Kods | DE0735 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Signālu apstrādes sistēmas (kursa projekts) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Anna Litviņenko, Artūrs Āboltiņš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir veltīts signālu apstrādes metodēm un tās praktiskai apgūšanai. Studiju kurss sastāv no laboratorijas darbiem veltītiem šādiem tematiem: Signālu telpas; signālu diskrētie attēlojumi ortogonālu funkciju bāzē - Volša, Hāra, Lagerra un kompleksās eksponentfunkcijas, veivleti; integrālie attēlojumi, īsintervāla Furjē un Hilberta transformācijas; šaurjoslas signālu pārvade selektīvās sistēmās; optimālā filtrācija, ar signālu salāgoti Vīnera un Kalmana filtri; nelineāras dinamiskas sistēmas. Kā arī patstāvīgam darbam, kurā laikā studenti strādājot grupās veic pētījumu par vienu no aktuālākiem signālu apstrādes sistēmu tematiem un izpētes rezultātus noformē kā zinātnisko publikāciju.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir pilnveidot signālu apstrādes metožu pielietojuma iemaņas, analīzes iemaņas un attīstīt pētnieciska komandu darba prasmes. Lai sasniegtu studiju kursa mērķi ir izvirzīti sekojoši studiju kursa uzdevumi: iepazīstināt studentus ar pētnieciskas darbības pamatiem; pilnveidot zināšanas par lineāru un nelineāru sistēmu analīzes metodēm; veicināt atvērto problēmu risināšanas iemaņas; iepazīstināt ar zinātnisko publikāciju sagatavošanas un noformēšanas prasībām, sagatavot studējošos to profesionālo kursu apguvei, kas saistīti ar datu pārraides sistēmu un to sastāvdaļu projektēšanu un izmantošanu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot pielietot signālu telpām raksturīgus parametrus un darbības (attālums, norma, skalārais reizinājums) signālu analīzē. - Laboratorijas darba atskaite un prezentācija, kursa projekta atskaite un aizstāvēšana. Prot izmantot dažādas ortogonālu funkciju saimes (trigonometriskās, Volša, Hāra, Lagerra) signālu analīzē un sintēzē. - Laboratorijas darba atskaite un prezentācija, kursa projekta atskaite un aizstāvēšana. Spēj izmantot dažādas loga funkcijas (taisnstūra, Heminga, Hāna, Bartleta), veicot signāla spektra analīzi. - Laboratorijas darba atskaite un prezentācija, kursa projekta atskaite un aizstāvēšana. Izprot Hilberta transformācijas, prot tās izmantot signāla kompleksās apliecējas noteikšanai, prot analizēt šaurjoslas signāla pārvadi selektīvās sistēmās. - Laboratorijas darba atskaite un prezentācija, kursa projekta atskaite un aizstāvēšana. Prot izveidot optimālu ar signālu salāgotu filtru, izprot tā īpašības. - Laboratorijas darba atskaite un prezentācija, kursa projekta atskaite un aizstāvēšana. Izprot kvalitatīvās autonomu dinamisku nelineāru sistēmu analīzes metodes, prot tās pielietot vienkāršāku sistēmu darbības analīzē. - Laboratorijas darba atskaite un prezentācija, kursa projekta atskaite un aizstāvēšana. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kursa projekta atskaite un aizstāvēšana - 50%
Laboratorijas darba atskaite un prezentācija - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika un varbūtības teorija, pamatzināšanas ķēžu teorijā, signālu teorijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|