AD0185 Prečzinība

Kods AD0185
Nosaukums Prečzinība
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Materiālzinātnes
Struktūrvienība Arhitektūras un dizaina institūts
Mācībspēks Ilze Baltiņa, Ilze Balgale
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā apskatīta prečzinības priekšmeta būtība un vēsturiskā attīstība, preču klasifikācija un tās veidi, analizēts preču sortiments un kvalitāte, kā arī to rādītāji, kvalitāti ietekmējošie faktori un preču lietošanas īpašības. Izklāstīta preču standartizācija un kodēšana..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Prečzinības definīcijas, attīstības vēsture, mērķi, funkcijas, izpētes metodes. Prece, preces pazīmes. 2 2 0 0
Patērētāju motivācija, vajadzības, vēlmes, pieprasījums. Preču patērēšana. 2 2 0 0
Pirkšanas lēmuma pieņemšanas process. Preces uztvertā vērtība un apmierinātība pēc pirkuma. 2 2 0 0
Preču iedalījums, raksturlielumi. Preces tehnoloģiskā dzīves cikla posmi. 4 4 0 0
Preču lietošanas īpašības. 2 2 0 0
Materiālu un izstrādājumu īpašības (fiziskās, ķīmiskās, fizikāli-ķīmiskās, bioloģiskās). 2 2 0 0
Preču kvalitāte. Prasības precēm. Preču drošums. 4 4 0 0
Preču kvalitāti veidojošie faktori (izejvielas un materiāli, projektēšana, ražošana). 2 2 0 0
Preču kvalitāti saglabājošie faktori (iepakošana, uzglabāšana, transportēšana, lietošana, utilizācija). 2 2 0 0
Kvalitātes kontrole. Preču kvalitātes pārbaudes metodes. 4 4 0 0
Preču standartizācija un sertifikācija. 2 2 0 0
Patēriņa preču konkurētspēja. Kvalitātes vadība preču dzīves cikla posmos. 2 2 0 0
Preču informatīvais nodrošinājums (veidi, formas, līdzekļi). 2 2 0 0
Preču klasifikācija. Harmonizētā preču sistēma, kombinētā nomenklatūra. Preču kodēšana. 4 4 0 0
Preču sortiments. 2 2 0 0
Patērētāju tiesību aizsardzība 2 2 0 0
Kopā: 40 40 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par dažādām precēm, to īpašībām, par faktoriem, kas ietekmē patērētāja vajadzības pēc precēm. Studiju kursa uzdevumi ir nodrošināt spējas atpazīt preču sortimentu pēc dažādām pazīmēm, noteikt preču nomenklatūras pozīcijas.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Prot noteikt preču lietošanas īpašības atbilstoši patērētāju vajadzībām - Pārbaudes veids: praktiskais darbs, eksāmens Kritēriji: students pārzina preču lietošanas īpašības, spēj tās noteikt konkrētai precei atbilstoši patērētāju vajadzībām.
Spēj noteikt preču kvalitātes rādītājus un prasības precēm - Pārbaudes veids: praktiskais darbs, eksāmens Kritēriji: students spēj noteikt preču galvenos kvalitātes rādītājus un prasības precēm, spēj tās piemērot konkrētam produktam.
Spēj atpazīt un klasificēt preces atkarībā no īpašībām - Pārbaudes veids: praktiskais darbs, eksāmens Kritēriji: students prot klasificēt preces atbilstoši preces lietojumam un īpašībām.
Prot noteikt preču atbilstību nomenklatūrai - Pārbaudes veids: praktiskais darbs, eksāmens Kritēriji: students pārzina harmonizētās preču sistēmas uzbūves pamatprincipus, spēj noteikt konkrētas preces atbilstību preču kombinētai nomenklatūrai
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Eksāmens - 50%
Praktiskie darbi - 50%
 
Priekšzināšanas Tekstilfizika, koksnes fizika, ādas fizika, interjera dizaina pamati.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 20.0 0.0 20.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]