Kods | AD0166 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mākslinieciskā jaunrade | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gunta Zommere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir dizaina studiju pamatkursa turpinājums un orientēts uz oriģinālu tekstīliju, modes dizaina, ādas priekšmetu, koklietu, metāldizaina priekšmetu un kolekciju modelēšanu. Radoši eksperimenti, alternatīvi risinājumi izmaksu, estētisko īpašību un materiālu īpašību saskaņošanai un optimālo variantu noteikšanai. Materiālu īpašību saderības pētījumi. Risinājumus prezentē gan individuāli, gan kā grupas darba rezultātus.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: veicināt un attīstīt studenta radošās spējas un praktiskās iemaņas unikālu ideju realizēšanā materiālā, veidojot dizaina priekšmetus. Uzdevumi: 1. Nodrošināt prasmju iegūšanu veidot mākslinieciski augstvērtīgas un izteiksmīgas kompozīcijas, apzināti lietojot virsmu veidošanas principus un paņēmienus. 2. Attīstīt spēju turpmāk pielietot iegūtās zināšanas un prasmes dizaina priekšmetu un interjera projektēšanas nodarbībās un ikdienas darbā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj atpazīt, definēt, salīdzināt, izvērtēt un kritizēt virsmu veidošanas kompozīcijas principu un elementu lietojumu, to savstarpējo mijiedarbību un izpausmi kompozicionālajos risinājumos dizaina objektos un mākslā. - Patstāvīgais darbs – virsmu veidojošo elementu un kompozicionālo risinājumu analizēšana un tēmai atbilstošu pētījumu veikšana. Virsmu veidošana atbilstoši uzdevumiem un tēmām. Spēj analizēt materiālu īpašības un izpildījuma tehnikas, kā arī izvēlēties konkrētai tēmai atbilstošus materiālus un izpildījuma tehnikas vēlamo virsmas efektu sasniegšanai. - Patstāvīgais darbs – radošs dažādu izpildījumu tehniku pielietojums virsmu veidošanā atbilstoši uzdevumiem un tēmām. Spēj lietot tradicionālus un netradicionālus materiālus un izpildījuma tehnikas, savstarpēji tās kombinēt un papildināt. Spēj veikt radošus eksperimentus un demonstrēt praktiskas iemaņas mākslinieciski augstvērtīgu virsmu kompozīciju izstrādē. - Patstāvīgais darbs – radoša un eksperimentāla virsmu veidošana atbilstoši uzdevumiem un tēmām, lietojot dažādus materiālus un izpildījuma tehnikas. Prezentēt grupai tradicionālas un/vai netradicionālas izpildījuma tehnikas vai materiālus, piedāvāt eksperimentālus risinājumus. Spēj lietot dažādus kompozīcijas elementus un to organizēšanas principus atsevišķu virsmas kompozīciju un unikālu dizaina priekšmetu un to kolekciju veidošanas uzdevumos. - Patstāvīgais darbs – radoša un eksperimentāla virsmu veidošana atbilstoši uzdevumiem un tēmām, pielietojot dažādus kompozicionālos risinājumus. Spēj izskaidrot un pamatot savu ideju, tās risinājumu, izvēlētos kompozīcijas elementus, organizēšanas principus un paņēmienus, materiālu izvēli. - Regulārs darbs semestrī. Pastāvīgo darbu un eksāmena darba prezentācija. Spēj praktiski izgatavot mākslinieciski augstvērtīgu priekšmetu/priekšmetu kolekciju, integrējot dažādas virsmu veidošanas metodes (idejas prezentācija, materiālu un izgatavošanas tehniku izvēle, virsmu un formu paraugu, krāsu salikumu, skiču izstrāde; izstrādājumu izgatavošana un prezentācija). - Eksāmenā demonstrēta prasme veidot radošu, pētījumos un eksperimentos balstītu, kompozicionāli pamatotu tēmai atbilstošu priekšmetu ar akcentu uz virsmas veidošanu un apstrādi, lietojot atbilstošus materiālus, izgatavošanas tehnikas, kompozīcijas elementus un to organizēšanas paņēmienus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgais darbs - atbilstība uzdevumiem - 15%
Patstāvīgais darbs - dizains/oriģinalitāte - 15% Patstāvīgais darbs - izpildījuma tehniskā kvalitāte un pasniegšanas veids - 15% Regulārs darbs semestra laikā - 5% Eksāmena uzdevums un tā prezentācija - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Mākslinieciskā kompozīcija un formas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|