Kods | AD0182 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Amatniecības un mākslas vēsture | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Agrita Tipāne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā studenti iegūst zināšanas par dažādu periodu mākslas un arhitektūras vēsturi, kultūras norises procesiem un veic mākslas stilu sistēmu analīzi. Studiju kursa ietvaros studenti apgūst mākslas vispārējo attīstības gaitu no pirmatnējās kopienas iekārtas perioda līdz mūsdienām, aplūkojot dažādus mākslas veidus, kā arhitektūru, tēlniecību, glezniecību un lietišķo mākslu, kā arī mākslas žanrus, virzienus un skolas. Studiju kursā tiek apgūti pasaules un Latvijas mākslas vēstures attīstības procesi, analizējot nozīmīgākos arhitektūras un mākslas objektus, kā arī atsevišķu mākslinieku darbus un viņu radošo daiļradi. Latvijas mākslas vēstures procesi tiek analizēti Eiropas mākslas kontekstā. Studenti iegūst zināšanas par mākslas veidošanās procesiem pirmatnējās kopienas iekārtas periodā, apgūst Senās Ēģiptes arhitektūras un mākslas veidus, analizē antīkās kultūras - senās Grieķijas un Romas arhitektūras un mākslas attīstības principus un kristietības mākslas izveides principus Bizantijas mākslā. Tiek apgūtas mākslas stilu sistēmas viduslaiku periodā, veicot romānikas un gotikas stilu analīzi Eiropas un Latvijas mākslas objektu piemēros. Studenti apgūst arī jaunāko laiku mākslas vēsturi, iepazīstoties ar Itālijas un citu Eiropas zemju, t.sk. Latvijas renesanses perioda arhitektūru un mākslu, kā arī mākslas vēstures procesiem 17., 18. un 19.gadsimtā, apgūstot baroka, rokoko, klasicisma, ampīra un eklektisma stilu arhitektūrā, tēlniecībā un glezniecībā. Studiju kursa ietvaros tiek apgūta arī 20.gadsimta māksla - tiek analizēti šī perioda dažādie stilistiskie virzieni (jūgendstils, Art-Deco, funkcionālisms u.c.), kā arī iegūtas zināšanas par tā laika māksliniekiem un viņu radošo daiļradi.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt plašas un vispusīgas zināšanas par mākslas un amatniecības vēsturi Eiropā un pasaulē no senākajiem laikiem līdz mūsdienām. Studiju kursa uzdevumi ir sniegt plašas un vispusīgas zināšanas par mākslas un amatniecības vēstures attīstības procesiem pasaulē un Latvijā, attīstīt spēju orientēties mākslas un amatniecības vēstures procesos un mākslas stilu sistēmās. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj orientēties mākslas, arhitektūras un amatniecības vēstures terminoloģijā no pirmsākumiem līdz mūsdienām. - Patstāvīgais darbs abos semestros - terminoloģijas vārdnīca, kuru students gatavo par katru lekcijas tēmu - dodot to skaidrojumu, ko papildina skices. Prot analizēt un interpretēt apgūto faktoloģisko materiālu veicot patstāvīgo darbu par Eiropas un Latvijas mākslas un amatniecības vēstures procesiem. - Sagatavoti referāti un prezentācijas par mākslas un amatniecības vēstures attīstības procesiem, veicot materiālu, atlasi, izpēti un analīzi. Spēj izskaidrot un analizēt arhitektūras, mākslas un amatniecības vēstures terminoliģiju, faktoloģisko un hronoloģisko materiālu. - Kontroldarbi par arhitektūras, mākslas un amatniecības vēstures terminoloģiju, faktoloģisko un hronoloģisko materiālu. Orientējas mākslas vēstures stilu sistēmās, prot veikt materiālu atlasi un atsevišķu mākslas veidu - arhitektūras, glezniecības, tēlniecības un amatniecības analīzi stilu sistēmas ietvaros. - Patstāvīgais darbs par stilu sistēmām un to analīze, veicot materiālu atlasi un veicot atsevišķu mākslas veidu analīzi. Prot veidot spriedumus un secinājumus par mākslas un amatniecības vēstures tēmām Latvijas kontekstā. - Patstāvīgais darbs - referāts par Latvijas mākslas un amatniecības vēsturi, veicot konkrētu piemēru analīzi. Izprot mākslas vēstures attīstību no pirmsākumiem līdz mūsdienām, orientējas stilu sistēmās, izprot terminoloģijas jēdzienus un ir apguvis mākslas vēstures faktoloģisko materiālu. - Eksāmens, kurā students atbild uz teorētiskiem jautājumiem par mākslas vēstures attīstību, ir apguvis faktoloģisko materiālu izprot lietoto terminoloģiju. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgais darbs - terminoloģijas vārdnīca - 10%
Referāti un prezentācijas par mākslas un amatniecības vēstures attīstības procesiem - 15% Kontroldarbi par arhitektūras amatniecības vēstures terminoloģiju, faktoloģisko un hronoloģisko materiālu - 15% Patstāvīgais darbs par stilu sitēmām un to analīze - 15% Patstāvīgais darbs - referāts par Latvijas mākslas un amatniecības vēsturi - 15% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Mākslas un kultūras vēsture. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|