AD0149 Tīklojums, plānošana un dizains

Kods AD0149
Nosaukums Tīklojums, plānošana un dizains
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Lietišķā māksla un dizains
Struktūrvienība Arhitektūras un dizaina institūts
Mācībspēks Zane Zelča, Silvija Kukle, Edgars Kirilovs
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā ir aplūkota savstarpējās sadarbības ietekme uz produkta kvalitāti analizējot komunikācijas, ražošanas, kvalitātes kontroles, informācijas aprites, interneta vides, piegādātāju un izplatītāju tīklus uzņēmuma darbībā un plānošanā. Analizētas procesu pārvaldības sistēmas, to ieviešanas nepieciešamība un realizācija caur savas lomas apzināšanos komandā..
Aplūkota procesu un produktu kvalitātes plānošana, vadība, kontrole, uzlabošana izmantojot dizaina piedāvātās iespējas. Studējošie analizē sadarbības, jaunu kontaktu, procesu plānošanas un informācijas apmaiņas lomu uz gala produkta kvalitāti. Iepazīstas ar ideju attīstīšanas metodēm, darba grupas vadību, veiksmīgas informācijas aprites modeļiem, produktu izplatīšanas un attīstīšanas kanāliem praktiski darbojoties grupās, individuāli un kritiski analizējot variantus..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Tīklojuma pamatelementi, tīklojuma pamata ass, tīklojuma matrica. 4 4 0 0
Darba grupas dinamika. Komandas attīstības posmi. Konfliktu risināšanas veidi grupā. Savstarpējo komunikāciju organizācija. Lomas un rīcības. 8 10 0 0
Komandas vadītājs, vadības stili, motivācija. 4 8 0 0
Kontaktu dibināšana un uzturēšana uzņēmumā, darba grupā, ārpus uzņēmuma – komunikācijas tīkli. Biznesa inkubatori, start-up, hakatons (tehnoloģiju maratons). 6 12 0 0
Procesi uzņēmumā, to pārskatāmība – ražošanas tīkli. 4 8 0 0
Procesu pārvaldība, klasifikācija un mijiedarbība – kvalitātes kontroles tīkls. 4 8 0 0
Kvalitātes procesu dizains, standarta darbību procedūru sagatavošana. UX / UI dizains (user experience/user interface) uzņēmumā – funkcionalitātes un lietotāja pieredze interneta tīklā. 10 14 0 0
Informācijas apmaiņa, pieejamība, datu glabāšana un aprite. Dokumentu pārvaldība – informācijas tīkli. 8 12 0 0
Uzskaite, datubāzes, piegādes ķēdes – piegādātāju un izplatītāju tīkls. 8 10 0 0
Dažādi uzņēmējdarbības attīstības veidi, kritiskie punkti, produktu izplatīšanas kanāli tajos. Saiknes starp inovāciju stratēģijām un organizatoriskajiem raksturlielumiem. 8 10 0 0
Kopā: 64 96 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: Apgūt zināšanas un prasmes jauna skatījuma integrēšanai tīklojumu veidošanas un plānošanas procesos, to projektēšanā un pārvaldībā. Uzdevumi: 1. Apgūt zināšanas par jaunām, netradicionālām pieejām tīklojumu veidošanas procesos un to piemērošanu uzņēmuma stratēģiskajā un esošajā plānošanā, kvalitātes pārvaldes sistēmas projektēšanā dizainorientētos uzņēmumos. 2. Apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas darbam komandā, strādāt komandā, apzināties savu lomu un stiprās puses jaunrades jomā, komunikāciju un kontaktu veidošanā. 3. Apgūt prasmes iegūtās zināšanas piemērot praksē īstenojot procesu plānošanu un veidojot uzņēmējdarbības tipam atbilstošus tīklojumus dažādās jomās, analizēt un pilnveidot tos.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Apgūti procesi uzņēmumā, to pārskatāmība; ražošanas tīkli, procesu pārvaldība, klasifikācija un mijiedarbība, kvalitātes kontroles tīkls; pārvaldības principi un to integrēšana visaptverošā sistēmā. - Kontroldarbs. Kritēriji: students pārzina praktisku darbu grupās, klientu vajadzību un apmierinātības ar produktu vai sniegto pakalpojumu analīzi, kvalitātes pārvaldības sistēmas uzņēmumā novērtēšanu.
Spēj vadīt/darboties komandā, darba grupās, sasniegt kopējos mērķus, apzināties savu lomu komandā. - Grupu darba prezentācija, diskusijas, kritiska analīze, kopsavilkuma formulēšana. Kritēriji: studens prot vadīt darba grupu un sasniegt izvirzītos mērķus.
Spēj dibināt biznesa kontaktus, izvēlēties piemērotus sadarbības partnerus. - Patstāvīgais darbs: lomu modelēšana, piemēru analīze no uzņēmēdarbības prakses. Rezultātu prezentācija. Kriteriji: students prot komunicēt ar nozares pārstāvjiem un nodibināt jaunus kontaktus.
Spēj prezentēt un attīstīt biznesa ideju, plānot veiksmīgus komunikācijas ceļus. - Patstāvīgais darbs. Rezultātu prezentācija. Kritēriji: students prot izvēlēties atbilstošus komunikācijas ceļus, prezentēt ideju atbilstoši nozares specifikai.
Spēj kursā apgūtās prasmes un teoriju izmantot biznesa ideju realizēšanā. - Eksāmens. Kritēriji: students prot analizēt procesu plānošanu un produkta pilnveidošanu, lietotāja pieredzi un e-vides funkcionalitātes.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Darbs grupā - 5%
Kontroldarbs - 10%
Prezentācijas - 60%
Eksāmens - 25%
 
Priekšzināšanas Vēlamas pamatzināšanas dizainā vai tehnoloģijās vai uzņēmējdarbībā, zināšanas datu analīzē.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas nedēļā Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 0.0 32.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]