Kods | DE0773 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Testēšana un programmatūras kvalitāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ērika Nazaruka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiek sniegtas padziļinātas zināšanas programmatūras kvalitātes nodrošināšanas risinājumos, sākot no programmatūras defektu atklāšanas pamatiem līdz testēšanas stratēģijas izvēles metodēm noteiktam programmproduktam. Studenti apgūs programmatūras testēšanas koncepcijas un, balstoties uz labākajām praksēm, spēs noteikt aktivitātes programmprodukta kvalitātes līmeņa pārbaudei tradicionālajā un spējajā izstrādē. Studiju kursa ietvaros studenti praktiski izmantos labajās praksēs un zinātnē balstītus risinājumus manuālai un automatizētai neatbilstību atklāšanai, tai skaitā ņemot vērā drošības prasības.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas programmatūras kvalitātes pārbaudes procesa organizācijā, īstenošanā un pārraudzībā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Attīstīt studentu kompetenci testēšanas līmeņu, tipu, veidu un rīku kombinētā pielietošanā un attīstīt studentu prasmes manuālo un automatizētu testu koplietošanā tradicionālajā un spējajā dzīves ciklos. 2. Pilnveidot studentu prasmes zinātnē un labajās praksēs balstītu risinājumu jēgpilnā lietošanā, kā arī spēju argumentēti diskutēt par programmatūras testēšanas pamatprincipiem, mērķiem un stratēģijām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj argumentēti diskutēt par programmatūras kvalitātes pārbaudes mērķiem, principiem, organizāciju un pārraudzību. - Sekmīgi novērtēts eksāmens.
Kritēriji: spēj izskaidrot diskutējamo lietu būtību; spēj argumentēti pierādīt diskutējamo lietu ietekmi uz programmatūras kvalitāti. Spēj pamatoti izvēlēties programmatūras testēšanas līmeņus, tipus, veidus un metodes un spēj izvērtēt to kombinētu izmantošanu testēšanas mērķu sasniegšanai. - Sekmīgi novērtēts eksāmens. Kritēriji: spēj izskaidrot diskutējamo lietu būtību; spēj argumentēti pierādīt izvēlēta izmantošanas veida ietekmi uz testēšanas mērķu sasniegšanu. Spēj argumentēti diskutēt par programmproduktu tipu testēšanas specifiku. - Sekmīgi novērtēts eksāmens. Kritēriji: spēj izskaidrot diskutējamo lietu būtību; spēj argumentēti norādīt kā programmproduktu tipu testēšanas specifika ietekmē testēšanas procesu. Spēj salīdzināt un izskaidrot programmatūras pārbaudes procesa atšķirības un līdzības tradicionālā un spējās dzīves cikla modeļos. - Sekmīgi novērtēts eksāmens. Kritēriji: spēj izskaidrot diskutējamo lietu būtību; spēj izskaidrot līdzības un atšķirības diskutējamās lietās. Spēj izvēlēties testēšanas stratēģiju programmprodukta kvalitātes pārbaudei, balstot savu izvēli labākajās praksēs un zinātnē. - Sekmīgi aizstāvēti laboratorijas darbi. Kritēriji: spēj izskaidrot kādas ir testēšanas stratēģijas labās prakses; spēj argumentēti pamatot testēšanas stratēģijas izvēli. Spēj izmantot apgūtās teorētiskās zināšanas manuālās un automatizētās testēšanas uzdevumu projektēšanā un īstenošanā. - Sekmīgi aizstāvēti laboratorijas darbi. Kritēriji: spēj izskaidrot diskutējamo lietu būtību; spēj realizēt testēšanas aktivitātes atbilstoši programmproduktu tipu testēšanas specifikai. Spēj novērtēt testēšanas rīku izmantošanas nepieciešamību atbilstoši izvēlētās testēšanas stratēģijas un projekta specifikai. - Sekmīgi aizstāvēti laboratorijas darbi. Kritēriji: spēj izskaidrot testēšanas rīku veidus un funkcionalitāti; spēj argumentēti novērtēt kāds rīks un kāpēc atbilst noteiktai testēšanas stratēģijai. Spēj integrēt iegūtās zināšanas un attiecināt tās uz dažāda tipa programmproduktu pārbaudi. - Sekmīgi aizstāvēts referāts. Kritēriji: spēj izskaidrot izmantotās koncepcijas; spēj izskaidrot programmprodukta testēšanas īpatnības; spēj pamatoti aizstāvēt piedāvāto testēšanas stratēģiju. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 40%
Laboratorijas darbi - 40% Referāts - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Programmatūras izstrādes pamati, objektorientētās programmatūras izstrādes pamati. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|