AD0179 Amatniecības un dizaina stratēģija

Kods AD0179
Nosaukums Amatniecības un dizaina stratēģija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Lietišķā māksla un dizains
Struktūrvienība Arhitektūras un dizaina institūts
Mācībspēks Gunta Zommere, Agrita Krieviņa-Siliņa
Kredītpunkti 9.0
Daļas 2
Anotācija Studiju kurss sniedz ieskatu par uzņēmējdarbības vidi, kurā dizainers darbojas, produkta/pakalpojuma izmaksu struktūru, cenas veidošanas mehānismiem un to vadību, uzņēmējdarbības stratēģiju izstrādi, balstoties uz finanšu un vadības grāmatvedību. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Grāmatvedība, tās nozīme, principi un prasības amatniecības un dizaina uzņēmumos. Grāmatvedības metode un elementi. 6 6 0 0
Uzņēmuma līdzekļi un līdzekļu avoti. 8 8 0 0
Grāmatvedības bilance. 8 8 0 0
Saimniecisko operāciju grāmatošanas principi. 6 6 0 0
Grāmatvedības konti un divkāršais ieraksts. 8 8 0 0
Darba un darba samaksas aprēķināšana un uzskaite. 6 6 0 0
Grāmatvedības tipi. Ilgtermiņa aktīvu nolietojuma aprēķināšana un grāmatošana. 6 6 0 0
Pārskata perioda peļņas / zaudējumu noteikšana. 6 6 0 0
Uzņēmuma gada pārskats un tā sastāvdaļas. 6 6 0 0
Universāla dizaina veidošanas pamatprincipi. Dizainera funkcijas un atbildība. 4 4 0 0
Izmaksu klasifikācija. Izmaksu plūsma ražojošā un pakalpojumu uzņēmumā. 4 4 0 0
Resursu plūsmas plānošana. Krājumu pasūtījumu plānošana. Naudas plūsmas plānošana. 6 6 0 0
Izmaksu-apjoma-peļņas mijiedarbības analīze, lietojums praktisku problēmu risināšanai. 6 6 0 0
Faktiskās, prognozētās un plānotās virsmaksas. Virsmaksu attiecināšana. 6 6 0 0
Pasūtījuma/darba izmaksu uzskaite. 6 6 0 0
Standartizmaksu uzskaite. Noviržu analīze. 4 4 0 0
Produktu pakalpojumu kalkulācijas un cenošanas metodes, to priekšrocības, ierobežojumi. 6 6 0 0
Diferenču analīze, lietojumi. 4 4 0 0
Finanšu pārskati. Vertikālā un horizontālā analīze. 6 6 0 0
Attiecību analīze. 4 4 0 0
Kapitālieguldījumu sagaidāmās atdeves vērtēšanas metodes, to priekšrocības un ierobežojumi. 4 4 0 0
Kopā: 120 120 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: attīstīt izpratni, zināšanas un kompetenci par uzņēmējdarbības vidi, produkta/pakalpojuma izmaksu struktūru, cenas veidošanas mehānismiem un to vadību, uzņēmējdarbības stratēģiju izstrādi. Uzdevumi: 1. Nodrošināt izpratni par dizaina lomu uzņēmējdarbībā un mijiedarbību ar citām funkcionālām jomām. 2. Attīstīt prasmes, zināšanas un kompetences identificēt un vadīt izmaksu avotus, atbilstošākās metodes produkta/pakalpojuma izmaksu novērtēšanai, īstermiņa un ilgtermiņa pārvaldes lēmumu atbalstam dažādos produkta dzīves ciklos. 3. Attīstīt un veicināt prasmes veidot/modificēt produktus/pakalpojumus atbilstoši tirgus atļautajām izmaksām.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Izprot, ka konkurētspējas nodrošināšanai dizainera piedāvātajam produktam/pakalpojumam jābūt gan funkcionālam, modernam, estētiski pievilcīgam, gan inovatīvam, tehnoloģiski un komerciāli izdevīgam. - Patstāvīgajā darbā demonstrēta spēja salīdzinoši analizēt specializācijai atbilstošas produktu grupas aspektus.
Pārzina produkta cenu ietekmējošos faktorus, prot analizēt un ranžēt to ietekmes intensitātes uz attīstāmo produktu/ pakalpojumu. - Eksāmenā demonstrēta spēja analizēt un ranžēt cenu ietekmējošos faktorus specializācijai atbilstošam produktam.
Pārzina produkta/pakalpojuma izmaksu kalkulācijas metodes, prot tās pareizi izvēlēties un lietot paredzamo produkta /pakalpojuma izmaksu noteikšanai visās produkta attīstīšanas fāzēs. - Laboratorijas darbos veikta metožu piemērotības analīze, modelējot dažādas produkta tapšanas situācijas. Eksāmenā atrisināta problēma, izvēloties adekvātu metožu kombināciju.
Pārzina īstermiņa un ilgtermiņa lēmumu pieņemšanas atbalsta metodes un tehnikas, to priekšrocības un ierobežojumus dažādās lietojumu jomās. - Laboratorijas darbos veikta metožu aprobācija, modelējot situācijas. Eksāmenā demonstrēta spēja salīdzināt metodes, novērtēt to piemērotību rūpnieciskās vai amatnieciskās ražošanas uzņēmumos, laika patēriņu, ierobežojumus.
Prot praktisku problēmu risināšanai lietot īstermiņa un ilgtermiņa lēmumu pieņemšanas atbalsta metodes, ņemot vērā to priekšrocības un ierobežojumus. - Eksāmenā atrisinātā problēma, izvēloties adekvātu metožu kombināciju, veikta iegūto rezultātu pilna interpretācija.
Prot analizēt uzņēmuma vēsturiskos finanšu pārskatus, sastādīt, analizēt un interpretēt plānotos finanšu pārskatus, izstrādāt īstermiņa un ilgtermiņa stratēģijas. - Kontroldarbos demonstrēta spēja patstāvīgi pielietot iegūtās zināšanas un teorētiski pamatot rezultātus. Eksāmenā demonstrētā spēja analizēt un interpretēt finanšu pārskatus.
Pārzina un prot pareizi lietot metodes ilgtermiņa projektu sagaidāmās atdeves novērtēšanai, ņemot vērā to priekšrocības un ierobežojumus. - Laboratorijas darbos veikta metožu aprobācija, modelējot situācijas. Eksāmenā demonstrēta spēja efektīvi novērtēt investīciju projekta sagaidāmo atdevi, salīdzināt alternatīvus projektus.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Laboratorijas un patstāvīgo darbu izpilde - 15%
Regulārs darbs semestra laikā - 5%
Kontroldarbu izpilde - 30%
Eksāmena uzdevums - 50%
 
Priekšzināšanas Programmatūras EXCEL lietojums, Makroekonomika.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas nedēļā Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 4.5 20.0 0.0 40.0 *
2 4.5 20.0 0.0 40.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]