Kods | AD0154 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Produkta dzīves cikla un kvalitātes sistēmas pārvaldība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Tekstilmateriālu tehnoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ilze Baltiņa, Inese Ziemele | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa pamatā ir aplūkots produkta dzīves cikls un tā ietekme uz produkta kvalitāti. Analizētas kvalitātes vadības sistēmas, to ieviešanas nepieciešamība nozares uzņēmumos. Aplūkotas klientu prasības un to apmierinātība, procesu un produktu kvalitātes plānošana, vadība, kontrole, uzlabošana. Studējošie analizē ieviestās kvalitātes vadības sistēmu piemērus nozares uzņēmumos un šo uzņēmumu ražošanas ietekmi uz apkārtējo vidi.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Sniegt zināšanas par kvalitātes vadības sistēmām, to izveidi nozares uzņēmumos. Analizēt kvalitātes vadības lietošanas iespējas un īpatnības. Attīstīt spēju novērtēt dizaina produktu un pakalpojumu kvalitāti. Veicināt izpratni par produkta dzīves ciklu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj pamatot un analizēt klientu prasības un apmierinātību ar produktu vai sniegto pakalpojumu. - Grupu diskusijas. Situāciju analīze. Eksāmens.
Kritēriji: Spēj izvērtēt klientu prasības Spēj pamatot un izskaidrot kvalitātes vadības sistēmas ieviešanas lietderību nozares uzņēmumos. - Grupu diskusijas. Eksāmens. Kritēriji: Spēj novērtēt kvalitātes vadības sistēmas ieviešanas priekšrocības Spēj izprast un lietot kvalitātes vadības sistēmu nostādnes: orientāciju uz klientu, procesu un produktu kvalitātes plānošanu, procesu vadību, kontroli un nepārtrauktu produkta uzlabošanu. - Patstāvīgais darbs. Rezultātu prezentācija. Eksāmens. Kritēriji: Spēj analizēt produkta dzīves ciklu no tā kvalitātes pilnveides viedokļa Spēj analizēt nozares uzņēmumu ietekmi uz vidi un vides aizsardzību. - Patstāvīgais darbs. Rezultātu prezentācija. Eksāmens. Kritēriji: uz konkrēta piemēra bāzes spēj analizēt produkta ietekmi uz vidi Spēj analizēt un vadīt produkta dzīves ciklu, ievērojot produkta pilnveides principus. - Patstāvīgais darbs. Rezultātu prezentācija. Eksāmens. Kritēriji: spēj analizēt un pamatot noteikta produkta pilnveides principus Izprot produkta dzīves cikla un kvalitātes ietekmi uz vidi. - Patstāvīgais darbs. Rezultātu prezentācija. Eksāmens. Kritēriji: spēj analizēt un pamatot noteikta produkta ietekmes uz vidi samazināšanas iespējas Analizē un plāno nozares uzņēmumos notiekošos procesus. - Patstāvīgais darbs. Rezultātu prezentācija. Kritēriji: spēj analizēt noteikta uzņēmums kvalitātes politiku Zina kvalitātes vadības attīstību, pamatnostādnes un teorētiskos aspektus. - Eksāmens. Kritēriji: spēj pamatot kvalitātes vadības pamatnostādnes un teorētiskos aspektus. Students ir apguvis pamatzināšanas par kvalitātes vadības principiem un sistēmām, tai skaitā izprot visaptverošas kvalitātes vadības sistēmu (TQM) un tās ekonomisko nozīmi. - Eksāmens. Kritēriji: spēj teorētiski pamatot kvalitātes vadības pamatprincipus Zina kvalitātes vadību sistēmu ISO 9000 un ISO 14000 pamatprincipus. - Eksāmens. Kritēriji: spēj pamatot nepieciešamību ieviest kvalitātes vadības sistēmu pamatprincipus uzņēmumā Zina produkta dzīves cikla teorētiskos aspektus un tā vērtēšanas standartizētās metodikas ISO 14040, ISO 14044. - Eksāmens. Kritēriji: spēj novērtēt produkta dzīves ciklu |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība grupu diskusijās un situāciju analīzēs - 20%
Patstāvīgais darbs - 40% Patstāvīgā darba prezentācija - 10% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nepieciešamas pamatzināšanas par produkta realizāciju no ieceres līdz gatavam produktam uzņēmumos, testēšanas un analīzes pamatprincipiem, statiskās apstrādes metodēm. Pamatzināšanas ekonomikā un uzņēmuma vadībā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|