Kods | AD0165 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vides koloristiskā modelēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Silvija Kukle, Agnese Oleksāne | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Students lekcijās un patstāvīgi apgūst kluso dabu gleznošanu ar sedzošām krāsām. Nodarbībās apskatīti un praktiski pielietoti dažādi glezniecības stili un tehnikas. Pētītas un eksperimentēts ar vides koloristiskās modelēšanas tehniskajiem paņēmieniem, piemēram, kā panākt objektu apjomu, formu, gaismēnu, refleksu, faktūras, dažādu triepienu efektus, kā radīt materialitāti, strādājot plaknē (2D). Studiju kursa ietvaros tiek apgūta arī darba vietas organizācija, glezniecības materiālu un instrumentu specifika.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas un prasmes kompozīcijā un formu, krāsu risinājumos, gaismu, faktūru, stilu, atveidošanā, objektu analīzē un to attēlošanā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt teorētiskas un praktiskas zināšanas par klusās dabas gleznošanas pamatjēdzieniem, principiem un paņēmieniem. 2. Attīstīt studējošajos prasmi brīvi darboties ar sedzošām krāsām - guašu, temperu, akrilu vai eļļu. 3. Iepazīstināt studējošos ar atšķirībām, gleznojot uzstādījumu pie mākslīgā apgaismojuma un dienas gaismas dabīgā apgaismojuma. 4. Veidot izpratni un prasmes orientēties dažādos mākslas stilu darbos, izprast autora pamatideju un spēt to interpretēt. 5. Attīstīt studējošajos spēju studiju kursā iegūtās zināšanas un prasmes kolekciju projektēšanas nodarbībās. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj atpazīt un realizēt vides koloristiskās modelēšanas pamataspektus, kā arī galvenos gleznošanas tehnikas principus un paņēmienus. - Gan lekcijās, gan patstāvīgi izstrādāto praktisko darbu gaitā tiek vērtēta katra indivīda izaugsme darba procesā. Spēj brīvi darboties, gleznojot ar sedzošām krāsām- guašu, temperu, akrilu vai eļļu. - Gan lekcijās, gan patstāvīgi izstrādāto praktisko darbu gaitā tiek vērtēta katra studenta izaugsme gleznošanas uzdevumu realizācijā. Spēj izskaidrot un pamatot savu risinājumu, tā ideju, izvēlētos kompozīcijas principus un gleznošanas paņēmienus. - Gan lekcijās, gan patstāvīgi izstrādāto darbu skates laikā studentam jāprot izskaidrot uzdevuma prasības un savu risinājumu atbilstību tam. Spēj integrēt dažādu mākslas stilu jaunrades pamatprincipus uzdevumos. - Gan lekcijās, gan patstāvīgi izstrādāto praktisko darbu gaitā tiek vērtēta katra studenta izpratne gleznošanas uzdevumu realizācijā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darbs lekcijās - 40%
Patstāvīgais darbs - 20% Skate - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Studiju kursa apguvei nav nepieciešamas priekšzināšanas, bet pakāpeniski jāizmanto zināšanas, kuras apgūtas kompozīcijā un zīmēšanā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|