DE0731 Inovāciju menedžments

Kods DE0731
Nosaukums Inovāciju menedžments
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Leonīds Pētersons
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Inovācijas būtība un jēdzieni. Inovators un radoša darbība, radošās domāšanas metodes. Inovācijas stratēģija, inovācijas kultūra, inovācijas process. Jaunu produktu attīstība. Inovāciju finansēšana. Inovācijas politika un modeļi. Inovācijas sistēma un tās sastāvdaļas - zinātne, pētniecība un izglītība. Intelektuālā īpašuma aizsardzība. Inovācijas elektronikā un telekomunikācijās. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Inovācija un ar to saistītie jēdzieni. Tās būtība un klasifikācija. Inovācijas process. Tehnoloģiju pārnese. 6 9 0 0
Inovācijas menedžmenta shēma (A.T.Kearney). Inovācijas stratēģija. Inovācijas kultūra. Inovācijas procesa menedžments. 3 4 0 0
Inovatīvs uzņēmums. Inovācijas finansēšana. Inovācijas finansēšanas dinamika. 3 5 0 0
Inovācijas veicinātāji. Zināšanu menedžments. Radošās domāšanas metodes. Prāta vētra un sešas domāšanas cepures. 6 9 0 0
Inovācijas teorijas. J.Šumpētera hipotēze. M.Portera teorijas: konkurētspējas priekšrocības teorija un klasteru teorija. 3 4 0 0
R.Kūpera jaunu produktu attīstības fāžu-vārtu metode. Klastera shēmas izveide; jauna produkta attīstības shēmas izveide 3 5 0 0
Inovācijas sistēma. Zinātne, pētniecība, izglītība – inovācijas sistēmas būtiska sastāvdaļa. 2 3 0 0
Intelektuālais īpašums un tā aizsardzība. Patenti, to nozīme, iegūšana, izmantošana. 2 3 0 0
Inovācijas politika. Inovācijas sekmju faktori. Inovācijas izmērāmie rādītāji - indikatori. 2 3 0 0
Inovācijas politika Latvijā. Inovācijas atbalsta struktūras. 2 3 0 0
Kopā: 32 48 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir veidot studentiem izpratni un sniegt zināšanas par inovāciju kā procesu un par inovāciju kā valsts ekonomikas galveno virzītājspēku. Kursa uzdevumi: Izzināt inovācijas būtību un nozīmi, daudzveidību. Iepazīstināt ar pasaulē atzītām inovācijas teorijām un praktiskiem piemēriem pasaulē un Latvijā. Veidot izpratni par inovācijas procesu norisi un vadīšanu uzņēmumā. Apgūt zināšanas par valsts inovācijas sistēmu, inovācijas politiku; iepazīstināt studentus ar inovācijas atbalsta struktūrām un to nozīmi inovatīvā darbībā. Rosināt studentus veicināt inovācijas kultūras veidošanos Latvijā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Izpratne par inovācijas daudzveidību, prasme definēt un klasificēt inovāciju. - Praktiskais darbs: Inovācijas piemēri atbilstoši klasifikācijai.
Zināšanas par radošās domāšanas metodēm. Prasme izmantot radošās domāšanas metodes profesionālajā darbībā. - Praktiskais darbs: prāta vētra un sešas domāšanas cepures.
Zināšanas par inovācijas teorijām un prasme tās izmantot profesionālajā darbībā. - Praktiskais darbs: klastera shēmas izveide; Praktiskais darbs : jauna produkta attīstības shēmas izveide.
Zināšanas un prasmes analizēt inovācijas procesus elektronikā un telekomunikācijās. - Individuālais patstāvīgais darbs: elektronikas un telekomunikāciju nozares inovācija procesa analīze.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Praktiskie darbi - 40%
Individuālais pastavīgais darbs - 30%
Eksāmens - 30%
 
Priekšzināšanas Inovatīvu produktu izstrāde un uzņēmējdarbība
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi Pārbaudījumi (brīvai izvēlei)
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 0.0 16.0 * *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]