Kods | AD0177 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Radošie darbi bakalauriem | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Andra Ulme, Ilze Gūtmane | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Jaunu produktu projektēšana un izstrāde ir vairāku posmu komplekss process, kurā prototipēšana ir viens no nozīmīgākajiem produktu izstrādes posmiem. Studiju kurss aptver projektējamo produktu fizisku maketu un prototipu izstrādi ievērojot projektēšanas procesa specifiku, kas balstīta uz mūsdienu tehnoloģiju iespējām. Studiju kursā pamato fizikālās un virtuālās modelēšanas, kā arī prototipēšanas integrāciju vairākās produktu attīstības stadijās, kā analīzes instrumentu dažādu objekta aspektu izpētei. Modelē gan digitālā, gan fizikālā formā izmantojot produktu specifikai atbilstošākos materiālus, tehnisko aprīkojumu un izpildījuma tehniku. Praktisko nodarbību gaitā produktu prototipi un objektu izkārtojuma maketi, atbilstoši to izstrādes stadijai, tiek veidoti no tādiem materiāliem kā papīrs, kartons, putuplasts, plastikāti, koks, metāls un citi, kā arī lietotas 3D drukas iekārtas, kokapstrādes darba rīki un darbmašīnas.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis ir attīstīt pētnieciskā un praktiskā projektēšanas darba iemaņas risinot produktu problemātiku dažādos aspektos un mērogos, kā arī izstrādāt produkta vai to grupas funkcionālo, konstruktīvo un estētisko veidolu atbilstoši produkta specifikai un attīstības stadijai. Uzdevumi: • attīstīt spēju saskatīt un risināt kopsakarības starp mākslīgi veidotās vides sociālā pasūtījuma, ekonomisko aspektu un sabiedrības dzīvestelpas formveides principu izpratni; • iepazīstināt ar maketēšanas procesu plānošanu un izpildi, sasniegto rezultātu analīzes un prezentācijas nozīmi, atbilstoši izvirzītajam mērķim, produkta specifikai un attīstības stadijai; • veicināt produktu, grafikas dizaina un telpas kompozīcijas maketu izstrādes prasmju apguvi, ņemot vērā attiecināmās prasības un ierobežojumus, kā arī lietotāja, lietojuma un lietošanas vides raksturojumu; • attīstīt trīsdimensionālu maketu un rasējumu izstrādes prasmes, risinot produkta specifikas kopumu ar konkrētiem un precīziem risinājumiem, ņemot vērā izvēlēto konstrukciju, materiālu īpašības un to racionālas apstrādes iespējas; • veicināt zināšanu lietojumu trīsdimensionālu prototipu izstrādē, mērogā 1:1, pārbaudot un pamatojot produkta atbilstību izvirzītajam mērķim, ņemot vērā funkcionālo, konstruktīvo un estētisko risinājumu atbilstību prasībām pirms produkta ražošanas uzsākšanas; • attīstīt prezentācijas materiālu izstrādes prasmes, atspoguļot produkta koncepciju, papildus informāciju par produkta funkciju, lietotāju un citām raksturīgākajām iezīmēm. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot izvēlēties un lietot pētījuma tematikai atbilstošas izpētes metodes un līdzekļus. - Diskusija. Spēj plānot un veikt maketēšanas procesu atbilstoši produkta attīstības stadijai, tā sarežģītībai un specifikai, rezultātā analizēt un prezentēt veiktā pētījuma un praktiskā darba rezultātus. - Diskusija. Spēj izvēlēties atbilstošus maketēšanas materiālus, furnitūru un apdari, lietot darba rīkus, darbmašīnas, iekārtas, pārzin tiem piemērotas maketēšanas tehnikas un optimālas tehnoloģijas. - Praktiskie darbi. Prot izveidot planšeti un prezentācijas materiālus ar produkta koncepciju, ņemot vērā vizuālās un tekstuālās informācijas pasniegšanu atbilstoši kompozīcijas un uztveres principiem, ievērojot sagataves norādījumus- formātu, satura izvietojumu u.c. prasības. - Laboratorijas darbi. Spēj radīt un pamatot risinājumus maketu funkcionalitātes, ergonomikas, estētikas, konstrukcijas, un tehnoloģijas aspektos. - Eksāmens. Prot izvērtēt un risināt produkta atbilstību lietotājam, lietojumam un lietojuma videi ar maketu palīdzību, pārzin saistošās standartu un drošības prasības. - Eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Diskusija - 8%
Praktiskie darbi - 23% Laboratorijas darbi - 23% Eksāmens - 46% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatizpratne par dizaina teoriju un produkta projektēšanas posmiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|