Kods | DA5222 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Eksperimenta plānošana un procesu modelēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Claudio Rochas, Miķelis Dzikēvičs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Šis kurss ietver eksperimentālās plānošanas pamata aspektus un dod pārskatu par dažādu modelēšanas rīku izmantošanu enerģētikas un vides zinātnes procesu modelēšanai. Kurss ir vērsts uz dinamisku energosistēmu modelēšanu, izmantojot TRNSYS datorprogrammu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir dot studentiem ieskatu eksperimentālajā plānošanā un zināšanas par dinamiskās modelēšanas metodēm, kā arī informāciju par dažādiem modelēšanas rīkiem, to priekšrocībām un trūkumiem. Īpaša uzmanība tiek pievērsta studentu apmācīšanai darbā ar dinamisko modelēšanas rīku TRNSYS un pieredzes pārnesi, ar TRNSYS modelējot dažāda veida sistēmas un ēkas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students apgūst plānošanas metožu un eksperimentālās plānošanas izmantošanas iespējas. - Pārbaudes veids: praktiskie darbi, eksāmens.
Kritēriji: Students spēj izveidot detalizētu plānu un to piemērot specifiskajai eksperimentālai situācijai. Students spēj izvēlēties reālās situācijas problēmai piemērotus modelēšanas rīkus. - Pārbaude: praktiskie darbi, eksāmens. Kritēriji: Ņemot vērā paredzamo lietojumu, students izvēlas piemērotu rīku, veicot problēmas kvalitatīvu un kvantitatīvu analīzi. Spēj veidot kompleksus TRNSYS modeļus enerģētikas un vides problēmu risināšanai, t.sk., spēj izstrādāt jaunus komponentus sarežģītāku pētījuma uzdevumu modelēšanai. - Pārbaude: praktiskie darbi, eksāmens. Kritēriji: students spēj izveidot TRNSYS modeli, izvēloties piemērotus programmas komponentus, vajadzības gadījumā programmējot jaunus. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika, fizika, informācijas tehnoloģijas, siltumatehnika un energosistēmas, pamata zināšanas par dinamisku sistēmu analīzi un sistēmu modelēšanu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|