Kods | AD0161 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Grafiskās analīzes pamati | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dina Baumane, Juris Pansovs, Inese Nātriņa, Reinis Liepa, Anita Meldere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros studenti attīstīta zīmēšanas tehniskās prasmes, uzkrāj pieredzi un teorētiskas zināšanas, izkopj meistarības tehniskos paņēmienus, kas nepieciešami apgūstamajai specialitātei. Zīmēšanas uzdevumi tiek veikti strādājot mācību darbnīcā veicot detalizētas kompozīcijas, skicējot no dabas, radoši interpretējot tās formas. Uzdevumi sastādīti atbilstoši izvēlētajai specialitātēm („a” un „b” varianti).. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt prasmi risināt profesionālus uzdevumus, izmantojot tēlotājas mākslas paņēmienus, atbilstoši izvēloties un pielietojot dažādus grafiskās izteiksmes līdzekļus, sniegt studentiem teorētiskas zināšanas un praktiskas iemaņas dažādo 3-dimensionālo objektu un telpas grafiskās attēlošanā 2-dimensionāla plaknē, zīmējot no dabas un pēc iztēles. Studiju kursa pamatuzdevumi ir pilnveidot studentu zīmēšanas tehniskās iemaņas, attīstīt prasmi analizēt apkārtējas vides objektu un to daļu savstarpējas proporcijas un konstruktīvo uzbūvi, iepazīstināt ar zīmēšanas tehniku dažādiem veidiem, veicināt iegūto zināšanu un tehnisko prasmju izmantošanu patstāvīgajos darbos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj attēlot priekšmetu lineāro konstrukciju. Iekšējās struktūras izpratne.
- Darbs tiek analizēts studenta klātbūtnē darba gaitā un noslēguma skatē. Semestra darbu fināla prezentācija/skate. Spēj grafiski reprezentēt objektu konstruktīvo uzbūvi un attēlot objekta/u formas raksturu un īpašības ar tonāla zīmējuma paņēmieniem. - Darbs tiek analizēts studenta klātbūtnē darba gaitā un noslēguma skatē. Semestra darbu fināla prezentācija/skate. Izprot kopformu un apgaismojuma loģiku. - Darbs tiek analizēts studenta klātbūtnē darba gaitā un noslēguma skatē. Semestra darbu fināla prezentācija/skate. Spēj uzzīmēt plastiskas formas raksturojumu, attēlojot cilvēku kustībā. - Darbs tiek analizēts studenta klātbūtnē darba gaitā un noslēguma skatē. Semestra darbu fināla prezentācija/skate. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Semestra darba regularitāte - 10%
Semestra darbu profesionalitāte un kvalitāte - 80% Semestra darbu fināla prezentācija/skate - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Studiju kursa apguvei nepieciešamas pamatiemaņas vienkāršu ģeometrisku priekšmetu konstrukcijā, kā arī izpratne par perspektīvi, kompozīciju un priekšmetu proporcijām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|