Kods | AD0173 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Klienta aprūpe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Silvija Kukle, Ieva Baķe, Zane Zelča | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz zināšanas un praktiskas iemaņas patērētāju un tirgus izpētē, apskatu par klientu tipiem un klasifikācijām, vispārējās kvalitātes nodrošināšanu, akcentē uztveres īpatnības, ārējās un iekšējās uzmanības saistīšanas metodes, kā arī apskata tādas kategorijas kā: pieprasījums un piedāvājums, motivācija, socioloģiskie aspekti, grupas, attieksmes un segmentācija. Īpaša uzmanība pievērsta tirgus un patērētāju pētījumu metodēm un organizācijai, rezultātu prezentācijai un interpretācijai, kā arī patērētāju lēmumu pieņemšanas un modelēšanas metodēm, attieksmju mērķtiecīgai maiņai, uzsvērta prognožu lietderība un ierobežojumi.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: izpratnes, zināšanu un kompetences veicināšana attiecībā uz produkta/pakalpojuma īpašību, patērētāju rīcības analīzi un prognozēšanu, lai izveidotu atbilstošu produktu/pakalpojumu un tā virzīšanas plānus. Uzdevumi: • nodrošināt iespēju apgūt prasmes, lai identificētu patērētāju; • sniegt zināšanas par faktoriem, kas ietekmē patērētāja vajadzības, uztveri, izvēles, motivāciju, rīcību; • iepazīstināt ar metodēm patērētāju vēlmju apzināšanai, rīcības pētīšanai, patērētāja profila veidošanai; • attīstīt prasmes veidot/modificēt produktus/pakalpojumus atbilstoši izveidotajam patērētāju segmentam; • veicināt prasmes prognozēt un efektīvi ietekmēt patērētāja motivāciju, uztveri, rīcību. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot analizēt patērētāju vajadzības, attieksmes, motivāciju, uztveres specifiku, noteikt mērķa segmentu un tā prioritātes, izvēlēties tam atbilstošus rīcību veicinošus efektus. - Eksāmenā, mājas un patstāvīgajā darbā demonstrētas spējas izmantot teorētiskajā kursā apgūtās zināšanas individuālu problēmuzdevumu risināšanā. Prot plānot, vadīt un veikt produktu/pakalpojumu, patērētāju, tirgus pētījumus. - Kontroldarbos, tirgus pētījuma atskaitē un eksāmenā demonstrēta metožu un eksperimenta plānošanas etapu pārzināšana, mājas un patstāvīgajā darbā veiktās izvēles, „lauka” pētījumu, ticamības, analīzes, interpretācijas un prognožu kvalitāte. Prot plānot produkta/pakalpojuma īpašības atbilstoši izvēlētā patērētāju segmenta prioritātēm. - Tirgus pētījuma atskaitē pamatota izveidotā produkta/ kolekcijas/pakalpojuma piedāvājuma atbilstība izvēlētā segmenta/nišas patērētājam. Prot izvēlēties un plānot produkta/pakalpojuma virzīšanas pasākumus atbilstoši izvēlētā patērētāju segmenta specifikai. - Eksāmenā un tirgus pētījuma atskaitē pamatota izveidotā produkta/ kolekcijas/pakalpojuma virzīšanas pasākumu piedāvājuma atbilstība izvēlētā patērētāju segmenta specifikai. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbi - 20%
Mājas darbs - 20% Tirgus pēījuma atskaite - 30% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Specializācijai atbilstošā konstruēšanā, tehnoloģijā, produktu projektēšanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|