Kods | DE0768 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Lietišķo datorzinātņu seminārs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ērika Nazaruka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa saturs ir veltīts tam, lai attīstītu studentiem iemaņas aktuālu rakstītu zinātnisko rakstu un grāmatu lasīšanā, analīzē un interpretēšanā. Studiju kursā ir izskatītas plaši pazīstamu zinātnieku rekomendācijas un vadlīnijas zinātniskās publikācijas rakstīšanā latviešu valodā un svešvalodā, zinātnisko publikāciju recenzēšanā un zinātniskās diskusijas organizācijā. Studiju kursa beigās studenti iegūs pilnveidotas zināšanas un praktiskās iemaņas zinātniskās publikācijas rakstīšanā un zinātniskās diskusijas veikšanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir integrēt studentu zināšanas par zinātniskā pētījuma veikšanu ar zinātniskās sabiedrības prasībām pētījumu rezultātu izklāstīšanai rakstu, pārskatu, referātu un grāmatu veidā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Pilnveidot prasmes drošas un nedrošas zinātniskās literatūras atpazīšanā. 2. Attīstīt spējas augstas kvalitātes zinātniskās literatūras sistematizētā meklēšanā, novērtēšanā un analīzē. 3. Pilnveidot prasmes zinātniskā pētījuma rezultātu pasniegšanā rakstiski un mutiski atbilstoši zinātniskās sabiedrības prasībām. 4. Attīstīt spējas kritiskās domāšanas un argumentācijas izmantošanā zinātniskajā diskusijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj noteikt drošus zinātniskos avotus. - Pozitīvi novērtēts referāts/raksts.
Kritēriji: spēj klasificēt zinātniskos avotus pēc drošuma pazīmēm, atdalīt objektīvu informāciju no subjektīvas. Prot formulēt zinātniskā pētījuma mērķi, uzdevumus, metožu izvēli, gaitu un rezultātus. - Pozitīvi novērtēts referāts/raksts. Kritēriji: spēj precīzi un nepārprotami formulēt pētījuma mērķi, izvirzīt mērķim atbilstošus uzdevumus, apzināti izvēlēties pētnieciskās metodes un sekot tām, vākt objektīvus rezultātus un interpretēt tos. Prot ievērot akadēmiskās ētikas principus akadēmiskajā publikācijā. - Pozitīvi novērtēts referāts/raksts. Kritēriji: spēj korekti citēt citu autoru apgalvojumus, korekti atsaukties uz citētiem informācijas avotiem; spēj pamatot rezultātu objektivitāti vai subjektivitāti un pētījuma gaitas ietekmi uz rezultātu derīgumu. Spēj argumentēti novērtēt zinātniskā pētījuma rakstisku izklāstījumu. - Pozitīvi novērtēta publikācijas recenzija, aktīva iesaiste nodarbībās un zinātniskajos pasākumos. Kritēriji: Spēj argumentēti pamatot savu viedokli par autora ieguldījumu, rezultātu objektivitāti, zinātniskās ētikas ievērošanu, akadēmiskās rakstīšanas principu izmantošanu. Prot mutiski izklāstīt zinātniskā pētījuma gaitu un rezultātus. - Pozitīvi novērtēta referāta/raksta prezentācija. Kritēriji: spēj izvēlēties auditorijai un prezentācijas nosacījumiem atbilstošo rezultātu pasniegšanas veidu, korekti izmanto nozares terminoloģiju un literāro valodu. Prot veikt zinātnisku diskusiju – uzdot jautājumus un sniegt pamatotas atbildes. - Pozitīvi novērtēta referāta/raksta prezentācija, aktīva iesaiste nodarbībās un zinātniskajos pasākumos. Kritēriji: spēj runāt precīzi un ievērojot zinātniskās ētikas principus, atbildēs izmantot objektīvus argumentus un faktus. Prot formulēt un praktiski pielietot zinātniskā pētījuma veikšanas un prezentēšanas principus. - Pozitīvi novērtēts eksāmens. Kritēriji: spēj aizstāvēt pētījuma metožu izvēli, pārliecināt iegūto rezultātu objektivitātē un derīgumā, noteikt sava un citu autoru rezultātu vērtību. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktīva iesaiste nodarbībās un zinātniskajos pasākumos - 20%
Prezentācijas - 20% Referāts vai raksts - 20% Publikācijas recenzija - 20% Eksāmens - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bakalaura darba izstrādes principi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|