrošina veiksmīgu katastrofu izturētspējas modelēšanu. Piedāvāto didaktisko aktivitāšu kopumu tādā veidā piedāvā praktisku pieeju profesionāļiem un studentiem, kuri vēlas darboties ar izturētspējas pētījumiem. Studiju kurss piedāvā pašus pamatus un vadlīnijas pareizai katastrofu izturētspējas modelēšanai. . Studiju kursa ietveros tiek izmantota uz kompetencēs balstīta mācīšanas metode - hakatons, kura ietvaros studenti meklē risinājumus, kas vērsti uz pielāgošanos klimata pārmaiņām.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt studējošos ar klimata pārmaiņu samazināšanas un pielāgošanās stratēģijām un pasākumiem, riskiem un izturētspēju. Studiju kursa uzdevumi ir veicināt izpratni par klimata pārmaiņu samazināšanas un pielāgošanās stratēģijām un pasākumiem, riskiem un izturētspēju un pilnveidot studējošo prasmes un kompetences analizēt klimata pārmaiņu samazinošo pasākumu nozīmi un lietderīgumu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj noteikt katastrofu tipus un cēloņus. - Praktiskie darbi, tests, eksāmens. Spēj noteikt un analizēt katru riska novērtējuma sadaļu. - Praktiskie darbi, tests, eksāmens. Spēj skaidri saprast ievainojamību, izturētspēju un dabas stihiju potenciālos katastrofu draudus. - Praktiskie darbi, tests, eksāmens. Spēj lietot kvantitatīvus un kvalitatīvus rīkus risku novēršanai. - Praktiskie darbi, tests, eksāmens. Spēj sprast izturētspēju pret dabas katastrofām un metodoloģijas ar uzsvaru uz infrastruktūras izturētspējas uzlabošanu. - Praktiskie darbi, tests, eksāmens. Pārzina plānus un metodes, kā pasargāt kritisko infrastruktūru uzlabojot tās izturētspēju un atrast stratēģijas katastrofu mazināšanai un risku vadībai. - Praktiskie darbi, tests, eksāmens. Spēj veikt infrastruktūras analīzi, lai radītu drošākas kritiskas infrastruktūras uzlabojot to izturētspēju. - Praktiskie darbi, eksāmens. Strādājot komandā spēj analizēt problēmu, attīstīt ideju un piedāvāt jaunus risinājumus klimata pārmaiņu mazināšanai. - Praktiskie darbi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Izpildīti testi - 20%
Izpildīti praktiskie darbi - 40% Nokārtots eksāmens - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas specifiskas priekšzināšanas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|