Kods | AD0186 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Tēla dizains | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Silvija Kukle, Daina Šķiņķe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiek sniegtas zināšanas par sava, organizācijas un produkta tēla veidošanas principiem un metodēm, pasūtītāja tēla pētīšanu un tēla pasniegšanas efektivitātes kritērijiem, attīstītas prasmes produkta un tēla atbilstības nodrošināšanai.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķi:1. Sniegt augsta līmeņa teorētiskās un praktiskās zināšanas vizuālā tēla veidošanā. 2. Attīstīt studējošajos spēju orientēties un izprast jaunākās tēla dizaina pētniecības jomā pielietotās teorijas un atziņas. Uzdevumi: 1. Iepazīstināt studējošos ar personas, produkta, organizācijas stila veidošanas principiem un metodēm, veidot izpratni par efektīvām tēla pētīšanas un prezentācijas metodēm, lai rezultātā nodrošinātu produkta un tēla atbilstību. 2. Attīstīt prasmi formulēt izvirzītās tēzes, kurās kodolīgi formulēts, kas izstrādātajā darbā ir jauns vai inovatīvs. 3. Attīstīt intelektuālo neatkarību un spēju pieņemt ētiskus lēmumus attiecībā uz saviem pētījumiem. 4. Attīstīt izpratni un spēju piedalīties starpdisciplināros uz sadarbību vērstos pētījumos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zina, prot un spēj veidot/noformēt saliktus objektus vienotā stilā. - Skicēs un aprakstos demonstrēta spēja veidot stilistiski vienotus, modes tendencēm un kompozīcijas pamatprincipiem atbilstošus tērpus/garderobi vai attiecīgo produktu grupu. Kontroles forma – patstāvīgi veikts praktiskais darbs, eksāmens. Zina, prot un spēj nodrošināt objektu atbilstību pasūtītāja tēlam, ja nepieciešams, veicot tēla korekciju. - Skicēs un aprakstos demonstrēta spēja veidot stilistiski vienotus, modes tendencēm, kompozīcijas pamatprincipiem un lietotāja tēlam atbilstošus tērpus/garderobi vai attiecīgo produktu grupu, veikt vizuālas korekcijas. Kontroles forma – patstāvīgi veikts praktiskais darbs, eksāmens. Spēj strādāt par stila konsultantu specializācijai atbilstošos ražošanas, pakalpojumu un tirdzniecības uzņēmumos. - Skiču projektā demonstrēta spēja izstrādāt garderobes, produktu grupas zīmolu veidojošu komponenšu skices ar nepieciešamajiem paraugiem, veikt atbilstības analīzi un vērtējumu. Kontroles forma – patstāvīgi veikts praktiskais darbs, eksāmens. Spēj izstrādāt stilistiski vienotu firmas zīmola paketi. - Skiču projektā demonstrēta spēja izstrādāt firmas zīmolu veidojošu komponenšu skices ar nepieciešamajiem paraugiem, veikt atbilstības analīzi un vērtējumu. Kontroles forma – veiktais praktiskais un patstāvīgais darbs, eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pastāvīgais darbs - 40%
Praktiskais darbs - 40% Eksāmens - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Grafiskās analīzes pamati, vides koloristiskā modelēšana, apģērbu kompozīcija, modes zinību pamati, tērpu vizuālās mākslas pamati, krāsu mācība, tēlotājas mākslas pamati, krāsu un formu loģika. formveide, Adobe Illustrator un Adobe Photoshop programmas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|