DE0741 Pedagoģiskā procesa pamati

Kods DE0741
Nosaukums Pedagoģiskā procesa pamati
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Alīda Zigmunde, Karine Oganisjana
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā tiek apgūti pedagoģiskā procesa teorētiskie pamati, kā arī tiek veidotas prasmes pedagoģiskā procesa organizēšanai: pedagoģiskā procesa būtība, komponenti, likumsakarības un principi. Tiek apskatīti pedagoģiskās darbības stili, to saikne ar mācību rezultātiem, pedagoģiskā procesa organizēšana un pedagoģiskās darbības izvērtējums..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Pedagoģiskā procesa būtība. Pedagoģiskā procesa struktūra un komponenti. 6 10 2 9
2. Dažādu pedagoģisko sistēmu salīdzinājums. To filosofiskais, psiholoģiskais un pedagoģiskais pamats. 4 5 2 7
3. Mūsdienu pedagoģiskās vērtības. 2 4 2 8
4. Pedagoģiskā procesa organizācija. Pedagoga darbības stils. Pedagoga lomas. 6 9 3 12
5. Sadarbība pedagoģiskajā procesā. Pedagoģiskā saskarsme. 8 10 4 16
6. Pieaugušo izglītības atšķirīgās filozofijas un atšķirīgie didaktiskie modeļi. 6 8 3 12
7. Mācību formas un metodes pieaugušo izglītībā. 8 10 4 16
8. Zināšanas, prasmes un kompetences. Kompetences jēdziena daudzveidīgā izpratne. 4 7 2 9
9. Pašvirzīta mācīšanās: priekšnoteikumi un pedagoģiskā vadība. 4 6 2 8
10. Konstruktīvisms pedagoģijā. Kooperatīvā mācīšanās. 4 6 2 8
11. Mācību mērķi, mācību rezultāti un to novērtēšana. Mērķu taksonomijas. 4 6 2 7
12. Iepriekšējā pieredzē gūto zināšanu un prasmju novērtēšanas metodes. 4 7 2 8
13. Pedagoģiskā procesa analīze. Pedagoga profesionālās virzības diagnostika. 4 8 2 8
Kopā: 64 96 32 128
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis sniegt nepieciešamās pamatkompetences pedagoģiskā procesa organizēšanai. Studiju kursa uzdevumi: - sniegt izpratni par pedagoģiskā procesa būtību, likumsakarībām un principiem darbā ar pieaugušajiem; - iepazīstināt ar pieaugušo izglītības atšķirīgām filozofijām; - pilnveidot zināšanas par mūsdienu pedagoģiskām vērtībām; - iemācīt didaktisko modelēšanu un patstāvīgi veidot tālākizglītības mācību kursu vai atsevišķu moduli.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj salīdzināt un izvērtēt dažādas pedagoģiskās sistēmas, raksturot mūsdienu pedagoģiskās vērtības. - Eseja. Venna diagramma. Eksāmens.
Izprot pieaugušo izglītības īpatnības un pamatprincipus. - Situācijas analīze (Case study). Eksāmens.
Izprot pedagoģiskā procesa struktūru, pārzina tās komponentus un mijattiecības. - Jēdzienu karte. Eksāmens.
Spēj raksturot mācību formas un metodes pieaugušo izglītībā. - Praktiskais darbs " Pedagoģiski lietderīgākās mācību metodes izvēle..." (atbilstoši norādītajam taksonomijas līmenim). Eksāmens.
Spēj argumentēti diskutēt par zināšanu un prasmju kvalitāti, par kompetences jēdziena daudzveidīgo izpratni. Prot pedagoģiski izvērtēt vērtēšanas veidus un metodes. - Grupu diskusija. Eksāmens.
Spēj modelēt pedagoģisko procesu atbilstoši izvirzītajiem mērķiem. Spēj diagnosticēt mācību vajadzības un izveidot profesionālās pilnveides individuālo mācību plānu. - Pašizvēlēta mācību kursa vai atsevišķa moduļa izvērsts plānojums; individuālais mācību plāns. Eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Eseja - 10%
Praktiskie darbi, iesaistīšanās diskusijās, situāciju analīze - 30%
Jēdzienu karte - 10%
Pašizvēlēta mācību kursa vai atsevišķa moduļa izvērsts plānojums; individuālais mācību plāns - 20%
Eksāmens - 30%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]