| Kods | DE0741 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Pedagoģiskā procesa pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Alīda Zigmunde, Karine Oganisjana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursā tiek apgūti pedagoģiskā procesa teorētiskie pamati, kā arī tiek veidotas prasmes pedagoģiskā procesa organizēšanai: pedagoģiskā procesa būtība, komponenti, likumsakarības un principi. Tiek apskatīti pedagoģiskās darbības stili, to saikne ar mācību rezultātiem, pedagoģiskā procesa organizēšana un pedagoģiskās darbības izvērtējums.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis sniegt nepieciešamās pamatkompetences pedagoģiskā procesa organizēšanai. Studiju kursa uzdevumi: - sniegt izpratni par pedagoģiskā procesa būtību, likumsakarībām un principiem darbā ar pieaugušajiem; - iepazīstināt ar pieaugušo izglītības atšķirīgām filozofijām; - pilnveidot zināšanas par mūsdienu pedagoģiskām vērtībām; - iemācīt didaktisko modelēšanu un patstāvīgi veidot tālākizglītības mācību kursu vai atsevišķu moduli. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj salīdzināt un izvērtēt dažādas pedagoģiskās sistēmas, raksturot mūsdienu pedagoģiskās vērtības. - Eseja. Venna diagramma. Eksāmens. Izprot pieaugušo izglītības īpatnības un pamatprincipus. - Situācijas analīze (Case study). Eksāmens. Izprot pedagoģiskā procesa struktūru, pārzina tās komponentus un mijattiecības. - Jēdzienu karte. Eksāmens. Spēj raksturot mācību formas un metodes pieaugušo izglītībā. - Praktiskais darbs " Pedagoģiski lietderīgākās mācību metodes izvēle..." (atbilstoši norādītajam taksonomijas līmenim). Eksāmens. Spēj argumentēti diskutēt par zināšanu un prasmju kvalitāti, par kompetences jēdziena daudzveidīgo izpratni. Prot pedagoģiski izvērtēt vērtēšanas veidus un metodes. - Grupu diskusija. Eksāmens. Spēj modelēt pedagoģisko procesu atbilstoši izvirzītajiem mērķiem. Spēj diagnosticēt mācību vajadzības un izveidot profesionālās pilnveides individuālo mācību plānu. - Pašizvēlēta mācību kursa vai atsevišķa moduļa izvērsts plānojums; individuālais mācību plāns. Eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eseja - 10%
Praktiskie darbi, iesaistīšanās diskusijās, situāciju analīze - 30% Jēdzienu karte - 10% Pašizvēlēta mācību kursa vai atsevišķa moduļa izvērsts plānojums; individuālais mācību plāns - 20% Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||