AD0168 Amatniecības un dizaina stratēģija (studiju projekts)

Kods AD0168
Nosaukums Amatniecības un dizaina stratēģija (studiju projekts)
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Lietišķā māksla un dizains
Struktūrvienība Arhitektūras un dizaina institūts
Mācībspēks Silvija Kukle, Agrita Krieviņa-Siliņa
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa ietvaros tiek sniegtas zināšanas un attīstītas prasmes izstrādāt produktu grupas/pakalpojuma koncepciju, veikt tirgus izpēti un analīzi, veidot produktu grupas skices, konstrukcijas, aprēķināt materiālu un laika patēriņu, plānot tehnoloģisko procesu, izvēlēties atbilstošas tehnoloģiskās un citas nepieciešamās iekārtas/aprīkojumu, novērtēt investīcijas apjomu, aprēķināt jaudu, veikt produkta vienības izmaksu kalkulāciju, noteikt cenas, plānot apgrozījumu, izveidot un analizēt finanšu pārskatus..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Produktu/pakalpojumu piedāvājuma apraksts. Mērķa grupa. Apjoma plānošana. 6 6 0 0
Tehnoloģisko iekārtu izvēle, pamatojums. Investīcijas apjoms un struktūra. 4 5 0 0
Tiešo materiālu un tiešā darba patēriņš produkta vienībā. 6 7 0 0
Cenošanas metodes izvēle, produkta vienības izmaksu aprēķins, cenošanas stratēģijas izvēle. 8 7 0 0
Iespējamā peļņas līmeņa pamatojums (vadoties no situācijas tirgū), zemākā cena, salīdzinājums ar tirgus cenām. 4 5 0 0
Apgrozījuma un krājumu plānošana. Plānotās peļņas aprēķins un naudas plūsmas plānošana. 4 6 0 0
Investīcijas atdeves novērtēšana. 4 2 0 0
Integrēta produktu/pakalpojumu atbilstības patērētāju segmentam novērtēšana. 4 2 0 0
Kopā: 40 40 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: sniegt zināšanas un attīstīt studējošo prasmes integrēt dizaina studijas ar tehnoloģijas studijām un uzņēmējdarbības plānošanu, transformējot dizaina idejas konkurētspējīgu produktu koncepcijā un prototipos. Uzdevumi: attīstīt studējošo prasmes: • veikt nepieciešamos lauka pētījumus ražošanas, tirdzniecības vietās un Internetvietnēs; • plānot un organizēt diskusijas ar nozares/jomas speciālistiem, veikt to analīzi; • pētīt un veikt analītisku jaunākos literatūras un periodikas izdevumu analīzi; • apzināt un sistematizēt iegūto informāciju par progresīviem materiāliem un tehnoloģijām, integrēt tos projektējamā produkta kvalitātēs.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Prot identificēt un var sadalīt produkta vienības izmaksas tiešajās un netiešajās, grupēt izmaksu posteņus ērtam lietojumam plānoto darbību ietekmes ātrai novērtēšanai. - Materiālu un darba patēriņa aprēķins produkta vienības izgatavošanai, netiešo ražošanas un ārpusražošanas izmaksu aprēķins un analīze. Kontroles forma: studiju projekts un prezentācija.
Pārzina, prot izvēlēties un pareizi lieto atbilstošas izmaksu kalkulācijas metodes. - Atbilstoša produktu vienības izmaksu kalkulācija. Kontroles forma: studiju projekts un prezentācija.
Izprot cenu veidošanas stratēģijas un spēj noteikt cenu atbilstoši piedāvātā produkta kvalitātēm, konkurences līmenim un mērķa patērētāju pirktspējai. - Studiju projektā un aizstāvēšanas prezentācijā pamatota un demonstrēta produkta kvalitātēm, konkurences līmenim un patērētājam atbilstoša mērķa cena. Kontroles forma: studiju projekts un prezentācija.
Prot sastādīt un analizēt plānotos finanšu pārskatus un vispusīgi novērtēt plānotā projekta dzīvotspēju. - Studiju projektā un prezentācijā demonstrēti plānotie finanšu pārskati, to vispusīga analīze un kritisks vērtējums, vispusīgs sagaidāmās projekta atdeves vērtējums atzīmējot katra vērtēšanas aspekta uzticamību. Kontroles forma: studiju projekts un prezentācija.
Prot izveidot tirgus situācijai un mērķa patērētājam atbilstošu produktu/kolekciju, to prezentēt, novērtēt to izmaksu atbilstību konkurējošiem produktiem, mērķa patērētāja vajadzībām un iespējām. - Studiju projektā piedāvātās un kopsavilkuma prezentācijā demonstrētās produktu grupas/kolekcijas atbilstības mērķa patērētāja vajadzībām un iespējām, konkurētspējas aspektu vērtējums. Kontroles forma: studiju projekts un kopsavilkuma prezentācija.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Prezentācijas - 40%
Studiju projekts - 60%
 
Priekšzināšanas nozares materiālmācība, nozares tehnoloģija, kompozīcija, konstruēšana, uzņēmējdarbības plānošana
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas nedēļā Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 0.0 40.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]