Kods | AD0179 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Amatniecības un dizaina stratēģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gunta Zommere, Agrita Krieviņa-Siliņa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 9.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz ieskatu par uzņēmējdarbības vidi, kurā dizainers darbojas, produkta/pakalpojuma izmaksu struktūru, cenas veidošanas mehānismiem un to vadību, uzņēmējdarbības stratēģiju izstrādi, balstoties uz finanšu un vadības grāmatvedību. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: attīstīt izpratni, zināšanas un kompetenci par uzņēmējdarbības vidi, produkta/pakalpojuma izmaksu struktūru, cenas veidošanas mehānismiem un to vadību, uzņēmējdarbības stratēģiju izstrādi. Uzdevumi: 1. Nodrošināt izpratni par dizaina lomu uzņēmējdarbībā un mijiedarbību ar citām funkcionālām jomām. 2. Attīstīt prasmes, zināšanas un kompetences identificēt un vadīt izmaksu avotus, atbilstošākās metodes produkta/pakalpojuma izmaksu novērtēšanai, īstermiņa un ilgtermiņa pārvaldes lēmumu atbalstam dažādos produkta dzīves ciklos. 3. Attīstīt un veicināt prasmes veidot/modificēt produktus/pakalpojumus atbilstoši tirgus atļautajām izmaksām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot, ka konkurētspējas nodrošināšanai dizainera piedāvātajam produktam/pakalpojumam jābūt gan funkcionālam, modernam, estētiski pievilcīgam, gan inovatīvam, tehnoloģiski un komerciāli izdevīgam. - Patstāvīgajā darbā demonstrēta spēja salīdzinoši analizēt specializācijai atbilstošas produktu grupas aspektus. Pārzina produkta cenu ietekmējošos faktorus, prot analizēt un ranžēt to ietekmes intensitātes uz attīstāmo produktu/ pakalpojumu. - Eksāmenā demonstrēta spēja analizēt un ranžēt cenu ietekmējošos faktorus specializācijai atbilstošam produktam. Pārzina produkta/pakalpojuma izmaksu kalkulācijas metodes, prot tās pareizi izvēlēties un lietot paredzamo produkta /pakalpojuma izmaksu noteikšanai visās produkta attīstīšanas fāzēs. - Laboratorijas darbos veikta metožu piemērotības analīze, modelējot dažādas produkta tapšanas situācijas. Eksāmenā atrisināta problēma, izvēloties adekvātu metožu kombināciju. Pārzina īstermiņa un ilgtermiņa lēmumu pieņemšanas atbalsta metodes un tehnikas, to priekšrocības un ierobežojumus dažādās lietojumu jomās. - Laboratorijas darbos veikta metožu aprobācija, modelējot situācijas. Eksāmenā demonstrēta spēja salīdzināt metodes, novērtēt to piemērotību rūpnieciskās vai amatnieciskās ražošanas uzņēmumos, laika patēriņu, ierobežojumus. Prot praktisku problēmu risināšanai lietot īstermiņa un ilgtermiņa lēmumu pieņemšanas atbalsta metodes, ņemot vērā to priekšrocības un ierobežojumus. - Eksāmenā atrisinātā problēma, izvēloties adekvātu metožu kombināciju, veikta iegūto rezultātu pilna interpretācija. Prot analizēt uzņēmuma vēsturiskos finanšu pārskatus, sastādīt, analizēt un interpretēt plānotos finanšu pārskatus, izstrādāt īstermiņa un ilgtermiņa stratēģijas. - Kontroldarbos demonstrēta spēja patstāvīgi pielietot iegūtās zināšanas un teorētiski pamatot rezultātus. Eksāmenā demonstrētā spēja analizēt un interpretēt finanšu pārskatus. Pārzina un prot pareizi lietot metodes ilgtermiņa projektu sagaidāmās atdeves novērtēšanai, ņemot vērā to priekšrocības un ierobežojumus. - Laboratorijas darbos veikta metožu aprobācija, modelējot situācijas. Eksāmenā demonstrēta spēja efektīvi novērtēt investīciju projekta sagaidāmo atdevi, salīdzināt alternatīvus projektus. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas un patstāvīgo darbu izpilde - 15%
Regulārs darbs semestra laikā - 5% Kontroldarbu izpilde - 30% Eksāmena uzdevums - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Programmatūras EXCEL lietojums, Makroekonomika. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|