Kods | AD0168 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Amatniecības un dizaina stratēģija (studiju projekts) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Silvija Kukle, Agrita Krieviņa-Siliņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiek sniegtas zināšanas un attīstītas prasmes izstrādāt produktu grupas/pakalpojuma koncepciju, veikt tirgus izpēti un analīzi, veidot produktu grupas skices, konstrukcijas, aprēķināt materiālu un laika patēriņu, plānot tehnoloģisko procesu, izvēlēties atbilstošas tehnoloģiskās un citas nepieciešamās iekārtas/aprīkojumu, novērtēt investīcijas apjomu, aprēķināt jaudu, veikt produkta vienības izmaksu kalkulāciju, noteikt cenas, plānot apgrozījumu, izveidot un analizēt finanšu pārskatus.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: sniegt zināšanas un attīstīt studējošo prasmes integrēt dizaina studijas ar tehnoloģijas studijām un uzņēmējdarbības plānošanu, transformējot dizaina idejas konkurētspējīgu produktu koncepcijā un prototipos. Uzdevumi: attīstīt studējošo prasmes: • veikt nepieciešamos lauka pētījumus ražošanas, tirdzniecības vietās un Internetvietnēs; • plānot un organizēt diskusijas ar nozares/jomas speciālistiem, veikt to analīzi; • pētīt un veikt analītisku jaunākos literatūras un periodikas izdevumu analīzi; • apzināt un sistematizēt iegūto informāciju par progresīviem materiāliem un tehnoloģijām, integrēt tos projektējamā produkta kvalitātēs. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot identificēt un var sadalīt produkta vienības izmaksas tiešajās un netiešajās, grupēt izmaksu posteņus ērtam lietojumam plānoto darbību ietekmes ātrai novērtēšanai. - Materiālu un darba patēriņa aprēķins produkta vienības izgatavošanai, netiešo ražošanas un ārpusražošanas izmaksu aprēķins un analīze. Kontroles forma: studiju projekts un prezentācija. Pārzina, prot izvēlēties un pareizi lieto atbilstošas izmaksu kalkulācijas metodes. - Atbilstoša produktu vienības izmaksu kalkulācija. Kontroles forma: studiju projekts un prezentācija. Izprot cenu veidošanas stratēģijas un spēj noteikt cenu atbilstoši piedāvātā produkta kvalitātēm, konkurences līmenim un mērķa patērētāju pirktspējai. - Studiju projektā un aizstāvēšanas prezentācijā pamatota un demonstrēta produkta kvalitātēm, konkurences līmenim un patērētājam atbilstoša mērķa cena. Kontroles forma: studiju projekts un prezentācija. Prot sastādīt un analizēt plānotos finanšu pārskatus un vispusīgi novērtēt plānotā projekta dzīvotspēju. - Studiju projektā un prezentācijā demonstrēti plānotie finanšu pārskati, to vispusīga analīze un kritisks vērtējums, vispusīgs sagaidāmās projekta atdeves vērtējums atzīmējot katra vērtēšanas aspekta uzticamību. Kontroles forma: studiju projekts un prezentācija. Prot izveidot tirgus situācijai un mērķa patērētājam atbilstošu produktu/kolekciju, to prezentēt, novērtēt to izmaksu atbilstību konkurējošiem produktiem, mērķa patērētāja vajadzībām un iespējām. - Studiju projektā piedāvātās un kopsavilkuma prezentācijā demonstrētās produktu grupas/kolekcijas atbilstības mērķa patērētāja vajadzībām un iespējām, konkurētspējas aspektu vērtējums. Kontroles forma: studiju projekts un kopsavilkuma prezentācija. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Prezentācijas - 40%
Studiju projekts - 60% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | nozares materiālmācība, nozares tehnoloģija, kompozīcija, konstruēšana, uzņēmējdarbības plānošana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|