Kods | DA0250 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ietekmes uz vidi vērtējums | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jeļena Pubule, Lauma Balode | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) prasības. IVN procedūra: likumdošanas, politikas un "vidēja pamatojuma" aspekti. Projektu IVN pārbaude: metodes un prakse. Iespēju izpēte ietekmes uz vidi ziņojumam (IVZ). IVZ sagatavošana: plānošana, sabiedrības līdzdalība. IVZ pārskats. Starpnozaru komandas vadība: projektu vadības struktūra, izpētes komandas izvēle, izpētes metodika un vadība. IVZ projektu piemēri.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir sniegt studentiem teorētiskas zināšanas par cilvēka saimnieciskās darbības vai politikas plānošanas instrumentu radīto iespējamo ietekmi uz vidi, ietekmes uz vidi novērtējuma lomu, mērķi un procedūru, likumdošanu, vides stāvokļa novērtējuma metodēm, dabā notiekošo vai izraisīto procesu kopsakarībām un to radīto ietekmju savstarpējo mijiedarbību, saimniecisko darbību alternatīvām, to salīdzināšanas kritērijiem, vides monitoringu un pasākumiem ietekmju uz vidi mazināšanai vai novēr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj veikt sākotnējo pārbaudi un piemērošanas jomas noteikšanu, ņemot vērā esošās prasības, spēj novērtēt ietekmes un nonākt pie loģiska secinājuma par ietekmes uz vidi novērtējuma rezultātiem - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, eksāmens.
Kritēriji: spēj identificēt nepieciešamību veikt vai neveikt IVN un kādas sadaļas tajā ir jāiekļauj
Spēj sagatavot adekvātu ietekmes uz vidi ziņojumu, ņemot vērā galvenos konsekvences, caurspīdīguma un sistemātiskuma kritērijus - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, eksāmens. Kritēriji: spēj identificēt nepieciešamību veikt vai neveikt IVN un kādas sadaļas tajā ir jāiekļauj Spēj veikt kritisku ietekmes uz vidi ziņojuma pārbaudi - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, eksāmens. Kritēriji: spēj veikt kritisku ietekmes uz vidi ziņojuma pārbaudi Spēj strukturēt ietekmes uz vidi novērtējuma procesu, ņemot vērā interdisciplinaritāti un spēj interpretēt novērtējuma rezultātus, sagatavot secinājumus un tos pārvērts rīcībā - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, eksāmens. Kritēriji: spēj interpretēt ietekmes uz vidi novērtējuma rezultātus |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 40%
Praktiskie darbi - 60% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|