Kods | DE0731 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Inovāciju menedžments | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Leonīds Pētersons | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Inovācijas būtība un jēdzieni. Inovators un radoša darbība, radošās domāšanas metodes. Inovācijas stratēģija, inovācijas kultūra, inovācijas process. Jaunu produktu attīstība. Inovāciju finansēšana. Inovācijas politika un modeļi. Inovācijas sistēma un tās sastāvdaļas - zinātne, pētniecība un izglītība. Intelektuālā īpašuma aizsardzība. Inovācijas elektronikā un telekomunikācijās. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir veidot studentiem izpratni un sniegt zināšanas par inovāciju kā procesu un par inovāciju kā valsts ekonomikas galveno virzītājspēku. Kursa uzdevumi: Izzināt inovācijas būtību un nozīmi, daudzveidību. Iepazīstināt ar pasaulē atzītām inovācijas teorijām un praktiskiem piemēriem pasaulē un Latvijā. Veidot izpratni par inovācijas procesu norisi un vadīšanu uzņēmumā. Apgūt zināšanas par valsts inovācijas sistēmu, inovācijas politiku; iepazīstināt studentus ar inovācijas atbalsta struktūrām un to nozīmi inovatīvā darbībā. Rosināt studentus veicināt inovācijas kultūras veidošanos Latvijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izpratne par inovācijas daudzveidību, prasme definēt un klasificēt inovāciju. - Praktiskais darbs: Inovācijas piemēri atbilstoši klasifikācijai. Zināšanas par radošās domāšanas metodēm. Prasme izmantot radošās domāšanas metodes profesionālajā darbībā. - Praktiskais darbs: prāta vētra un sešas domāšanas cepures. Zināšanas par inovācijas teorijām un prasme tās izmantot profesionālajā darbībā. - Praktiskais darbs: klastera shēmas izveide; Praktiskais darbs : jauna produkta attīstības shēmas izveide. Zināšanas un prasmes analizēt inovācijas procesus elektronikā un telekomunikācijās. - Individuālais patstāvīgais darbs: elektronikas un telekomunikāciju nozares inovācija procesa analīze. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie darbi - 40%
Individuālais pastavīgais darbs - 30% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Inovatīvu produktu izstrāde un uzņēmējdarbība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|