AD0173 Klienta aprūpe

Kods AD0173
Nosaukums Klienta aprūpe
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Lietišķā māksla un dizains
Struktūrvienība Arhitektūras un dizaina institūts
Mācībspēks Silvija Kukle, Ieva Baķe, Zane Zelča
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss sniedz zināšanas un praktiskas iemaņas patērētāju un tirgus izpētē, apskatu par klientu tipiem un klasifikācijām, vispārējās kvalitātes nodrošināšanu, akcentē uztveres īpatnības, ārējās un iekšējās uzmanības saistīšanas metodes, kā arī apskata tādas kategorijas kā: pieprasījums un piedāvājums, motivācija, socioloģiskie aspekti, grupas, attieksmes un segmentācija. Īpaša uzmanība pievērsta tirgus un patērētāju pētījumu metodēm un organizācijai, rezultātu prezentācijai un interpretācijai, kā arī patērētāju lēmumu pieņemšanas un modelēšanas metodēm, attieksmju mērķtiecīgai maiņai, uzsvērta prognožu lietderība un ierobežojumi..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Produkts, patērētājs, organizācija kā patērētājs, lēmumu pieņemšanas vienības, ietekmējošie faktori, piegādes ķēdes. 4 3 0 0
Uztvere. 2 2 0 0
Patērētāja/klienta izturēšanās izpratne, ietekmējošie faktori. 4 5 0 0
Kultūras ietekmes, produktu veidošana/modifikācija atbilstošai kultūrai. 3 2 0 0
Indivīdi grupās, grupu ietekme patērēšanas procesā. 2 3 0 0
Attieksmes, motivācija un sociālā uzvedība. 4 3 0 0
Patērētāju/pircēju pētīšanas metodes, problēmas, eksperimentu plānošana. 5 8 0 0
Datu prezentācija un interpretācija. 2 2 0 0
Patērētāju lēmumu pieņemšanas modelēšanas metodes. 3 2 0 0
Mācīšanās koncepcijas marketinga praksē. 2 2 0 0
Segmentācijas principi. Nišas produkti. 3 2 0 0
Attieksmju maiņa. 2 2 0 0
Jaunu produktu projektēšanas specifika. Produkta veidošanas fāzes. 2 2 0 0
Prognoze, izmaiņas. Nākotne. 2 2 0 0
Kopā: 40 40 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: izpratnes, zināšanu un kompetences veicināšana attiecībā uz produkta/pakalpojuma īpašību, patērētāju rīcības analīzi un prognozēšanu, lai izveidotu atbilstošu produktu/pakalpojumu un tā virzīšanas plānus. Uzdevumi: • nodrošināt iespēju apgūt prasmes, lai identificētu patērētāju; • sniegt zināšanas par faktoriem, kas ietekmē patērētāja vajadzības, uztveri, izvēles, motivāciju, rīcību; • iepazīstināt ar metodēm patērētāju vēlmju apzināšanai, rīcības pētīšanai, patērētāja profila veidošanai; • attīstīt prasmes veidot/modificēt produktus/pakalpojumus atbilstoši izveidotajam patērētāju segmentam; • veicināt prasmes prognozēt un efektīvi ietekmēt patērētāja motivāciju, uztveri, rīcību.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Prot analizēt patērētāju vajadzības, attieksmes, motivāciju, uztveres specifiku, noteikt mērķa segmentu un tā prioritātes, izvēlēties tam atbilstošus rīcību veicinošus efektus. - Eksāmenā, mājas un patstāvīgajā darbā demonstrētas spējas izmantot teorētiskajā kursā apgūtās zināšanas individuālu problēmuzdevumu risināšanā.
Prot plānot, vadīt un veikt produktu/pakalpojumu, patērētāju, tirgus pētījumus. - Kontroldarbos, tirgus pētījuma atskaitē un eksāmenā demonstrēta metožu un eksperimenta plānošanas etapu pārzināšana, mājas un patstāvīgajā darbā veiktās izvēles, „lauka” pētījumu, ticamības, analīzes, interpretācijas un prognožu kvalitāte.
Prot plānot produkta/pakalpojuma īpašības atbilstoši izvēlētā patērētāju segmenta prioritātēm. - Tirgus pētījuma atskaitē pamatota izveidotā produkta/ kolekcijas/pakalpojuma piedāvājuma atbilstība izvēlētā segmenta/nišas patērētājam.
Prot izvēlēties un plānot produkta/pakalpojuma virzīšanas pasākumus atbilstoši izvēlētā patērētāju segmenta specifikai. - Eksāmenā un tirgus pētījuma atskaitē pamatota izveidotā produkta/ kolekcijas/pakalpojuma virzīšanas pasākumu piedāvājuma atbilstība izvēlētā patērētāju segmenta specifikai.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Kontroldarbi - 20%
Mājas darbs - 20%
Tirgus pēījuma atskaite - 30%
Eksāmens - 30%
 
Priekšzināšanas Specializācijai atbilstošā konstruēšanā, tehnoloģijā, produktu projektēšanā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas nedēļā Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 20.0 0.0 20.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]