Kods | BS0051 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Līdera prasmes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rīgas Biznesa skola | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Claudio Andres Rivera, Gregory Scott Mathers | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiks apskatītās galvenās problēmas, kas jāatrisina uzņēmumam, lai veiksmīgi attīstītu adaptācijas spējas un tiktu galā ar pastāvīgām pārmaiņām, vienlaikus strādājot ar augstu veiktspēju. Īpaša uzmanība tiks pievērsta organizatoriskajiem un kultūras aspektiem, kas bieži neļauj uzņēmuma attīstīties un izraisa bankrotu. Lai veiktu šādas pārmaiņas, vadītājiem jābūt spēcīgai intuīcijai, kas ļauj viņiem pieņemt vadošus, organizatoriskus un ar uzņēmējdarbību saistītus lēmumus. Tiks izpētīta arī “holistiska” domāšana, kurai jāpiemīt labiem vadītājiem, un kā to izmantot kā priekšrocību, izstrādājot un realizējot stratēģijas.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir iemācīt panākt, lai cilvēki atzītu vienmēr mainīgo realitāti un uzņemtos ar to saistītos izaicinājumus. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. Attīstīt praktiskās zināšanas organizatorisko pārmaiņu vadīšanā. 2. Pilnveidot pārmaiņu vadīšanas iemaņas. Līderim jābūt kā paraugam uzvedībai, kādu viņš vēlētos sagaidīt no citiem. Tas attiecas arī uz tādām jomām kā personiskā izaugsme, sava vadītāja lomas apzināšanās, sevis motivācija un problēmu risināšanas prasmes. 3. Attīstīt prasmes analizēt un praktiski pielietot cilvēku savstarpējās saskarsmes iemaņas, lai cilvēki individuāli un kolektīvi uzņemtos atbildību radīt un uzlabot apstākļus, kuros viņi atrodas. 4. Attīstītas saskarsmes, motivēšanas un lēmumu pieņemšanas prasmes, lai izveidotu spēcīgu vadības komandu un pārvaldītu organizācijas dinamiku. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj apspriest galvenās pārmaiņas un organizatorisko pārveidi. - Pārbaudes darbi, situāciju analīze, mājasdarbi, prezentācijas, starpsemestra eksāmens, gala eksāmens. Spēj pielietot maiņas vadības prasmes. - Pārbaudes darbi, situāciju analīze, mājasdarbi, prezentācijas, starpsemestra eksāmens, gala eksāmens. Spēj analizēt un praktizēt starppersoniskās un stratēģiskās prasmes, ko vadītāji izmanto, lai panāktu, ka cilvēki individuāli un kolektīvi uzņemas tiešu atbildību par savu apstākļu radīšanu un uzlabošanu. - Pārbaudes darbi, situāciju analīze, mājasdarbi, prezentācijas, starpsemestra eksāmens, gala eksāmens. Izprot pārmaiņu procesus un spēj kritiski domāt. - Pārbaudes darbi, situāciju analīze, mājasdarbi, prezentācijas, starpsemestra eksāmens, gala eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pārbaudes darbi - 5%
Situācijas analīze - 5% Mājasdarbi - 20% Starpeksāmens - 25% Gala eksāmens - 30% Prezentācijas - 15% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bakalaura grāds. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|