Kods | AD0164 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Interjera projekta vadīšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Arhitektūra un pilsētu plānošana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Andra Ulme | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss paredzēts interjera dizaineriem, lai nostiprinātu zināšanas par publisko ēku un būvju projektēšanu, attīstīt studējošajiem interjera dizaina projekta komandas vadības un praktiskās projektēšanas darba iemaņas. Simulējot darba tirgus situāciju izglītības procesā, studējošie apgūst būvniecības projekta apskatu, ievadu normatīvajā bāzē. Būvprojekta IN daļa tiek risināta, apskatot darba tirgus un profesijas standarta prasības. Tiek apgūti plānošanas risinājumi, būvkonstrukciju, inženiersistēmu, drošības risinājumi un cilvēku evakuācijas prasības, modelējot atbilstošus projekta priekšlikumus. Interjera projekts būvprojekta sastāvā tiek veidots, atbilstoši LBN un citu normatīvu prasībām. Darbojoties grupās, tiek izprasta un nodrošināta projekta vadības kvalitāte.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: attīstīt studējošajiem interjera dizaina projekta vadības un praktiskās projektēšanas darba iemaņas, iepazīstināt ar būvniecības jomas reglamentējošo likumdošanu, sekmēt studējošo spējas publiska objekta interjera projektēšanā, attīstīt komunikācijas un līderības prasmes. Uzdevumi: - Iemācīt formulēt projekta mērķus, uzdevumus, kvalitātes vadības sistēmu. - Nodrošināt projekta laika grafika izstrādi, iekļaujot katra darba grupas dalībnieka atbildības kritērijus. - Nodrošināt interjera dizaina projekta izstrādi, atbilstoši būvniecības jomas likumdošanas prasībām, ietverot projekta arhitektoniski māksliniecisko koncepciju, apraksta daļu, grafisko daļu, finanšu piedāvājumu un projekta pielikumus. - Veicināt sabiedriska interjera funkcionālo risinājumu priekšlikumu izstrādi, ievērojot universālā dizaina, drošības un vides pieejamības nosacījumus, izvērtējot interjera dizaina risinājumu realizācijai piemērotus materiālus, tehnoloģijas, ilgtspējīgus un zema energopatēriņa resursus. - Nodrošināt publiska interjera vizuālā tēla metu un projekta prezentācijas materiālu (planšetes) izstrādi. - Iemācīt plānot, strukturēt interjera dizaina projekta prezentācijas un prezentēt tās publiski starpskatēs un eksāmenā - būvniecības speciālistiem un/ vai pasūtītājam. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izvirzīt projekta mērķus un uzdevumus, noteikt un novērtēt projekta laika ietilpību, sastādīt laika grafiku - Pārbaudes veids: 1.eksāmens, praktiskais darbs. Kritēriji: students prot klasificēt projekta vadības kvalitātes nosacījumus, izstrādāt projekta mērķus, uzdevumus un metodes to sasniegšanai, raksturot un pamatot projektēšanas posmus ar nepieciešamiem laika intervāliem. Spēj pielietot projekta vadīšanas principus un novērtēt atbilstošu metožu pielietojumu, prezentēt projektu pasūtītājam - Pārbaudes veids: eksāmens, praktiskais darbs, tā prezentācija, kontroldarbs. Kritēriji: students prot izmantot projekta vadīšanas principus, spēj izvēlēties aktuālās metodes uzdevumu sasniegšanai katrā tā posmā, spēj pārbaudīt to grupas darbā, iesaistoties biroja darba vides simulācijā. Prot novērtēt projekta izmaksas, apkopot būvniecības jomā pastāvošās cenas uz materiāliem un pakalpojumiem, sastādīt interjera projekta finanšu piedāvājumu - Pārbaudes veids: 2.eksāmens/praktiskā darba finanšu un specifikācijas sadaļu kvalitāte. Kritēriji: students spēj izvēlēties piemērotus materiālus projekta iecerei, apkopot tos specifikācijās, prot apkopot informāciju par projekta izcenojumiem, prezentēt tos aprakstā un eksāmenā. Spēj orientēties LR likumdošanas prasībās par būvniecības procesu - Pārbaudes veids: 2.eksāmens, praktiskais darbs. Kritēriji: students spēj atšķirt LBN attiecībā uz interjera dizaina projektēšanas jomu, būvniecības procesu, izmantot šīs zināšanas, integrējot projektā. Spēj apkopot informāciju un atšķirt ēkas būvkonstrukcijas, raksturot to nozīmību būvē - Pārbaudes veids:1. eksāmens, praktiskais darbs, kontroldarbs. Kritēriji: students prot apkopot informāciju par projektā paredzēto būvkonstrukciju veidiem, izskaidrot to nozīmi būvē un izmantot šo informāciju vērtēšanai iesniegtajā projektā. Spēj identificēt, orientēties un piedāvāt energoresursu taupīšanas risinājumus, veidojot interjeru - Pārbaudes veids: 2.eksāmens, prezentācija, praktiskais darbs. Kritēriji: students ir apkopojis informāciju par ilgtspējīgu materiālu izmantošanu, spēj piedāvāt energoresursu taupīšanas risinājumus savas darba grupas projektā un prezentācijā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskais darbs - 30%
Kontroldarbi - 20% Praktiskā darba prezentācija - 10% Eksāmeni - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Rasēšanas datorprogrammas, interjera dizaina veidošanas pamatprincipi, projektēšana interjera dizaina jomā, terminoloģija latviešu un angļu valodā, MS Office programmas: Word, Excel, PP, Teams vai alternatīvas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|